در مقالات قبلی به بررسی برخی از ابزارهایی که در سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ در اختیار شما قرار دارند پرداختیم. در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی کامل امکانات و ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌پردازیم تا اگر نیاز به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید، بتوانید راحت‌تر فروشگاه‌ساز خود را انتخاب کنید.

مدیریت لذت‌بخش محصولات فروشگاه با امکانات پرستاشاپ

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هر فروشگاه اینترنتی باید دارا باشد، مدیریت آسان و امکانات کافی برای درج محصولات در سایت است. پرستاشاپ به عنوان یکی از قوی‌ترین فروشگاه‌سازها به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات خود را باتوجه به وجود امکانات بسیار زیاد و کامل برای درج محصول در سایت قرار دهید که در ادامه به بررسی برخی از این قابلیت‌ها و امکانات خواهیم پرداخت.

قابلیت ارسال محصول در سایت به صورت نامحدود

فروشگاه‌های اینترنتی به مرور زمان به محصولات خود اضافه می‌کنند و پس از چندین سال ممکن است محصولات آنها به هزاران عدد برسد! این تعداد محصول نیازمند یک فروشگاه‌ساز حرفه‌ای است تا بتوانید محصولات خود را بر روی آن قرار دهید. پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید بی‌نهایت محصول را بدون بوجود آمدن کوچک‌ترین مشکل در سایت خود درج کنید.

قابلیت ایجاد بی‌نهایت دسته‌بندی و زیردسته در پرستاشاپ

یکی از مهم‌ترین موارد برای دسته‌بندی و تقسیم‌بندی محصولات یک فروشگاه اینترنتی استفاده از موضوعات و دسته‌بندی‌ها است تا کاربران به راحتی بتوانند به محصولات موردنیاز خود دسترسی داشته باشند. فروشگاه‌ساز پرستاشاپ نه تنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید دسته‌بندی و زیردسته ایجاد کنید، بلکه این دسته‌ها به صورت نامحدود هستند و محدودیتی در ایجاد آنها وجود ندارد.

قابلیت درج ویژگی‌های یک محصول به صورت جدولی

ویژگی‌های محصولات فروشگاه‌های اینترنتی از مهم‌ترین بخش‌های صفحه هر محصول است که به کاربران کمک می‌کند تا بدانند آن محصول مناسب نیاز کاربران است یا خیر! این موضوع در تمامی فروشگاه‌های موفق دیده می‌شود و این بخش مهم‌ترین بخش در صفحه محصول حتی نسبت به بخش توضیحات محصول است. فروشگاه‌ساز پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید ویژگی‌های محصولات خود را بر اساس زمینه‌های دلخواه خود درج کنید و تمامی این اطلاعات می‌تواند به صورت طبقه‌بندی‌شده و جدولی به کاربران نمایش داده شوند که بسیار مفید خواهد بود.

قابلیت ارائه و فروش محصولات دیجیتال و غیرفیزیکی به کاربران

برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به جای محصولات فیزیکی اقدام به فروش محصولات دیجیتال می‌کنند که این محصولات تفاوت‌های اساسی با محصولات فیزیکی دارند! محصولات فیزیکی اطلاعات بیشتری را باید به کاربران بدهند و مشکلات ارسال و تحویل کالا به کاربران را به همراه دارند اما این موارد در فروش محصولات دیجیتال وجود ندارد. فروشگاه‌ساز پرستاشاپ اگرچه بیشتر به منظور فروش محصولات فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این به منزله‌ی عدم قابلیت فروش محصولات دیجیتال نیست!

خوشبختانه پرستاشاپ به گونه‌ای طراحی و توسعه یافته است که ابزار پایه و اساسی برای فروش محصولات به صورت دیجیتالی وجود دارد و زیرساخت‌های فروش محصولات غیرفیزیکی در آن فراهم شده است. با استفاده از این فروشگاه‌ساز می‌توانید محصولات دیجیتال را به کاربران خود بفروشید و به آنها لینک دانلود را پس از خرید ارائه کنید. البته باتوجه به سنگین بودن این فروشگاه‌ساز استفاده از آن برای فروشگاه‌های دیجیتال کمی غیرمنطقی است و پیشنهاد ما استفاده از پلاگین‌هایی نظیر EDD یا اسکریپت‌هایی که برای فروش محصولات دیجیتال طراحی شده‌اند، است.

قابلیت مشخص کردن سایز محصولات فیزیکی

یکی دیگر از مسائلی که برای کاربران اهمیت دارد این است که محصول فیزیکی که در سایت شما درج می‌شود دارای چه سایز، ابعاد و اندازه‌ای است! این موضوع هنگامی مهم می‌شود که کاربران ترجیح می‌دهند محصولات آنها قابلیت حمل آسان را داشته باشد که سایز کوچک‌تر به آنها کمک زیادی می‌کند. این فروشگا‌ه‌ساز دارای یک فیلد ویژگی است که به راحتی می‌توانید درون آن سایز و ابعاد محصول فیزیکی خود را مشخص کنید. در اینصورت کاربران به راحتی می‌توانند در انتخاب محصول موردنیاز خود موفق‌تر باشند و در مقایسه محصول شما با یک محصول دیگر انتخاب بهتری را انتخاب کنند؛ این امکانات سبب می‌شود تا کاربران از انتخاب و خرید خود راضی‌تر باشند و این رضایت در خرید آنها از فروشگاه اینترنتی شما بسیار موثر است.

قابلیت درج بارکد برای محصولات

بارکد هر محصول منحصر به فرد است و این مورد برای کالاهایی که هزینه‌های بالایی دارند کمک زیادی به کاربران می‌کند. کاربران در صورت تهیه محصولاتی که تضمین اصالت به آنها داده‌اید، با مراجعه به سایت برند محصول یا گمرک می‌توانند آن محصول را بررسی کنند تا از صحت آن مطمئن شوند. پرستاشاپ قابلیت درج بارکد در صفحه محصول را برای شما فراهم کرده است و این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید به کاربران اطمینان خاطر از اصالت محصولات خود را ارائه دهید. البته توجه داشته باشید تمامی این قابلیت‌ها اختیاری هستند و می‌توانید برای برخی یا تمامی محصولات خود هیچ‌گونه بارکدی را درج نکنید.

در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *