برای مدت‌های طولانی بسیاری به مایکروسافت ایراد می‌گرفتن که مرورگر اختصاصی‌اش امکانات شخصی‌سازی بسیار کمی دارد. زمان زیادی طول کشید تا معدود افزونه‌هایی برای آن عرضه شد و بخش تنطیماتش نیز از دیگر رقبلا بسیار عقب بود.

اما یک حقه ساده وجود دارد که به واسطه آن می‌توانید به چند تنظیم دیگر نیز دسترسی داشته باشید. در نظر داشته باشید که این تنظیمات به هیچ وجه در حد و اندازه‌های مرورگرکروم یا مرورگر فایرفاکس نخواهد رسید، اما حداقل امکاناتی را برای شما فراهم خواهد آورد تا به وسیله آن بتوانید قدری این مرورگر را به آنچه که می‌خواهید نزدیک کنید.

نحوه فعال سازی صفحه مخفی تنظیمات

برای فعال سازی این بخش کافی است تا مراحل زیر را یک به یک طی کنید:

  1. ابتدا مرورگر باز کنید.
  2. در نوار آدرس عبارت دقیق روبرو را تایپ کرده و سپس اینتر بزنید: about:flags
  3. حالا کلید‌های Ctrl + Shift + D را همزمان بفشارید.
  4. به این ترتیب بخش تنظیمات مخفی برای شما نمایش داده خواهد شد.
  5. به پایین صفحه اسکرول کنید تا تمامی تنظیمات را مشاهده نمایید.

بخش زیادی از تنظیمات این بخش مربوط به عملگرهای مختلف صفحه می‌باشد. برای مثال شما می‌توانید که بعضی از برنامه‌ها حجم کم‌تری از منابع دستگاه را مصرف کنند تا بدین وسیله مقداری از منابع  مرورگر اج کم کنید و بتوانید با تعداد تب بیشتری به گشت و گذار مشغول شوید.

در صفحه about:flags تنظیمات کاربردی زیادی وجود دارد، اما نباید از یاد ببرید که این تنظیمات به صورت پیش‌فرض برای استفاده عمومی در نظر گرفته نشده است و اگر در هر کدام از به روزرسانی، تنظیمی در آن تغییر کند، بدون اینکه اعلانی به شما داده شود تنظیمات شما کاملا از بین می‌رود. پس اگر تغییرات انجام داده در این صفحه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید به صورت دوره‌ای آن را چک کرده تا مطمئن شوید همه چیز آن طور که در نظر دارید باقی مانده باشد.

Join the Conversation

1 Comment

  1. سوالم که دارم در جایگاه مختلف مطرح کردم جواب نگرفتم
    اول هر کاری کردم تا از تبلیغات Microsoft edge رها بشوم نتوانستم راهکار می‌خوام
    دوم هیچ برنامه یا فیلمی در میکروسافت اج چرا نمیتوانم ذخیره یا سه تار دار کنم تا چند روز پیش میشد ستاره یا ذخیره اگر سوالات من در محدود اطلاعات شما نیاز مممنون میشم باز جواب بدید چون در هر صورت منتظر پاسخم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *