با عرضه iOS12 و macOS Mojave، به روزرسانی جدیدی برای مرورگر سافاری نیز ارائه شده است. این بروزرسانی، سافاری را دچار تغییرات ظاهری بسیاری می‌کند. همانطور که می‌دانید، Favicon یک لوگوی کوچک در کنار اسم سایت است که بر روی برگه وبسایت در مرورگر به نمایش در آمده تا بتوانید سایت مورد نظر را بدون دیدن اسم آن در برگه تشخیص دهید.

تقریبا تمامی مرورگرها فاو آیکن را در برگه‌ها به نمایش می‌گذارند و سافاری نیز از این قائده مستثنی نبود تا این که بروزرسانی جدید این قابلیت را از آن گرفت. حالا اگر می‌خواهید دوباره فاوآیکونها را در برگه‌های سافاری مشاهده کنید، می‌توانید از روش ساده‌ی زیر آن را دوباره فعال کنید.

فعال‌سازی فاوآیکون در نسخه آیفون سافاری

ابتدا باید iOS12 را به جدیدترین نسخه بروزرسانی کنید تا به آخرین نسخه سافاری دسترسی داشته باشید. سپس از Settings > Safari به تنظیمات این مرورگر رفته و به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش General برسید. در این بخش شما گزینه Show Icons in Tabs را مشاهده خواهید کرد و کافی‌ است تا این گزینه را روشن کنید.

فعال‌سازی فاوآیکون در نسخه مک سافاری

در سیستم عامل مک به آخرین نسخه سیستم عامل احتیاج نخواهید داشت تا بتوانید آخرین بروزرسانی سافاری را دریافت کنید. کاربرانی که هنوز از macOS High Sierra استفاده می‌کنند نیز به این نسخه دسترسی خواهند داشت. برای این کار کافی است به App Store رفته و از بخش Updates گزینه Safari version 12.0 را برای دانلود ببینید. اگر این گزینه برای شما نمایان نبود، هر بروزرسانی موجود از سافاری را در اینجا دانلود کنید به نسخه آخر منجر خواهد شد.

بعد از نصب نسخه جدید سافاری به Safari > Preferences رفته و گزینه Tabs را انتخاب کنید. در این بخش گزینه جدیدی به نام Show website icons in tabs اضافه شده است، کافی‌ست چک باکس جلوی این  گزینه را تیک بزنید تا از این پس فاوآیکون در برگه‌های مرورگر به نمایش در بیاید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *