به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد رویه تشویق کاربران برای استفاده از Edge را همچنان ادامه دهد تا بلاخره آن‌ها را راضی کند تا از این نرم‌افزار استفاده کنند.آپدیت جدید ویندوز ۱۰، مهرماه عرضه خواهد شد و در این نسخه مایکروسافت به تست ویژگی جدید خود به نام ” app suggestions” می‌پردازد که به صورت پیش فرض بر روی سیستم عامل فعال است. وقتی شما می‌خواهید یک مرورگر شخص ثالث مثل مرورگر کروم و یا مرورگر فایرفاکس را نصب کنید، این ویژگی به صورت پنجره‌ای که به شما توصیه می‌کند Edge را نصب کنید ظاهر می‌شود.

این پنجره که توسط مایکروسافت استور پشتیبانی شده، هر زمان بخواهید مرورگر شخص ثالثی به غیر از مرورگرهای شرکت مایکروسافت را نصب کنید ظاهر می‌شود. اگر نمی‌خواهید مرورگر مایکروسافت را نصب کنید، می‌توانید ویژگی app suggestions را از بخش نتظیمات غیرفعال کنید. زیرا این پنجره هر زمان که بخواهید مرورگر دیگری نصب کنید ظاهر می‌شود و به طور کلی هرگز متوقف نمی‌شود. این پنجره صرفا فقط به شما یادآوری می‌کند مرورگر اج وجود داشته و ارزش نصب و امتحان کردن را دارد. احتمال دارد این پیشنهادات برای سایر برنامه‌ها نیز راه‌اندازی شود اما فعلا قطعیتی وجود ندارد.

در حال حاضر شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته این یادآوری را برای کاربرانی که مرورگرهای دیگر نصب می‌کند فعال کند. مایکروسافت سعی دارد با این شیوه و قرار دادن Edge مقابل کاربران آن‌ها را مجاب کنند تا این مرورگر را نصب کنند اما هنوز معلوم نیست با این شیوه چقدر می‌توانند در عرضه مرورگر Edge موفق باشد. زیرا کسی که قبلا با کروم و یا مرورگر فایرفاکس کار کرده و همان‌ها را همیشه مورد استفاده قرار می‌دهد دیگر چه مرورگری می‌خواهد. به احتمال قوی این یادآوری‌ها کمکی به Edge نکند و فقط موجبات آزار کاربر را فراهم آورد.

ویژگی‌های app suggestions در حقیقت بخشی از تنظیمات Apps & Features است. شما در این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوط به دانلود و نصب برنامه‌های شخص ثالث را انجام دهید. در ویندوز نسخه ۱۸۰۹ و قبل‌تر آن، سیستم به صورت پیش فرض بر روی install apps from anywhere تنظیم شده بود، اما حالا بر روی show me app recommendations تنظیم شده است. در نهایت تمامی آن‌ها منجر به این می‌شود که هر زمان خواستید مرورگرهای فایرفاکس و کروم را نصب کنید پیام یادآور برای شما نمایان شود. البته همانطور که گفته شد شما می‌توانید این ویژگی را غیر فعال کنید.

اگر از  Edge استفاده می‌کنید، نقطه نظر خود در رابطه با این مرورگر و خوبی‌ها و بدی‌هایش نسبت به مرورگرهای گوگل و موزیلا را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

Join the Conversation

3 Comments

  1. با سلام مرورگر edgeاز سرعت و امنیت خوبی برخورداری ولی اگر بیشتر از ۲تب را در مرورگر مورد استفاده قرار بدین با کاهش سرعت فاهشی رو به رو میشید.من که به شخصه فایر فاکس ترجیح میدم

  2. با سلام مرورگر edgeاز سرعت و امنیت خوبی برخورداری ولی اگر بیشتر از ۲تب را در مرورگر مورد استفاده قرار بدین با کاهش سرعت فاهشی رو به رو میشید.من که به شخصه فایر فاکس ترجیح میدم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *