ترلو یک نرم‌افزار تحت وب است که می توانید به کمک آن هر چیزی را که بخواهید به سادگی مدیریت کنید .ترلو از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: بوردها، لیست‌ها و کارت‌ها. شما وقتی وارد سایت ترلو می‌شوید و یک حساب کاربری در آن ایجاد می کنید، ابتدا باید یک بورد برای خود ایجاد کنید. این برنامه در حقیقت دسته‌ای از کارت‌هاست که به شما امکان ایجاد تغییرات در آن و جا به جا کردنشان را می‌دهد. به عبارتی اگر لازم دیدید می‌توانید آن‌ها را به صورت دستی حرکت دهید و یا حتی بالای یکدیگر بگذارید. اما اگر نخواهید از شیوه دستی استفاده کنید و دلتان بخواهد که آن‌ها به صورت خودکار منظم شوند تا مجبور نباشید به صورت روزانه آن‌ها را مرتب کنید چه می‌کنید؟ما قبلا نکاتی کاربردی برای استفاده آسان از نرم‌افزار ترلو را بررسی کردیم . در این مطلب هم یک دستور ظریف و پنهانی دیگر در منوی ترلو را بررسی می‌کنیم.

خوشبختانه ترلو از قبل به نیازهای شما پرداخته و ویژگی مرتب‌ سازی خودکار کارت‌ها را به برنامه اضافه کرده کرده است. با کمک این ویژگی شما می‌توانید از چند مورد موجود برای دسته‌بندی و مرتب ‌سازی کارت‌ها، گزینه‌ای که مناسب شماست را انتخاب کرده و خودتان را یک بار برای همیشه راحت کنید. برای مثال، هنگامی که شما یک دسته از کارت‌های آماری و کاری در صفحه دارید که تاریخ اضافه شدن اطلاعات برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، می‌توانید اطلاعات موجود در کارت‌ها را بر اساس تاریخ ایجاد شده مرتب کنید و قدیمی‌ترین کارت‌ها را به بالای صفحه قرار دهید و همین طور تا پایین و به سمت آخرین کارت‌ها ادامه بدهید. یا حالا بر حسب نیاز آن‌ها را به هر شرایط دیگری تنظیم مجدد کنید.

لازم نیست نگران این کار باشید زیرا به حدی این شیوه آسان است که حتی فکرش را نمی‌کنید. بیایید با هم نگاهی به چگونگی مرتب‌ سازی نگاهی بیاندازیم.

  •  اول از هر کاری باید روی نماد منو (سه نقطه افقی) در بالای سمت راست فهرست‌تان کلیک کنید.
  •  سپس روی گزینه Sort By کلیک کنید تا انواع شیوه‌های مرتب‌ سازی موجود برایتان به نمایش در بیاید. حالا از بین آن‌ها موردی که بیشترین منفعت و کاربرد را برایتان دارد انتخاب کنید.
  • آموزش اضافه کردن دکمه‌‌های اختصاصی در ترلو

گزینه‌های مرتب سازی بر اساس پارامترهای اضافه شده به کارت متفاوت است. اگر Power-Ups که شبیه به سفارشی کردن فیلدها عمل می‌کند فعال باشد، شما می‌توانید کارت‌ها را بر اساس متغیرهایی که به کارت‌ها اضافه کرده‌اید مرتب کنید. اگر هم Power-Ups فعال نباشد که گزینه‌های اصلی و پایه را در بالا مشاهده خواهید کرد. حتما توجه دارید که شما در صورتی می‌توانید کارت‌ها را بر اساس زمان ایجاد مرتب کنید که زمان آن‌ها مشخص باشد در غیر این صورت شما نمی‌توانید آن‌ها را بر اساس زمان ایجادشان مرتب نمایید. نکته‌ای که باید اینجا اضافه کنیم اینست که وقتی یک بار کارت‌هایتان را مرتب کردید دیگر نمی‌توانید آت‌ها را به شکل اولیه خود برگردانید زیرا ترلو متاسفانه هنوز ویژگی unsort را ارائه نمی‌دهد. بنابراین شاید بتوانید شیوه مرتب سازی را مکررا تغییر بدهید اما بازگردانی به حالت اولیه هرگز!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *