پرستاشاپ یکی از فروشگاه‌سازهای بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی انواع فروشگاه اینترنتی خواهید بود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که سبب می‌شود تا کاربران زیادی از ابتدا با پرستاشاپ شروع کنند یا پس از مدتی به آن مهاجرت کنند، وجود امکانات کامل و جامع این سیستم فروشگاه‌ساز است. این فروشگاه‌ساز تقریبا کامل‌ترین فروشگاه‌سازی است که در دسترس عموم قرار گرفته است و برای راه‌اندازی انواع فروشگاه اینترنتی مفید است. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از قابلیت‌های مهم این سیستم فروشگاه‌ساز که سبب محبوبیت زیادی آن در میان کاربران شده‌ است بپردازیم.

پس از مشاهده بخش مدیریت پرستاشاپ شگفت‌زده و ناامید نشوید!

یکی از مواردی که در بخش گذشته نیز به آن اشاره کردیم، مسئله مدیریت فروشگاه‌ساز پرستاشاپ است که اگر برای بار اول آن را مشاهده کنید؛ ممکن است از آن چیزی متوجه نشوید! اما هرکاری نیازمند کسب دانش و تمرین کردن آن کار است و اگر شما بتوانید به افرادی که در این زمینه متخصص هستند پیشنهاد آموزش دادن این فروشگاه‌ساز را به شما بدهند.

از روش‌های مختلفی می‌توان یک فروشگاه‌ساز پرستاشاپ را فرا گرفت و همین زمینه سبب شده است تا بسته‌های آموزشی ویدیویی در اختیار شما از طریق مجموعه‌های گوناگون قرار بگیرد و بتوانید در کمتر از یک ساعت به تمامی بخش‌های پرستاشاپ مسلط شوید. بسیار هستند افرادی که به دنبال یک فروشگاه‌ساز ساده و آسان هستند و به یک جایگزین دیگر فکر می‌کنند. حال اگر شما نیز از همین افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم این موضوع تسلط بر پرستاشاپ را هرچه زودر فرا بگیرید! فراگیری هر سیستم نیازمند تمرین و صبر است که باید آن را برای یادگیری بخش مدیریت پرستاشاپ استفاده کنید.

قابلیت اضافه کردن ماژول‌ها و افزودنی‌های دلخواه به پرستاشاپ

هر فروشگاه اینترنتی ممکن است به امکاناتی نیاز داشته باشد که این امکانات در فروشگاه با موضوع دیگر نیاز نباشد! این امکانات از طریق دو راه به سایت شما اضافه می‌شوند که اولین آن اضافه کردن قابلیت موردنیاز شما به صورت اختصاصی به قالب سایت است؛ اما اینکار علاوه بر هزینه‌ای که دارد ممکن است چندین روز زمان شما و برنامه‌نویس شما را بگیرید و پس از آن نیز مشکلاتی را داشته باشد.

یکی از راه‌های دیگر نیز استفاده از ماژول‌ها و افزودنی‌هایی است که توسط متخصصان پرستاشاپ طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ این افزونه‌ها و ماژول‌ها معمولا طی چندین ماه یا سال بروزرسانی شده‌اند و مشکلات آنها به مرور زمان رفع شده‌اند! با استفاده از این ماژول‌ها می‌توان بدون دردسر و مشکلاتی که ممکن است یک ماژول اختصاصی برای شما بوجود آورد قابلیت استفاده دارند و با خیالی آسوده می‌توانید قابلیت‌های موردنیاز خود را به فروشگاه اینترنتی اضافه کنید.

ماژول‌ها به دو صورت رایگان و تجاری عرضه می‌شوند که نسخه رایگان این ماژول‌ها در سایت‌ها و مارکت‌های رایگان در دسترس هستند. نسخه تجاری این افزونه‌ها نیز به صورت تجاری در مارکت‌های پرستاشاپ در دسترس هستند که معمولا به صورت خارجی طراحی و توسعه یافته‌اند؛ در صورت نیاز به استفاده از این ماژول‌ها کافی است توسط یک برنامه‌نویسی آن را فارسی‌سازی کنید و در سایت فارسی‌زبان خود استفاده کنید.

تغییر قالب پیش‌فرض پرستاشاپ امری ضروری است!

باتوجه به اینکه پرستاشاپ یک سیستم فروشگاه‌ساز خارجی است و توسط برنامه‌نویسان ایرانی بومی‌سازی شده است، قالب پیش‌فرض این فروشگاه‌ساز نیز چپ‌چین بوده و بسیاری از بخش‌های این فروشگاه‌ساز هنوز هم به صورت کامل فارسی‌سازی نشده است. قالب پیش‌فرض پرستاشاپ نیز باتوجه به اینکه کاملا فارسی‌سازی نشده است، بهتر است آن را با یک قالب بومی تعویض کنید تا بتوانید از تمامی امکانات این فروشگاه‌ساز با زبان فارسی‌ نیز بهره‌مند شوید.

در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *