شاید متوجه نشده باشید اما Firefox ۵۷ با تغییراتی که ایجاد کرده باعث نارضایتی کاربران زیادی شده است. برای نمونه هر افزونه‌ای که غیرفعال شده بود دیگر روی نسخه مرورگر فایرفاکس ۵۷ فعال نمی‌شود. این نوع افزودنی‌ها Legacy نامیده می‌شود که با نسخه قدیمی سازگار بوده و در حال حاضر کار نمی‌کنند.افزونه‌هایی که در بستر جدید فایرفاکس کار می‌کنند ایمن‌تر و قابل اعتمادتر هستند و تعداد زیادی از افزونه‌ها به نسخه جدید منتقل شدند. نگاهی به تعدادی از افزونه‌های جدید می‌اندازیم.

۱- AdBlocker

AdBlocker

یکی از افزونه‌های محبوب به اسم Adblock Plus به نسخه جدید ارتقا شده است. AdBlock Plus تبلیغات را در سایت‌هایی مانند یوتیوب، فیسبوک و غیره مسدود می‌کند. AdBlock Plus  در سمت راست صفحه نمایش، به شما نشان می‌دهد که چه تعداد از تبلیغات اینترنتی در یک سایت مسدود شده است.

۲- Ghostery

Ghostery افزونه‌ایست که با آن می‌توانید حریم خصوصی اینترنتی، سرعت و حفاظت از مرورگر خود را افزایش دهید. این افزونه ردیاب‌ها را به حداقل رسانده و از بهم ریختگی صفحه جلوگیری می‌کند. با این افزونه‌ می‌توانید ردیاب‌های روی یک سایت را دیده و انتخاب کنید که آن‌ها به کار خود ادامه دهند یا خیر

۳- Gmail Notifier

Gmail Notifier

Gmail Notifier یک افزونه فوق‌العاده برای کاربران جیمیل است. با استفاده از این افزونه به شما برای ایمیل‌های ورودی جدید اعلان داده خواهد شد. این حتی از برنامه افزودنی Gmail هم بهتر است، زیرا به شما امکان می‌دهد تا به طور مستقیم از طریق افزونه ایمیل خود را چک کنید، ببینید، و حتی آن را پاسخ دهید. همچنین می‌توانید برگه‌های primary، social و promotions labels را به صورت مجزا مشاهده کنید. وقتی ایمیل جدیدی دارید پنجره کوچکی ظاهر می‌شود که ایمیل جدید ورودی را اعلان می‌کند.

۴- LastPass Password Manager

این لیست بدون LastPass کامل نخواهد بود. LastPass دارای یک پایگاه کاربری بزرگ است و باید گذرگاه خود را به پهنای باند وب برساند. به طور مستقیم از افزونه، گذرواژه امن ایجاد کنید، یادداشت‌های ایمن شده ایجاد کنید و تصمیم بگیرید که LastPass تمام گذرواژه‌های شما یا فقط برای سایت‌هایی خاص را به خاطر داشته باشد.

۵- Grammarly

Grammarly

Grammarly یک افزونه ضروری برای شماست تا از اشتباهات دستوری‌تان جلوگیری به عمل آورد. مخصوصا زمانی که یک متن یا نامه اداری می‌نویسید می‌تواند به شما کمک شایان دارد. در نسخه رایگان از اشتباهات متداول و معمولی جلوگیری می‌شود اما برای تصحیح پیشرفته باید نسخه ویژه را خریداری کنید. با دبل کلیک بر روی کلمه معنی و مترادف آن ظاهر خواهد شد.

۶- ForecastFox Weather

با افزونه ForecastFox دمای هوا را به شکل یک آیکون در مرورگر خود خواهید داشت. بر روی نماد مرورگر کلیک کرده و اطلاعاتی از قبیل پیش‌بینی آب و هوای هفت روز آینده و اطلاعات دقیق آب و هوای روز را دریافت کنید. به این ترتیب شاخص رطوبت و باد و جزئیات دیگری را دریافت خواهید کرد. همچنین با یک نقشه آب و هوایی در زمان حال مسیر طوفان و جبهه هوا را نشان خواهد داد.

۷- Evernote Web Clipper

Evernote Web Clipper

کپی کردن یا رونویسی از متن‌های آنلاین را فراموش کنید. با Evernote Web Clipper یک عکس با کیفیت گرفته و آن را برای خود ذخیره کنید. با این افزونه می‌توانید مقاله‌ها را ذخیره کنید، کل صفحه را نگه دارید، بوک‌مارک کرده یا از روی صفحه عکس بگیرید. عکس‌تان را می‌توانید بلور کرده، برش دهید و یا کارهای بیشتری انجام دهید.

۸- YouTube High Definition

از تماشای یوتوب با کیفیت HD لذت ببرید. حتما YouTube High Definition را به مجموعه افزونه‌های خود اضافه کنید. با این افزونه می‌توانید ویدیوهای یوتوب را با کیفیت HD پخش کرده و از شر تبلیغات حاشیه مزاحم خلاص شوید. همچنین می‌توانید چیزهایی مانند اندازه کامل صفحه نمایش، توقف و بی صدا شدن خودکار ویدئو، کوچک کردن و انتخاب تنظیمات پیش‌فرض را انجام دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *