اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی بخش‌های آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

اپلیکیشن‌های آنالیز اینستاگرام و افزایش تعامل کاربران

اگر مدیریت یک صفحه مربوط به کسب‌وکار را برعهده دارید، مهم‌ترین اپلیکیشن برای شما، اپلیکیشن‌های آنالیز اینستاگرام است. البته اگر صفحه شما، یک صفحه تجاری اینستاگرام است، می‌توانید از ابزار insights اینستاگرام است. به کمک این ابزار می‌توانید اطلاعات خوبی از کاربران و فالوورهای صفحه خود داشته باشید اما اپلیکیشن‌های دیگری هم وجود دارند که اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه به بررسی این دسته از اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم:

اپلیکیشن Hootsuite

اگر به یک اپلیکیشن حرفه‌ای برای آنالیز اینستاگرام نیاز دارید، Hootsuite یک گزینه عالی است! به کمک این اپلیکیشن می‌توانید تا ۳ اکانت را به صورت رایگان اضافه کنید و اگر به تعداد بیشتری نیاز دارید، با پرداخت هزینه مناسب آن تمام حساب‌های کاربری خود را به این اپلیکیشن اضافه کنید. چیزی که برای بازاریابان اینستاگرام اهمیت دارد، آنالیز دقیق و البته ارسال منظم پست است! این ابزار هر دوی آن را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. به کمک این اپلیکیشن شما می‌توانید پست‌های اشتراک‌گذاری‌شده توسط کاربران را در صفحه خود منتشر کنید؛ به این روش بازنشر پست‌های تولیدشده توسط کاربران (UCG) گفته می‌شود!

اپلیکیشن Iconosquare

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربری اینستاگرام Iconosquare است که اطلاعات بسیار ریز و دقیقی از فالوورهای شما می‌دهد. به کمک این اپلیکیشن شما می‌توانید رفتارهای کاربران و فالوورهای صفحه خود کاملاً آنالیز کنید و بر اساس آن در صفحه خود فعالیت کنید! مثلاً می‌توانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بدانید و دقیقاً در همان ساعت پست بگذارید؛ منظور ما از بهترین زمان برای پست گذاشتن، زمانی است که فالوورهای بیشتری از صفحه شما فعال و آنلاین هستند.

این اپلیکیشن رایگان نیست اما قابلیت‌های بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد! اگر یک صفحه شخصی یا تجارت کوچک دارید، می‌توانید ۲۹ دلار و اگر یک تجارت بزرگ دارید، ۵۹ دلار در ماه پرداخت کنید تا از امکانات بسیار عالی این ابزار بهره‌مند شوید. این اپلیکیشن تا ۳ عدد حساب کاربری را پشتیبانی می‌کند اما پس از آن باید هزینه بپردازید. این اپلیکیشن برای دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس و کاملاً رایگان است.

اپلیکیشن Panoramic Insights

این اپلیکیشن هم مانند قبلی، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام است که با استفاده از آن می‌توانید تمام فعالیت‌های صفحه خود را مدیریت کنید. جالب است بدانید به کمک آن می‌توانید بهترین پست‌های خود را به همراه آمار دقیق از تعامل کاربران بدست آورید. این اپلیکیشن دارای دو نسخه رایگان و حرفه‌ای است که در زمینه اطلاعاتی که به شما می‌دهد، تفاوت دارد. نسخه تجاری آن ۸ دلار در ماه هزینه دارد! نکته مهم برای این اپلیکیشن این است که شما می‌توانید اطلاعات و گزارش‌های ارائه‌شده را به صورت فایل PDF دانلود کنید و هر ماه، گزارش‌های خود را با قبلی مقایسه کنید.

اپلیکیشن Command Instagram Analytics

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام که برای آنالیز صفحه به‌کار می‌رود، Command Instagram Analytics است. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید نمودارهای بسیار عالی در دسترس داشته باشید تا ببینید که در کدام روزها بازخورد بهتری دریافت کرده‌اید و کاربران فعالیت بیشتری داشته‌اند. از طرف دیگر این اپلیکیشن بهترین هشتگ‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد تا بتوانید بازدید بیشتری برای پست‌های خود دریافت کنید. همچنین افراد معروف در حوزه فعالیتی شما را برای استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به شما پیشنهاد می‌دهد که برای افزایش تعامل و فالوورهای صفحه بسیار عالی است! این اپلیکیشن برای IOS در دسترس است و هزینه آن رایگان است! البته اگر نیاز به امکانات بیشتر داشته باشید، باید ۹٫۹۹ دلار در ماه پرداخت کنید.

  اپلیکیشن Squarelovin

یکی از ابزارهای رایگان برای تجزیه و تحلیل در اینستاگرام، ابزار Squarelovin است که به شما این امکان را می دهد که پیشرفت های خود در طول سال را مشاهده کنید. به عنوان مثال می توانید تحلیل ماهانه پست های اینستاگرام خود را بررسی کنید و برای فعالیت های بعدی خود برنامه ریزی داشته باشید. به علاوه، می توانید میزان تعامل کاربران با پستهای خود را به تفکیک ماه، روز و حتی ساعت انتشار آن مشاهده کنید. این پلتفرم همچنین به شما پیشنهاد می دهد که موضوعات جذاب از نظر مخاطبانتان را بیشتر منتشر کنید و چه کارهایی انجام دهید تا میزان تعامل کاربران با پستهای شما بیشتر شود. شما می توانید حتی زمان انتشار پستهای خود را جوری تنظیم کنید که به محض انتشار پستها، کاربران زیادی آن را مشاهده کنند.

اپلیکیشن Crowdfire

پلتفرم Crowdfire به بازاریابها و صاحبان کسب و کار در اینستاگرام این اجازه را می دهد که پست های اینستاگرام خود را زمان بندی کنند، عملکرد خود را ارزیابی کنند و بتوانند محتوای مرتبط با کسب و کار خود را در سراسر اینترنت پیدا کرده و منتشر کنند. این اپلیکیشن مقاله ها و تصاویر مرتبط با کسب و کارتان را به شما پیشنهاد می کند و به مدیران کسب و کار در اینستاگرام این امکان را می دهد که محتوای مربوط به استراتژی های پیج اینستاگرامشان را پیدا کنند. ابزار Crowdfire، آمارها و نتیجه تجزیه و تحلیل ها را در قالب نمودارهای جذاب به افراد نشان می دهد. همچنین قابلیت های پیشرفته ای در این ابزار وجود دارد که به شما کمک می کند در زمان طولانی در اینستاگرام فعالیت کنید و همیشه هم نتایج خوب دریافت کنید.

اپلیکیشن Pixlee

ابزار Pixlee، یک امکان رایگان و پرکاربرد است که به شما این اجازه را می دهد که میزان تعامل افراد با پیج اینستاگرام خود را اندازه گیری کنند و بتوانند فالوورهای جدید را به پیج اینستاگرامشان جذب کنند. به علاوه ابزار Pixlee به افراد و برندها کمک می کند که خدمات و محصولات خود را تبلیغ کنند. همچنین اینفلوئنسرها و افراد تاثیرگذار در کسب و کار شما را معرفی می کند تا بتوانید با روش بازاریابی با اینفلوئنسرها، کمپین های فروش موثرتری برگزار کنید و میزان فروش خود در اینستاگرام را افزایش دهید.

اپلیکیشن Union Metrics

استفاده از ابزار Union Metrics رایگان نیست، اما شرکت سازنده این پلتفرم به شما این امکان را می دهد که به مدت ۱ ماه به صورت آزمایشی از آن استفاده کنید. ابزار Union Metrics به شما نشان می دهد که کدام هشتگ ها باعث افزایش مشارکت شما می شود، کدام پست ها باعث افزایش تعامل مخاطبان با پیج اینستاگرامی می شود و در چه زمانی، اکثر مخاطبان شما از اینستاگرام استفاده می کنند. اگرچه این ابزار فقط ۳۰ روز رایگان است؛ اما در همین مدت کوتاه نیز می توانید تحلیلهای کوتاه مدت پیج اینستاگرام خود را انجام دهید و الگوهای موفقیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام را پیدا کنید.

اپلیکیشن Socialbakers

شاید در میان همه این ابزارها، ابزار Socialbakers به جذابیت سایر نرم افزارها نباشد؛ اما باز هم می توانید اطلاعات مهمی را از این اپلیکیشن به دست آورید. در پلتفرم Socialbakers، شما می توانید پستهایی که بیشترین میزان لایک و بیشترین کامنت دارند را پیدا کنید و از فیلترهای قدرتمند این پلتفرم برای تجزیه و تحلیل فعالیت خود در اینستاگرام استفاده کنید. علاوه بر اینها، ابزار Socialbakers، گزارشی از رقبای شما در اینستاگرام را ارائه می دهد تا بتوانید خود را با آنها مقایسه کنید و متوجه شوید که در فضای رقابتی خود با چه افرادی طرف هستید و برای موفقیت کسب و کار خود باید چه کارهایی انجام دهید؟

در این مقاله با بهترین اپلیکیشن های تحلیل اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ آشنا شدید. با استفاده از این اپلیکیشن ها، شما می توانید فعالیت خود در اینستاگرام را تجزیه و تحلیل کنید و ضمن افزایش تعداد فالوورها، به صورت موثرتری در اینستاگرام حضور داشته باشید. امیدواریم مفید واقع شده باشد!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *