به نظر وقت خداحافظی از آلومینیوم و سلام به چرم است! مدت‌هاست که اچ پی در پی ایجاد تغییرات اساسی در دستگاه‌های خود است و اکنون پس از معرفی HP Spectre Folio می‌توان بهتر از ماهیت این تغییرات باخبر شد.

نخستین گام طی شده توسط HP جهت ایجاد ابتکاراتی نوین در لپ‌تاپ با چرم شروع شده‌است. اخیرا این شرکت Spectre Folio را معرفی کرد که در ساخت آن دیگر خبری از آلومینیوم همیشگی نیست و در عوض چرمی با کیفیت و سخت‌افزار قوی آن را در بر گرفته‌است.

نسخه‌های فعلی این لپ‌تاپ از چرمی به رنگ قهوه‌ای کونیاک و فلز ذغالی تشکیل شده‌است که به خوبی مکمل یکدیگر هستند. همچنین این شرکت قول ساخت لپ‌تاپ‌هایی با چرمی متفاوت داده‌است که البته هنوز تاریخ دقیقی از زمان عرضه‌ی آن‌ها در دسترس نیست.

این لپ‌تاپ نیز همانند دیگر دستگاه‌های مشابه، توانایی تبدیل شدن به حالت تبلت را دارد دارد. نقطه قوت اصلی آن در امکان قرارگیری صفحه بر روی کیبورد است که در زمانی که کاربر نیازی به کیبورد ندارد بسیار مناسب است.

HP علاوه بر ایجاد تغییر در ظاهر، از قدرت لپتاپ نیز غافل نشده‌است و پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i5-8200Y و i7-8500Y را در نسخه‌های متفاوت Spectre قرار داده‌است. تمامی لپتاپ‌های این مدل از ۸ گیگ رم بهره می‌برند و حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی SSD دارند. صفحه نمایش آن نیز ۱۳.۳ اینچ و ۱۰۸۰p بوده و در آینده قرار است با کیفیت ۴K هم عرضه شود. از دیگر امکانات این لپ‌تاپ می‌توان به وبکم ۱۰۸۰p، یک پورت USB-C، یک پورت USB-A و سه پورت Thunderbolt 3 اشاره کرد.

در حال حاضر نسخه‌ی موجود در بازار از LTE پشتیبانی نکرده و باتری آن حدود ۱۸ ساعت دوام می‌آورد. به گفته‌ی HP از دیگر نقشه‌های شرکت برای نسخه‌های بعدی ایجاد لپتاپی با پشتیبانی از LTE است که باتری آن بین ۱۳ تا ۱۵ ساعت دوام دارد. دیگر نکته‌ی قابل توجه این دستگاه قلم مخصوصی است که امکانات متعددی به آن اضافه کرده‌است. لازم به ذکر است که طبق تصاویر منتشر شده این قلم جای مخصوص در کنار لپ‌تاپ داشته و به خوبی در چرم آن جای می‌گیرد.

در حال حاضر، نسخه‌ی Core i5 این لپ‌تاپ با قیمت ۱۳۰۰ دلار برای پیش‌خرید در سایت HP و Best Buy موجود است و به گفته‌ی شرکت، نسخه‌ی Core i7 نیز هنگام عرضه قیمتی در حدود ۱۵۰۰ دلار خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که این لپ‌تاپ در ۲۹ اکتبر عرضه شود و نسخه‌ی ۴K دارای چرم متفاوت، در حوالی ماه دسامبر راهی بازار شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *