راحت‌ترین راه برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه‌سازهای آنلاین است. فروشگاه سازها کار ایجاد یک فروشگاه آنلاین تمام وقت را بدون هزینه‌های سنگین برای شما به راحتی آب خوردن کرده‌اند.سیستم‌های مدیریت فروشگاه از فرآیند درج محتوای مربوط به محصول تا مرحله تحویل کالا به مشتری قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که تمامی این فرآیندها به سادگی صورت بگیرد و نیازی به دخالت نیروی انسانی در این فرآیندها نخواهد بود؛ اما اگر می‌خواهید بهترین سیستم فروشگاه‌ساز را برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید ما مهم‌ترین معیارها در انتخاب یک سیستم فروشگاه‌‌ساز حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم .در این مطلب به بررسی برخی از مواردی که باید در هنگام راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی رعایت کنید خواهیم پرداخت تا بتوانید با دید بازتری به انتخاب یک سیستم فروشگاه‌ساز بپردازید.

قابلیت ایجاد بخش وبلاگ و تولید محتوا برای محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی

محتوا در هر سایتی مهم‌ترین نقش و عامل در جذب ترافیک و کاربران به روش‌های مختلفی را در سایت دارد. اگر بخواهیم از دیدگاه‌ موتور جستجو نیز به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که اولین و مهم‌ترین چیزی که موتورهای جستجو برای آن ارزش قائل هستند و به آن اهمیت می‌دهند، محتوایی است که در سایت خود منتشر می‌کنید. فروشگاه‌های اینترنتی در بخش محصولات خود توضیحاتی را برای آن محصول به همراه چندین تصویر و ویدیو قرار می‌دهند که همین امر به معنای محتوا برای موتورهای جستجو شناخته‌ می‌شوند؛ در واقع برای موتورهای جستجو کیفیت محتوای منتشر شده در سایت نسبت به نوع محتوای منتشر شده اهمیت بسیار بیشتری دارد و باید سعی کنید در بخش توضیحات محصولات خود نیز استانداردها و کیفیت لازم را رعایت کنید.

تمامی فروشگاه‌سازهای اینترنتی قابلیت درج توضیحات محصول و انتشار آن در سایت را دارند اما تفاوت آنها در قابلیت‌هایی است که در این بخش وجود دارد! برخی از فروشگاه‌‍سازها قابلیت‌هایی نظیر تگ‌های heading، قابلیت درج تصاویر، قابلیت ترازبندی، قابلیت‌هایی برای نگارش بهتر توضیحات و… را دارند که سبب تمایز آنها نسبت به سایر فروشگاه‌سازها می‌شود! همچنین موضوع دیگری که در برخی از فروشگاه‌سازها دیده می‌شود، قابلیت ایجاد بخش وبلاگ در فروشگاه است که با استفاده از آن می‌توانید محتوایی مرتبط با فروشگاه و کسب‌وکار خود ایجاد کنید و از این طریق حضور خود را در موتورهای جستجو نظیر گوگل پر رنگ‌تر کنید.

در انتخاب یک فروشگاه‌ساز باید به این مورد توجه داشته باشید که قابلیت ایجاد بخش وبلاگ در کنار محصولات شما را داشته باشد؛ همچنین این وبلاگ می‌توانید نقش تبلیغات محصولات شما را نیز بر عهده داشته و این تبلیغات می‌توانید در میان محتوای شما به صورت معرفی محصولات کاربردی صورت بگیرد و در نهایت به صفحه محصول شما لینک داده شود.

اگر شما به دنبال تولید محتوای کاربردی و باکیفیت برای کاربران خود هستید و این محتوا صرفا همان محصولات یا خدمات شما نیستند، قطعا نیاز به بخش وبلاگ در فروشگاه خود خواهید داشت! بنابراین در انتخاب فروشگاه‌ساز مناسب کسب‌وکار خود این موضوع را در نظر بگیرید که انتخاب شما باید یک فروشگاه‌سازی باشد که به شما امکان ایجاد بخش وبلاگ برای تولید محتوای استاندارد و باکیفیت را بدهد. اگر محتوایی که برای سایت خود تولید می‌کنید از استانداردهای لازم برخوردار باشد، پس از مدتی فعالیت محتوای شما در صدر نتایج جستجو گوگل قرار می‌گیرد که در اینصورت شانس افزایش درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود.

یکی از فروشگاه‌سازهایی که بر مبنی وردپرس طراحی و توسعه یافته است، فروشگاه‌ساز ووکامرس است که با استفاده از آن می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی را راه‌اندازی کنید.(مطلب مربوط به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از ووکامرس در وردپرس ) را مطالعه کنید. با استفاده از این فروشگاه‌ساز به راحتی می‌توانید بخش وبلاگ خود را با استفاده از هسته وردپرس راه‌اندازی کنید و افزونه‌های سئو نیز به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بر روی کلمات کلیدی مربوط به محتوای خود بیشتر و بهتر تمرکز کنید.

قابلیت انتقال یک فروشگاه‌ساز به فروشگاه‌ساز دیگر

یکی دیگر از مسائلی که کاربران به آن کمتر توجه می‌کنند و برای بسیاری از آنها این کم‌توجهی سبب بروز مشکل می‌شود، قابلیت انتقال یک فروشگاه‌ساز به فروشگاه‌ساز دیگر است. اگرچه انتخاب یک فروشگاه‌ساز باید با تحقیق‌های زیادی روبرو باشد، اما گاهی مشکلاتی نظیر عدم توانایی تحمل ترافیک و فشار توسط سرور یا ناسازگاری آن فروشگاه با سرور در بازدیدها‌ی در سیستم فروشگاه‌ساز بوجود می‌آید که مدیران فروشگاه برای حل این مشکل نیازمند انتقال آن به یک سیستم فروشگاه‌ساز دیگر هستند.

فروشگاه‌ساز خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که اگر روزی نیاز به انتقال آن داشتید، به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید؛ گاهی در هنگام انتقال یک فروشگاه‌ساز با مشکلاتی نظیر عدم سازگاری دو فروشگاه‌ساز با یکدیگر، تفاوت در امکانات و قابلیت‌های فروشگاه و… به سراغ شما می‌آیند که نیازمند زمان و هزینه‌های سنگینی برای انتقال فروشگاه خود خواهید بود. بنابراین در ابتدا دو فروشگاه‌ساز حرفه‌ای را در نظر داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را به یک فروشگاه‌ساز دیگر منتقل کنید.

استفاده از سیستم‌های فروشگاه‌ساز به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را بدون آنکه بخواهید در آن به صورت دستی دخالت داشته باشید، به کاربر ارائه کنید. ارائه محصول به کاربران به معنای مشاهده محصول توسط کاربر، پرداخت هزینه، دریافت اطلاعات و آدرس مشتریان، ثبت اطلاعات سفارش در بخش مدیریت و تحویل کالا به مشتریان است. در این مقاله به بررسی برخی از مواردی که در انتخاب یک فروشگاه‌ساز برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اهمیت دارد پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *