اپل همیشه تقریبا تمام توجه خود را معطوف دستگاه‌های ساخت خود کرده‌ است و بنابراین ایجاد هماهنگی میان سیستم عامل اندروید و مک از مشکلات همیشگی صاحبان این دو سیستم‌عامل بوده‌است. از همین رو در این مطلب به معرفی چندین اپلیکیشن جهت کاهش این مشکل پرداخته‌ایم.

Handshaker

این اپلیکیشن به مدیریت فایل‌های کامپیوتر تحت سیستم عامل مک به وسیله‌ی گوشی‌تان کمک می‌کند. روش اصلی کار با آن اتصال گوشی توسط کابل به Mac است که البته اگر مصرف پهنای باند برایتان مسئله‌ای نیست، می‌توانید با اتصال به یک شبکه توسط هر دو دستگاه، به روش وایرلس نیز فایل‌های خود را مدیریت کنید.

Handshaker

ضمنا Handshaker به شما امکان مشاهده‌ی فایل‌ها به صورت طبقه‌بندی‌شده(موسیقی، ویدیو و غیره) را می‌دهد که توسط نصب آن بر روی هر دو سیستم امکان‌پذیر است.

درنهایت بهتر است اشاره کنیم که این برنامه در پلی‌استور یافت نمی‌شود و باید از دیگر مراجع به دانلود آن بپردازید.

Pushbullet

Pushbullet

از امکانات این برنامه می‌توان به مشاهده‌ی نوتیفیکیشن‌های گوشی بر روی مک و حتی ارسال پیامک و پاسخ دادن به چت‌ها اشاره کرد. علاوه بر این به کمک این نرم‌افزار می‌توانید به انتقال فایل میان دو دستگاه بپردازید و در صورت تمایل با پرداخت مبلغی ، می‌توانید مستقیما نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کنید.

  • دانلود: Mac | Android (رایگان به ازای ثبت نام)

Alt-C

Alt-C

این اپلیکیشن یک کلیپ‌بورد مشترک میان دو دستگاه ایجاد می‌کند و بدین‌ترتیب با کپی کردن یک متن یا لینک، می‌توانید بلافاصله دردستگاه دیگر نیز از آن استفاده کنید. Alt-C کاملا رایگان است و در محدودیتی برای تعداد کامپیوترها قائل نمی‌شود و به اضافه‌ی همه‌ی این موارد، پیشینه‌ای از متون کپی‌شده را در خود ذخیره کرده و استفاده‌ی مجدد از آن‌ها را تسهیل می‌بخشد.

  • دانلود:  Mac | Android (رایگان)

Vysor

Vysor

Vysor را می‌توان پرکاربردترین اپلیکیشن در این لیست به حساب آورد. این اپلیکیشن قابلیت کنترل گوشی توسط کامپیوتر را به کاربر می‌دهد و بدین‌ ترتیب تقریبا هر کاری توسط آن امکان‌پذیر است. همچنین سرعت نسبتا بالای آن بازی کردن را نیز ممکن می‌کند و با پرداخت مبلغی می‌توانید به امکاناتی نظیر مشاهده‌ی فول‌اسکرین و اشتراک فایل نیز دست بیابید.

VLC Mobile Remote

VLC Mobile Remote

این اپلیکیشن که به صورت غیررسمی ساخته شده‌است، کنترل پخش ویدیوها در مک توسط موبایل را میسر می‌کند. دیگر قابلیت کاربردی VLC Mobile Remote، امکان انتخاب فایل‌های درون کامپیوتر جهت پخش است که آن را به ابزاری مناسب جهت مشاهده‌ی پشت سر هم سریال‌ها تبدیل می‌کند.

DroidID

DroidID

DroidID قابلیتی که در گوشی آیفون وجود ندارد را به Mac اضافه می‌کند. کاربر توسط این نرم‌افزار می‌تواند مک خود را توسط اثر انگشت گوشی باز کند. این قابلیت به صورت سریعی اجرا می‌شود و عملا کوچکترین تاخیری در آن وجود ندارد که خود یک نقطه قوت کلیدی محسوب می‌شود.

Unified Remote

Unified Remote

این برنامه را می‌توان عکس Vysor محسوب کرد؛ یعنی توسط آن می‌توانید مک خود را به وسیله‌ی گوشی کنترل کنید. Unified Remote جهت مدیریت فایل‌ها، تایپ و یا پخش موسیقی بسیار مناسب است و با پرداخت اندکی پول، امکان استفاده از فرمان‌های صوتی و چند مورد دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

  • دانلود: Mac | Android  (رایگان) Android (نسخه پولی با امکانات کامل‎تر برای اندروید)

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *