فتوشاپ تنها برنامه‌ی ویرایشگر عکس در بازار نیست. از آنجایی که فتوشاپ بسیار رایج است اینجور به نظر می‌رسد که تنها انتخاب کاربران در این دسته از برنامه ها تنها فتوشاپ خواهد بود. اگر از خیر این برنامه بگذریم خواهیم دید که طیف گسترده‌ایی از برنامه‌های جایگزین برای این نرم‌افزار وجود دارد.

Affinity Photo

Affinity Photo

این برنامه برای سیستم عامل مک طراحی شده و قیمت آن ۴۹٫۹۹ دلار است. گرچه از عرضه‌ی آن مدت زیادی نگذشته اما سروصدای زیادی در بازار ایجاد کرده و به جرات می‌توان گفت مهمترین جایگزین برای فتوشاپ است.
Affinity Photo با تمام فایل‌های فتوشاپ و سایر فرمت‌ها سازگار است و به عکاسان و طراحان حرفه‌ای توصیه می‌شود. این نرم‌افزار از فتوشاپ ارزان‌تر بوده و سازندگان آن ادعا می‌کنند که به مراتب از فتوشاپ نیز بهتر است.
در حقیقت، میزان بهبود عملکرد شما بستگی به نوع تجهیزاتی دارد که مورد استفاده قرار می‌دهید. برتری  Affinity Photo در طراحی آن برای پشتیبانی از دستگاه‌های ۴ هسته‌ای است. برای کسانی که به دنبال جایگزین برای فتوشاپ می‌گردند، Affinity Photo ارزش بررسی دارد. این برنامه در بیشتر استودیوها در کنار فتوشاپ به عنوان ابزار ادیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

GIMP

GIMP

این نرم‌افزار که به صورت رایگان عرضه شده با سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و مک سازگار است و چند سالی می شود که از عرضه‌ی آن گذشته. GIMP پایه‌ی برنامه‌ی ادیت عکس GNU است که امروزه در نسخه‌های ویندوز، لینوکس و مک در دسترس قرار گرفته. این برنامه تمام امکانات و ابزارهای فتوشاپ را به طرق مختلف ارائه می‌دهد و اگر به دنبال یک ویرایشگر رایگان هستید، این یک انتخاب عالیست.

خاطر نشان کنیم با تمام شباهت‌هایش به فتوشاپ اما رابط کاربری آن تا حدودی متفاوت است با اینهمه یک نسخه از GIMP در دسترس قرار داده شده که شکل و ظاهری شبیه به فتوشاپ دارد و برای کسانی که قصد دارند از فتوشاپ به این برنامه نقل مکان کنند مناسب است. مجموعه‌ی کاملی از آنچه مورد نیاز است به آسانی در دسترس قرار گرفته، ابزارهای نظیر ابزار نقاشی، اصلاح رنگ، تصویر در تصویر، گزینش و کم و زیاد کردن نور. همچنین، توسعه‌دهنده تمام تلاش خود را کرده تا نرم‌افزار از تمام فایل‌های رایج پشتیبانی کند.

در نهایت این برنامه برای کسانی که قصد ندارند هزینه‌ای برای ویرایشگر تصویری بپردازند و در عین حال از ابزارهای حرفه ای استفاده کنند، یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

Sketch

Sketch

نرم‌افزار پیش‌رو برای سیستم عامل مک و با قیمت ۹۹ دلار به بازار عرضه شده. این برنامه یک ابزار حرفه‌ای گرافیک برای گرافیست‌هاست. Sketch دارای امکانات زیادی نظیر آنچه در Photoshop و Illustrator مثل، layers, gradients, colour picker و style preset است. با توجه به محبوبیت روز‌افزون نمایشگرهای Retina و تلفن‌های همراه، تیم توسعه‌دهنده Sketch، این نرم‌افزار را تا حد ممکن انعطاف‌پذیر طراحی کرده، با قابلیت زوم بی‌نهایت و شیپ بردارها که برای این نوع نمایشگرها فوق‌العاده‌اند.

Pixelmator

Pixelmator

Pixelmator برنامه‌ایست که برای مک، آیفون و آی‌پد طراحی و به قیمت ۲۹ دلار به بازار عرضه شده.  طیف گسترده‌ای از ابزار در Pixelmator وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا رنگ‌ها را به دقت ترسیم کنید و تصاویر بسیار جذابی خلق کنید. ابزارهای رایجی مثل اصلاح رنگ / اشباع، سایه / برجسته‌سازی و کنتراست همگی در این برنامه موجود است و بنابراین قریب به اتفاق ابزارهایی که در فتوشاپ مورد استفاده قرار می‌دهید در این برنامه در دسترس‌تان است. آخرین نسخه Pixelmator یک ویژگی جدید به اسم Dynamic Touch اضافه کرده که به شما اجازه می‌دهد تا اندازه قلموی ابزار نقاشی را با نوک انگشت تنظیم کنید.

نسخه جدید از Pixelmator  به زودی عرضه می شود که با توجه به واژه Pro در انتهای آن، باید منتظر امکانات چشم گیرتری نسبت به نسخه حاضر بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *