Windows Movie Maker در نهایت در سال ۲۰۱۷ از رده خارج شد. پس از دو دهه همراهی رایگان این نرم‌افزار با ویندوز، دیگر این ابزار ویرایش و ساخت ویدئو از طرف مایکروسافت در دسترس نخواهد بود. البته ممکن است در بعضی از وبسایت‌ها، نسخه‌ی رایگان آن هنوز برای دانلود موجود باشد اما مایکروسافت دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کند.

از آنجایی که Windows Movie Maker دیگر از رده خارج شده بهتر است آن را کنار بگذاریم و سراغ نرم‌افزارهای دیگری که به رایگان یافت می‌شوند برویم. در اینجا با ۵ نرم‌افزار برتر آشنا می‌شویم.

خاطر نشان کنیم، برنامه‌های پیچیده‌تری هم وجود دارند اما بر اساس دو خصیصه‌ی رایگان بودن و آسانیِ کار مشابه آنچه که در Windows Movie Maker شاهد بودیم، این انتخاب‌ها صورت گرفته است. این برنامه‌ها با ویندوز ۱۰ سازگاری دارند و با کمی پیچیدگی بیشتر امکان درست کردن یک فیلم را در عرض چند دقیقه را فراهم می‌آورد.

Shotcut

Shotcut

 

Shotcut یک نرم‌افزار ویرایش ویدیویی رایگان با امکانات خوب است. از ویژگی بارز آن این است که در ویندوز، مک و یا حتی لینوکس قابل اجراست و شما می‌توانید پروژه را بین سیستم‌ها جابجا کنید

Shotcut علاوه بر ویرایش جدول زمانبندی ، از پردازش ساده، برش، کپی و چسباندن، ردیابی صدا، مخفی کردن و قفل کردن، فعال کردن لغو و اصلاح پشتیبانی می‌کند. و همه‌ی ابزارهای موجود به راحتی با کلیدهای میانبر قابل استفاده هستد.

فایل‌ها را می‌توان از هارد دیسک، درایو شبکه، کارت SD دوربین، ذخیره‌سازی ابری و حتی با کشیدن فایل داخل پروژه اضافه کرد وکار را بر روی پرژه آغاز نمود. Shotcut همچنین یک دسته از جلوه‌های ویدئویی چشمگیر مانند محو کردن، پاک‌کردن، فیلترهای ویدئویی (برای دوری از یکنواختی فیلم) و جلوه‌های سرعتی دارد.
با تمام امکانات گفته شده این برنامه یک ابزار ساده ویدیویی به حساب می‌آید و در زمره اپلیکیشن‌هایی همچون Windows Movie Maker محسوب می‌شود.

Ezvid

Ezvid

این برنامه خیلی باب نیست و بیشتر آن را به عنوان نرم‌افزار ضبط صفحه می‌شناسند، بنابراین اغلب به عنوان جایگزینی برای Movie Maker شناخته نمی‌شود. با اینهمه Ezvid دارای امکانات ویرایش ویدئویی خوبی است. در نتیجه شما محدود به استفاده از ضبط صفحه نمایش نیستید.
برای شروع، روی نماد filmstrip کلیک کنید تا تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی را به جدول زمانی اضافه کنید. این به شما اجازه می‌دهد ویدیوی خود را با هم ویرایش کنید، اما نیاز به یک برنامه اضافی برای برداشتن کلیپ‌ها خواهید داشت. توجه داشته باشید که گزینه‌ای نیز برای ضبط صدا (یک آهنگ صوتی جداگانه را وارد کنید) وجود دارد و همچنین تعدادی آهنگ‌های پیش‌فرض و برخی از جلوه‌های جالب نیز در برنامه گنجانده شده تا در موقع نیاز بتوانید از آن‌ها استفاه کنید.

Story

Story

در این برنامه ابزارهای زیادی برای یک ویرایش ساده‌ی ویدیویی نهفت است. بر خلاف سایر ابزارهای موجود در این لیست، هدف Story این است که از عکس، ویدیو و موسیقی، فیلم بسازیم. در این رابطه کمی مانند نسخه ویندوز Google Photos است. تنها کاری که باید بکنید این است که کامپیوترتان را مرور کنید، عکس‌ها را پیدا کنید و یک موسیقی متن را از لیست اضافه کنید.

Filmora Video Editor

Filmora Video Editor

اگر چه این برنامه‌ای نسخه‌ی ۶۰ دلاری هم دارد اما نسخه رایگان آن، چیزی است که ما به دنبالش هستیم. شروع کار همانقدر ساده است که انتظار دارید. همانطور که باید، فیلم‌ها، تصاویر و فایل‌های صوتی با سهولت به جدول زمانی وارد می‌شود. و شما خواهید توانست جلوه‌های مختلف را به آن اضافه کنید. همچنین گزینه‌ای برای چرخش و برش فیلم‌ها، افزودن جلوه‌ها همراه با ابزارهای ویرایش استاندارد وجود دارد. پس از اتمام فیلم شما می‌توانید با یک قالب مناسب ارسال و حتی به طور مستقیم آن‌ها را در یوتیوب، فیس بوک یا ویمیو آپلود کنید.

Animotica

Animotica

 

یکی دیگر از برنامه‌های Windows Store که ارزش بررسی دارد، Animotica است که در دستگاه‌های لمسی بسیار استفاده می‌شود. اما با اینهمه مناسب برای لپ تاپ‌های دسکتاپ نیز هست

ابزارهای ویدیویی این برنامه هم کامل هستند، برای مثال ابزارهایی در آن گنجانده شده تا سرعت پخش را در نسخه نهایی که ذخیره می‌کنید، تغییر دهید.

شاید با توجه به کم‌دردسر بودن و سادگی بسیار Animotica، این اپلیکیشن بهترین گزینه برای جایگزینی Windows Movie Maker باشد.

Join the Conversation

17 Comments

  1. خیلی مفید بود. تشکر- ایا این برنامه ها امکان اینو دارند که فیلم و عکس رو بشه به یه کلیپ تبدیل کرد؟ یعنی لابه لای فیلم عکس گذاشت یا صدای ویدیو رو قطع کردو صدای دیگه ای جاش گذاشت؟؟؟؟

    1. سلام و ممنون
      تقریبا تمام برنامه این قابلیت رو دارن که تو خط زمانی هم عکس هم فیلم و هم به صورت توامان عکس و فیلم درشون استفاده کنید

  2. خیلی مفید بود. تشکر- ایا این برنامه ها امکان اینو دارند که فیلم و عکس رو بشه به یه کلیپ تبدیل کرد؟ یعنی لابه لای فیلم عکس گذاشت یا صدای ویدیو رو قطع کردو صدای دیگه ای جاش گذاشت؟؟؟؟

    1. سلام و ممنون
      روی تیتر هر کدوم از برنامه ها که بزنید، می تونید اون ها را دانلود کنید

  3. شایان ذکر هست که بگم مویمیکر ویستای اورجینال خروجی اچ دی داشت که بسیار با کیفیت نتیجه کار رو میگرفتی و ساده بودن محیط کار اونقدر بود که من خودم همه چیشو کشف کردم و واقعا کار رو راحت کرده بود مثلا وقتی میخواستی خط یا افکتی رو روی تایتل تغییر بدی همینکه با با دکمه پایین آورنده لیست رو پایین میاوردی همه چیز رو رو اون گزینه بهت نشون میداد و حی از برنامه بیرون نمیومد . و لایو میکر هم خیلی قویتر بود و اون هم خروجی فول اچ دی در حد پریمیر بهت میداد .

  4. شایان ذکر هست که بگم مویمیکر ویستای اورجینال خروجی اچ دی داشت که بسیار با کیفیت نتیجه کار رو میگرفتی و ساده بودن محیط کار اونقدر بود که من خودم همه چیشو کشف کردم و واقعا کار رو راحت کرده بود مثلا وقتی میخواستی خط یا افکتی رو روی تایتل تغییر بدی همینکه با با دکمه پایین آورنده لیست رو پایین میاوردی همه چیز رو رو اون گزینه بهت نشون میداد و حی از برنامه بیرون نمیومد . و لایو میکر هم خیلی قویتر بود و اون هم خروجی فول اچ دی در حد پریمیر بهت میداد .

  5. سلام عزیز برنامه ای هست که بشه متن به فیلم بدیم به صورت که انگار عدد اضافه شده قسمتی از خود فیلم هست و کسی نتونه تشخیصش بده

  6. سلام عزیز برنامه ای هست که بشه متن به فیلم بدیم به صورت که انگار عدد اضافه شده قسمتی از خود فیلم هست و کسی نتونه تشخیصش بده

    1. حتما که پریمیر ابزار خیلی قوی هست اما لیست ما به برنامه رایگان اختصاص داشت و پریمیر بخشی از بسته ادوبی به حساب می آید که نه تنها رایگان نیست بلکه خیلی گرون هم محسوب می شه

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *