وقتی در اینستاگرام پست‌ها را بالا و پایین می‌کنید یا بین استوری‌های می‌گردید، گاهی ممکن است به چیزی بر بخورید که بخواهید آن را برای دوستی بفرستید یا اینکه به هر دلیلی آن را ذخیره کنید. بهترین راه برای انجام این کار اسکرین‌شات گرفتن است. اما اینستاگرام در بعضی موارد وقتی از محتوا اسکرین شات گرفته می‌شود، این موضوع را به صاحب پست اطلاع می‌دهد. ما در پست امروز می‌خواهیم تمام و کمال به این موضوع بپردازیم.

آیا اینستاگرام بعد از اسکرین شات به صاحب پست اطلاع می‌دهد؟

خیر، اگر شما از پستی اسکرین شات بگیرید صاحب پست از این قضیه مطلع نخواهد شد. در واقع هر جایی از فید اینستاگرام باشید یا پست را به صورت تکی باز کرده باشید، به راحتی می‌توانید از آن اسکرین شات بگیرید بدون اینکه کسی متوجه آن شود. البته برای ذخیره پست‌ها می‌توانید از سایت‌ها یا برنامه‌هایی که این امکان را به شما می‌دهند استفاده کنید چون کیفیت عکسی که ذخیره می‌کنید بسیار بهتر خواهد بود. همچنین اگر پستی را می‌خواهید برای خود نگه دارید، کافی است تا آن را بوکمارک کنید تا هر موقع خواستید در دسترستان باشد.

آیا اینستاگرام وقتی از استوری اسکرین شات می‌گیرد، به صاحب استوری اطلاع می‌دهد؟ در حال حاضر خیر. اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به صورت آزمایشی این موضوع را امتحان کرد اما پس از مدتی طی یک به روز رسانی این بخش نیز از این شبکه‌ی اجتماعی حذف شد. البته هنوز برگه‌ی آن باقی مانده تا در صورتی که این امکان به اینستاگرام باز گشت شما به لیست کسانی که استوری شما اسکرین شات گرفته‌اند دسترسی داشته باشید.

آیا اینستاگرام وقتی از پیغام خصوصی اسکرین شات می‌گیرد، به طرف مقابل اطلاع می‌دهد؟ بله، اینستاگرام برای حفظ حریم خصوصی زمانی که شما از یک صحبت خصوصی اسکرین شات می‌گیرید، این موضوع را به طرف مقابل اطلاع می‌دهد. البته این موضوع به صورت یک پیغام به مخاطب اطلاع داده شده و بعد از مدت کمی پاک می‌شود. البته اگر شما از پیغام‌های قدیمی همان گفتگو اسکرین شات بگیرید، مخاطب با خبر نخواهد شد.

آیا موقع ضبط ویدیو از تصویر، کاربر اینستاگرامی دیگری از این موضوع با خبر می‌شود؟ نه اینستاگرام این موضوع را نیز به هیچ کاربری اطلاع نخواهد داد. اما اگر هنگام چت خصوصی باشید، این گزینه نیز در پیغام‌ها به کاربر مخاطب شما اطلاع داده می‌شود. در مورد استوری‌ها و پیغام‌ها اما به هیچ وجه اطلاعی داده نمی‌شود. البته این موضوع همچون قضیه اسکرین شات، ممکن است در آینده تغییر پیدا کرده و شاهد نوتیفیکیشن‌هایی برای گرفتن ویدیو از روی استوری نیز در اینستاگرام باشیم.

در آخر

اینستاگرام تمام سعی خود را در حفظ حریم شخصی به کار بسته است و با توجه به این که چند باری سیستم‌های مختلف را آزمایش کرده، به نظر می‌رسد می‌خواهد این کار را جدی‌تر دنبال کند. اما در حال حاضر تنها در بخش پیغام‌های خصوصی، بخش دیگری نیست که شما از آن اسکرین شات یا ویدیو تهیه کنید و برای کاربر پیغام یا نوتیفیکیشن ارسال شود. با این حال همیشه باید حواستان به قوانین و به روزرسانی‌ها باشد، تا بدانید که چه موقعی جایز به گرفتن عکس یا فیلم از استوری یا پست‌های دیگران هستید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *