هوآوی امروز از گوشی‌های جدید میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو که پرچم‌داران تازه وارد این برند محسوب می‌شوند رونمایی کرده است. این گوشی‌ها مطابق روند موجود در سال ۲۰۱۷، حاشیه‌های اطرف نمایشگر باریکی داشته و همزمان عملکرد بهتری در زمینه هوش مصنوعی ارائه می‌کنند.

به گزارش The Verge، تفاوت عمده میان این دو گوشی اندازه و شکل کلی آنهاست. میت ۱۰ دارای نمایشگر از نوع ال‌ سی دی با اندازه ۹/۵ اینچ و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است در حالی که برادر بزرگ‌تر آن نمایشگر OLED ۶ اینچی داشته که رزولشن آن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل محسوب می‌شود. هر دو مدل میت ۱۰ باریک بوده و حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر آنها متقارن به حساب می‌آید اما میت ۱۰ پرو به دلیل نسبت تصویر ۱۸:۹ باریک‌تر به نظر می‌رسد.

بدنه هر دو مدل این گوشی از شیشه بوده که در رنگ‌های قهوه‌ای موکا و طلایی/صورتی عرضه می‌شوند. علاوه بر این، رنگ بندی طلایی و مشکی برای میت ۱۰ و آبی و خاکستری برای میت ۱۰ پرو وجه تمایز دو مدل خواهد بود.

میت ۱۰ قطر ۲/۸ میلی‌متر داشته و سنسور اثر انگشت آن در زیر نمایشگر جای گرفته در حالی که میت ۱۰ پرو ۹/۷ میلی‌متر قطر دارد و سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه قرار گرفته. مدل بزرگ‌تر گواهی IP67 را داراست که به معنی مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بوده و بعلاوه فرستنده مادون قرمز نیز دارد اما مدل کوچکتر میت ۱۰ در عوض دارای جک هدفون و درگاه مایکرو اس دی است.

جدا از تفاوت‌های بیرونی و ظاهری اما هر دو گوشی مشخصات داخلی مشابهی دارند. هر دو آنها دارای چیپست کایرین ۹۷۰ به همراه ۴ گیگابایت رم، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و دوربین دوگانه با گشودگی لنز f/1.6 هستند که شامل دو سنسور ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی است.

چیپست این گوشی‌ها دارای قطعه مخصوصی به نام NPU یا «واحد پردازش عصبی» است که عملیات هوش مصنوعی و یادگیری عمیق را بر عهده دارد. هوآوی در مراسم معارفه هیاهوی زیادی را در خصوص قابلیت‌های هوش مصنوعی میت ۱۰ به راه انداخت و زمان زیادی را به اطلاع‌رسانی درباره قابلیت‌های مرتبط با این حوزه اختصاص داد.

میت ۱۰ با قیمت ۸۲۴ دلار و میت ۱۰ پرو با قیمت ۹۴۲ دلار به بازار اروپا عرضه خواهند شد البته هنوز زمان دقیق عرضه مشخص نشده و همچنین حرفی از برنامه ارائه این گوشی‌ها در بازار آمریکا به میان نیامده است.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *