در حال حاضر به روزرسانی پاییزی ویندوز۱۰ در دسترس همه قرار گرفته که در آن تعدادی ویژگی جدید به ویندوز اضافه شده است. در این مقاله به بعضی از موارد مهم آن ها اشاره داریم:

۱- برنامه People

People

مایکروسافت یک بازی نرم افزار تماس و ایجاد ارتباط جدید با عنوان People ارائه کرده است. یک افزودنی جدید به تسکبار که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر از طریق ایمیل و اسکایپ در ارتباط بوده و به طور مستقیم در تسکبار با هم تماس بگیرند. برای فعال‌سازی این ویژگی کافی‌ست روی تسکبار راست کلیک کرده و گزینه Show People را تیک بزنید. می‌توانید از طریق برنامه People به اشتراک‌گذاری محتوای سرگرم‌کننده با خانواده و دوستان بپردازید و یا مخاطب‌های کاری و پروژه‌ها را مدیریت کنید. هر محتوایی که مد نظر شما است فرقی نمیکند، سند، پاورپینت، عکس یا ویدئو ، برای ارسال مستقیم به مخاطب خود تنها کافی‌ست آن را مستقیما از کامپیوتر کشیده و رها کنید. شاید مفید‌ترین بخش برنامه People ارتباط متقابل آن است به این معنی که کاربران قادر به دیدن ارتباط متقابل چندین چت و پیام در یک برنامه دسکتاپ هستند. در حالی که تنها چند برنامه نظیر ایکس باکس ، ایمیل و اسکایپ برای People در دسترس هستند مایکروسافت قصد دارد زمینه اضافه کردن فیسبوک و توییتر را هم فراهم کند. به این تربیت نرم‌افزار People به یک برنامه پیش‌فرض فوق‌العاده تبدیل خواهد شد.

۲- واقعیت افزوده

واقعیت افزودی

مایکروسافت تلاش زیادی برای بهبود عملکرد مدل‌های سه بعدی در ویندوز۱۰ کرده بود، در به روزرسانی قبلی این عملکرد در مدل‌های ویرایشی سه بعدی دیده می‌شد و در استفاده از دوربین‌های گوشی‌ هوشمند برای مدل‌سازی. حالا ویندوز به سراغ استفاده از ترکیب‌های مختلف جهت به دست آوردن بهترین عملکرد ممکن برای ارائه واقعیت افزوده است. البته برای استفاده از این قابلیت به هدست‌ احتیاج دارید که ویندوز از آن‌ها پشتیبانی کند.

۳-  OneDrive On-Demand

OneDrive On-Demand

در حالی که OneDrive به طور پیش‌فرض بر روی اکثر دستگاه‌های ویندوز ۱۰ نصب شده اما تنها تعداد کمی از کاربران از تمام قابلیت‌های آن استفاده می‌کنند. تغییرات عمده نسخه جدید در مورد عملکرد آنلاین آن در استفاده از فضای ابری است. در حال حاضر One-Drive به کاربران امکان ذخیره فایل‌ها را به صورت محلی، آپلود آن‌ها در ذخیره‌سازی ابری و همچنین اشتراک‌گذاری لینک‌های مشاهده به صورت پیش‌فرض را می‌دهد.

۴- اتصال تلفن

در این دوره، اتصال انواع دستگاه‌ها اهمیت بالایی دارد. مایکروسافت هم در این راستا تصمیم گرفته تا با این ویژگی فاصله‌های موجود بین دستگاه‌ها را از بین ببرد. از این طریق می‌توان دستگاه‌هایی  با سیستم عامل iOS و سیستم عامل اندروید را به ویندوز ۱۰ متصل کرد. برای فعال‌سازی کافی‌ست به استارت‌منو رفته و عبارت link phone را تایپ کنید. سپس روی گزینه اتصال موبایل کلیک کنید. بعد شماره تلفن خود را در پنجره زیر وارد کنید. در حال حاضر اتصال گوشی تنها به کاربران امکان اشتراک‌گذاری وبسایت‌ها در مروگراج گوشی‌های هوشمند از طریق گزینه‌های اشتراک‌گذاری مرورگر در کامپیوتر را می‌دهد. و اگر نمی‌دانید باید اضافه کنیم که می‌توانید مشاهده رویدادهای تلفن را بر روی ویندوز ۱۰ با استفاده از برنامه Cortana انتخاب کنید.

۵- پنل Emoji

Emoji Keyboard

بلاخره ویندوز ۱۰ به صورت پیش‌فرض مجهز به صفحه کلید ایموجی شد. شما می‌توانید صفحه کلید ایموجی را از طریق دکمه‌های کلید ویندور + (.) و کلید ویندوز + علامت‌ها (;) در دسترس قرار دهید.

۶- ارتقا Edge

Edge

در به روزرسانی پاییزی امسال بسیاری از ویژگی‌های Edge ارتقا یافت. برای نمونه می‌توان سایتی را به راحتی بالای تسکبار مرورگر Edge پین کرده و بارگذاری نمود. همچنین می‌توانید وبسایت‌ها را از طریق استارت‌منو و با همین رویه پین کنید. دیگر قابلیت‌های Edge که قبلا در دسترس نبودند عبارتند از: ویرایشگرPDF، مدیریت مجوزها، وارد کردن بوک‌مارک‌ها، ویرایش بوک‌مارک‌های ، بارگذاری روی گوشی و ادامه آن در کامپیوتر.

۷- Story Remix

Story Remix

مایکروسافت به برنامه‌های ریمیکس و آزمایش آن‌ها علاقه دارد. در ابتدا با Remix 3D به کاربران امکان ویرایش سه بعدی را به صورت پیش‌فرض داد و حالا در آخرین به‌روزرسانی خود مجددا به فکر ساخت و ویرایش ویدیو با استفاده از Story Remix افتاده است. از طریق این برنامه کابران قادر به ویرایش فیلم وعکس‌های خود و اضافه کردن متن روی آن‌ها خواهند بود. مانند بسیاری از ویژگی‌های به روز شده، این برنامه برای استفاده شخصی و حرفه‌ای است.

۸-آمار واقعی GPU

GPU Stats

اگر یکی از کاربران ثابت overclock هستید، می‌دانید که آمار و ارقام عملکرد کارت گرافیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مایکروسافت نیز از طریق مدیریت Task Manager به شما امکان می‌دهد تا آمار واقعی GPU را ببینید. به خاطر داشته باشید که با Task Manager قادر به تغییر عملکرد نیستید و تنها می‌توانید میزان کارکرد GPU، آمار حافظه، نسخه‌های درایور و مواردی دیگر را مشاهده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *