محتوای هر سایت ارزشمندترین بخشی است که مدیران سایت برای کاربران تولید می‌کنند و مطالبی که هر سایت در حوزه فعالیتی خود تولید می‌کنند را می‌توان به عنوان ارزشمندترین و کاربردی‌ترین بخش سایت به شمار آورد. البته باید بگوییم که تنها محتوای متنی ارزشمند نیست و سرویس‌ها یا خدمات سایت شما نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، در واقع هر سایتی در کنار محتوای آموزشی یا خبری سرویس‌هایی در حوزه تخصصی خود دارد که برای کاربران ارزشمند است و شاید بیشترین ترافیک کاربران مربوط به همان بخش باشد. برخی از بخش‌های سایت هستند که می‌خواهید آنها را در دید مستقیم کاربران قرار دهید و این‌کار به صورت اجباری باید صورت بگیرد! فرض کنید بخواهید یک همایش را به کاربران سایت خود معرفی کنید که این همایش مدت زمان مشخصی دارد؛ بنابراین اگر بخواهید در قالب یک پست آن همایش را به کاربران خود معرفی کنید، ممکن است تنها درصد کمی از کاربران شما آن را مطالعه کنند. استفاده از ابزارهای کاربردی نظیر ارسال ایمیل برای کاربران سایت، تبلیغات گسترده و… همگی از جمله‌ی  این راه‌ها هستند. البته یکی از مسائلی که این ابزار برای مدیران سایت بوجود می‌آورند، بحث هزینه و بودجه موردنیاز برای این کار است و گاهی مدیران سایت می‌خواهند بدون هزینه این‌ کارها را انجام دهند. استفاده از پنجره‌های پاپ‌آپ یک راه‌حل حرفه‌ای و البته رایگان برای مدیران سایت‌ها است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانند محتوای موردنظر خود را به تمامی کاربرانی که وارد سایت می‌شوند، نمایش دهند.البته باید به خاطر داشته باشید که استفاده مدیریت نشده از این ابزار باعث آزار کاربران سایت خواهد شد. اگر از کاربران وردپرس هستید افزونه‌های زیادی در اختیار شما قرار دارد که با استفاده از آنها قادر به ایجاد یک پنجره پاپ‌آپ زیبا با محتوای دلخواه خود خواهید بود.

افزونه Popup Maker

افزونه Popup Maker یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک پنجره پاپ‌آپ حرفه‌ای در سایت وردپرسی خود ایجاد کنید. این افزونه کاربردی به صورت رایگان ارائه شده است و در مخزن وردپرس توانسته از میان +۲۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

برخی از ویژگی‌های افزونه Popup Maker

  • قابلیت ایجاد بی‌نهایت پاپ‌آپ در وردپرس
  • قابلیت ایجاد بک‌گراند زیبا برای پنجره پاپ‌آپ
  • قابلیت بازشدن پاپ‌آپ برای کاربران سایت
  • قابلیت شخصی‌سازی نمایش پاپ‌آپ به کاربران
  • قابلیت ایجاد محدودیت برای نمایش پنجره پاپ‌آپ
  • قابلیت سفارشی‌سازی کامل قالب‌های افزونه پاپ‌آپ
  • پشتیبانی از ویرایشگر WYSIWYG با امکان درج شورت‌کد
  • پشتیبانی از انواع محتوای مورد استفاده در فضای وب‌سایت
  • وجود صفحه‌ساز کاربردی برای ایجاد قالب دلخواه خود
  • ایجاد پنجره‌های پاپ‌آپ به صورت کاملا ریسپانسیو
  • یکپارچه‌بودن کامل با فروشگاه‌ساز ووکامرس
  • پشتیبانی از انواع سیستم‌های ایمیلی جهت ایجاد خبرنامه
  • قابیلت تنظیم موقعیت‌ها و انیمیشن‌ها
  • پشتیبانی از سیستم‌ کوکی‌ها و آی‌پی کاربر جهت تنظیم تعداد دفعات نمایش
  • وجود افزونه‌های جانبی برای افزایش کارایی افزونه
  • قابلیت ایجاد پاپ‌آپ برای هر صفحه از سایت به صورت جداگانه
  • پشتیبانی از انواع فرم‌سازها نظیر Contact Form 7

نصب و راه‌اندازی افزونه Popup Maker

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا آن را از طریق مخزن وردپرس یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس دانلود و در سایت وردپرسی خود نصب و فعال‌سازی کنید. پس از نصب افزونه بخشی به نام Popup Maker در منوی پیشخوان نمایان می‌شود که با ورود به این بخش می‌توانید به تنظیمات افزونه دسترسی داشته باشید. با ورود به این بخش در مرحله اول یک پنجره با عنوان قبول قوانین افزونه و اجازه دسترسی افزونه به سایت شما نمایان می‌شود که باید آن را فعال کنید؛ البته نگران دسترسی این افزونه به سایت خود نباشید! زیرا این افزونه تنها به آمار خود افزونه دسترسی پیدا می‌کند و بیشتر جهت شمارش تعداد کاربران افزونه از جانب تیم توسعه‌دهنده افزونه است.

بنابراین در این بخش کافی است بر روی گزینه Allow & Continue کلیک کنید تا کاربران بتوانید به تنظیمات اصلی این افزونه دسترسی داشته باشید. البته با کلیک بر روی Skip نیز به راحتی می‌توانید جهت حفظ امنیت بیشتر سایت و جلوگیری از نگرانی برای مدیریت سایت، از این بخش عبور کنید.

Settings

پس از تایید یا عبور از مرحله قبلی، منوهای مربوط به این افزونه نمایان می‌شوند که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، بخش تنظیمات افزونه است. با ورود به این بخش سه تب اصلی نمایان می‌شوند که با کلیک بر روی آنها می‌توانید تنظیمات را به صورت کامل انجام دهید.

  • Subscriptions: این بخش مربوط به تنظیمات اعضا یا کاربرانی است که از طریق افزونه در سایت شما یا خبرنامه عضو می‌شوند.
  • Privacy: این بخش تنظیمات مربوط به خط مشی یا قوانین سایت شما را شامل می‌شود که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
  • Misc: در این بخش نیز برخی از تنظیمات دیگر قرار می‌گیرند که در مقاله بعدی به بررسی این سه بخش اصلی خواهیم پرداخت.

استفاده از افزونه‌های وردپرسی برای ایجاد پنجره‌های پاپ‌آپ یک راه‌حل بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که به مدیران سایت‌های مختلف کمک می‌کند تا به راحتی بتوانند محتوای موردنظر خود را نمایش دهند. وردپرس نیز باتوجه به مستندات و ابزارهایی که در اختیار کاربران قرار داده است، سبب شده تا توسعه‌دهندگان افزونه‌های بسیار کاربردی در این زمینه طراحی کنند و در مخزن وردپرس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند.در مقاله بعدی نیز به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی برای وردپرس خواهیم پرداخت تا بتوانید یک پنجره پاپ‌آپ زیبا و البته حرفه‌ای برای کاربران خود طراحی کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *