مثل بسیاری از دارندگان PS4، احتمالا لایبرری بازی‌های دیجیتال شما نیز شلوغ و درهم برهم باشد. در واقع وقتی بازی‌های جدید می‌خرید و شروع به بازی می‌کنید، دیگر به این فکر نمی‌کنید که چند ماه دیگر مجموعه تمام این بازی‌ها در لایبرری روی هم اضافه می‌شوند و این شلوغی را به وجود می‌آورند. برای این که بتوانید بازی‌هایی که بیشتر بازی می‌کنید و برایتان مهم‌تر هستند را راحت‌تر پیدا کنید، باید کمی به این اوضاع سامان دهید.

خوشبختانه PS4 قابلیتی دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا هر بازی که دوست داشتید را از لایبرری پنهان کنید. این عناوین ممکن است بازی‌هایی باشند که تمام کرده‌اید یا بازی‌هایی که نمی‌خواهید کسی در لیست شما آن را مشاهده کند. وقتی بازی را پنهان می‌کنید، می‌توانید عناوین را از لیست فعالیت‌های خود نیز پنهان کنید تا حریم شخصی خود را بیشتر حفظ نمایید.

پس بدون صحبت بیشتر به سراغ آموزش انجام این کار می‌رویم.

چطور بازی خاصی را از لیست پنهان کنیم؟

همانطور که گفتیم، شما می‌توانید هر عنوانی که می‌خواهید را از لیست پنهان کنید. برای انجام این کار مراحل را به ترتیب پیش ببرید:

PS4 را روشن کرده و در همان داشبورد اسکرول کنید تا به Library برسید

در این بخش به Purchased بروید تا تمام بازی‌هایی که خریداری کرده‌اید را ببینید.

هر بازی که می‌خواهید انتخاب کنید و سپس کلید Options را روی دسته بزنید. در منویی که به نمایش در می‌آید، Do Not Show Content Item in (Purchased) را انتخاب کنید.

۲۰۱۸۰۱۲۵۱۵۵۲۲۳

به همین راحتی شما می‌توانید بازی را از از لیست لایبراری خارج کنید. در نظر داشته باشید که این کار تنها برای سر و سامان دادن به PS4 است و بازی‌هایی که به این ترتیب در لیست نمایش داده نمی‌شوند، در واقع حذف نشده و فقط پنهان شده‌اند. پس در ادامه برای این که بتوانید آن‌ها را بازآوری کنید، مراحل مربوط را خواهیم گفت.

بازگرداندن بازی پنهان شده

حالا که نظرتان در مورد یک بازی خاص عوض شد و می‌خواستید آن را به لیست برگردانید، باید به لایبرری برگردید و دوباره کلید Options را روی دسته بزنید. در منویی که قبلا دیدیم، این بار گزینه‌ی Check Hidden Content Items را بزنید.

بعد از مدت کوتاهی لیست تمام بازی‌هایی که در این بخش دارید برایتان به نمایش در می‌آید. بازی مورد نظر خود را انتخاب کرده تا به لیست برگردد.

پنهان کردن بازی‌ها در فید فعالیت‌ها

حریم شخصی برای بسیاری از افراد خیلی اعمیت دارد. خوشبختانه PS4 به شما این امکان را هم داده تا بیشتر در این بخش دخالت کرده و هر آن چه نمی‌خواهید برای دیگران افشا شود را در دایره‌ی حریم شخصی خود حفظ کنید. فید فعالیت‌ها مهم‌ترین بخش در این زمینه است که بازی‌هایی که انجام داده‌اید را به نمایش در می‌آورد. برای پنهان کردن بازی خاصی از این لیست مسیر زیر را بروید.

به منوی Profile رفته و Games را انتخاب کنید. روی هر بازی که می‌خواهید بروید و کلید Options را بزنید . Hidden Games Settings را انتخاب کنید و در پنجره‌ای که نمایش داده می‌شود Hidden Games for PS4 را انتخاب کنید.

راه دیگری برای پنهان کردن بازی‌ها از فید فعایت‌ها

روش دیگر این است که در داشبورد به Settings بروید. اسکرول کنید تا به Privacy Settings برسید. قبل از این که بتوانید تنظیمات را عوض کنید، ابتدا باید پسورد اکانت خود را وارد کنید.

در این بخش وقتی روی Hidden Games می‌زنید، به فید بر می‌گردید و هر بازی که مد نظر داشتید را می‌توانید انتخاب کنید تا در فید به نمایش در نیاید.

Join the Conversation

6 Comments

  1. اقا راستیتش ما یک بازی داشتیم بازی میکردیم بعد مدتی خو به خود ناپدید شد بدون اینکه پاک کنیمش نمیدونم دلیلش چیه راهی برای برگردوندن این بازی هست چون ما این بازیرو پاک نکردیم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *