با توجه به اخبار و اطلاعاتی که از پیشرفت تکنولوژی در زمینه ارتباط و اینترنت منتشر می‌شود این ذهنیت به وجود می‌آید که شرکت‌های سازنده و نوآور در زمینه‌ی تکنولوژی، همیشه چند قدم از شرکت‌های خدمات‌رسان اینترنتی جلوتر هستند.

با توجه به اینکه چندین سال از شروع به کار سرویس‌های ابری می‌گذرد اما ISPها هنوز ظاهری ناتوان با ناپایداری‌هایی نظیر قطع شدن و افت سرعت دارند. با اینکه این مساله در شهرهای بزرگ -که همه چیز بسته به راندمان بالای اینترنت است- هنوز بسیار قابل لمس بوده و گاها باعث به وجود آمدن اختلال در کار سیستم‌های اداری و دولتی می‌شود.

این‌ها را بگذارید کنار مسیر‌های جاده‌ای، یا شهرهای کوچکی که به کلی مشکلا اتصال به اینترنت دارند و یا حتی مسافرت‌های کویری و جنگی تا مطمئن شوید که همین و همه جا اینترنت در اختیار شما نخواهد بود.

اگر می‌خواهید به اسناد و فایل‌هایتان دسترسی داشته باشید، تنها کافیست آنها را در  Google Drive ذخیره کرده تا در مواقعی که اینترنت دچار بی‌ثباتی‌ست به آنها دسترسی داشته باشید

باعث شگفتی نیست که با وجود این اوضاع توسعه‌دهندگان Google Drive به فکر ایجاد امکانی افتادند که در مواقعی که اینترنت دچار اختلال و نوسان است بتواند سرویس ارائه دهد: سرویس ارائه خدمات آفلاین Google Drive!

چگونه وقتی آفلاین هستیم به فایل‌های Google Drive در رایانه درسترسی داشته باشیم ؟

اگر شما از سیستم شخصی و یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، می‌توانید به فایل‌هایتان در حالت آفلاین دسترسی داشته باشید، برای اینکار تنها کافیست سراغ مرورگر Google Chrome بروید. در اولین گام باید به فروشگاه Chrome Web بروید و افزونه Google Docs Offline را دانلود کنید.

در مرحله‌ی بعد، باید حساب کاربری Google Drive خود را باز کرده و در بخش تنظیمات به گزینه‌ی آفلاین بروید. برای تکمیل راه‌اندازی به دستور پیش‌رو توجه کنید. برای ویرایش تنظیمات آفلاین لازم است، Sync Google Docs، Sheets، Slides & Drawings را تیک بزنید. این قابلیت بعد از چند لحظه فعال‌سازی خواهد شد.

چگونه دسترسی به فایل‌های Google Drive را در حالت آفلاین برای موبایل فعال کنیم؟

اگرچه فعال‌سازی این قابلیت در سیستم شخصی پیچیده نبود اما این روند برای موبایل به مراتب آسان‌تر است زیرا شما به دانلود افزونه نیاز ندارید. بجای آن، برنامه Google Drive را باز کرده و فایل مورد نظر خود را پیدا کنید. روی سه نقطه‌ی کنار فایل تپ کرده و سپس کلید آفلاین را به وضعیت روشن در بیاورید.

برای اضافه کردن فایل‌ها به این قابلیت باید سه نقطه‌ی کنار را زده و گزینه‌ی آفلاین را روشن کنید. متاسفانه به علت حافظه‌ی محدود گوگل، انتخاب یک جای تمام فایل‌ها وجود ندارد و شما باید بین موارد به گزینش دست بزنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *