به گزارش Android Headlines : چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ شرکت کوالکام با استفاده از فرایند تولید ۱۰نانومتری FinFET ساخته می‌شود. البته نسل قبلی این چیپست یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ که در برخی از پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ از قبیل سامسونگ گلکسی اس ۸، ال جی وی ۳۰ و اچ تی سی یو ۱۱ مورد استفاده بود نیز مبتنی بر همین روش تولید شده بود.

کوالکام در ابتدای سال تایید کرده که با همکاری شرکت TSMC مشغول کار بر روی فناوری ۷ نانومتری است که تاکنون به طراحی‌های نهایی رسیده و انتظار می‌رود تا در سال ۲۰۱۸ به ظرفیت تولید انبوه برسد اما برخی دیگر باور دارند که این فناوری هنوز برای تولید انبوه با روند یکنواخت به اندازه کافی توسعه نیافته است.

مطابق سنت رایج شرکت کوالکام در معرفی محصولات رده بالا در انتهای سال میلادی، انتظار داریم که از اسنپدراگون ۸۴۵ در هفته‌های آتی رونمایی شود. سامسونگ احتمالا یکی از اولین مشتریان این چیپست‌ها خواهد بود و حتی گفته شده که این شرکت کره‌ای، اولین دسته‌های محصولات تولیدی کوالکام را برای پرچم‌داران گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس خود که انتظار می‌رود در انتهای زمستان یا ابتدای بهار سال بعد معرفی شوند، رزرو کرده است.

اسنپدراگون ۸۴۵ از هسته‌های پردازشی بهبود یافته Kryo و همچنین نسل جدیدی از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو استفاده می‌کند. علاوه بر این بهینه‌سازی‌های فراوانی بر روی این چیپست انجام شده و انتظار می‌رود که عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی بهتر باشد. پردازنده گرافیکی آدرنو نیز برای کاربردهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی شاهد بهینه‌سازی‌هایی بوده که عملکرد سریع‌تری را نتیجه می‌دهد.

لازم به ذکر است که چیپست پرچم‌دار انویدیا یعنی ولتا هنوز بر مبنای فناوری ۱۲ نانومتری است در حالی که دنیای گوشی‌های موبایل در حال آماده شدن برای استفاده از چیپست‌های ۷ نانومتری در سال آینده و همچنین نسل دوم چیپست‌های ۱۰ نانومتری در ادامه امسال است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *