شاید برای بسیاری از ما جالب باشد که از طریق اینترنت درآمد کسب‌ کنیم و از آن جالب‌تر این است که کسب‌وکار خودمان را داشته باشیم! داشتن یک کسب‌وکار اینترنتی به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند، خودشان فعالیت کنند، کارمند استخدام کنند و در نهایت با کسب‌ درآمد از فضای آنلاین لذت ببرند. در این میان برخی اشتباهات رایج برای کسب‌ درآمد از کسب‌وکار اینترنتی وجود دارد که گاهی منجر به شکست کسب‌وکارها می‌شود!

داده‌های موجود در گوگل آنالیتیکس خود را بررسی می‌کنید؟

گوگل آنالیتیکس یک منبع ارزشمند از اطلاعاتی، در مورد فعالیت‌های کاربران در سایت شما است که از محبوب ترین صفحات گرفته تا آمار تعداد بازدیدکنندگان را می‌توانید از طریق این ابزار کاربردی ببینید! لازم است توجه دقیقی بر داده های حاصل از گوگل آنالیتیکس داشته باشید و با استفاده از این داده‌ها، استراتژی‌های کسب‌وکارتان را برای افزایش ترافیک سایت خود بکار ببرید و با این کار به افزایش درآمد کسب‌وکارتان کمک کنید. به پست‌ها و صفحاتی که بسیار محبوب هستند دقت کنید و از طریق اطلاعات بازدیدکنندگان، بررسی کنید که چگونه، از چه منبع هدایت ترافیک و چه زمانی وارد سایت شما شده‌اند تا بتوانید استراتژی مناسبی برای افزایش ترافیک سایت شما بچینید.

در رسانه‌های اجتماعی چقدر فعالیت دارید؟

اینکه فقط محتوای خود را در کانال‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، کافی نیست؛ به خصوص برخی از کسب‌وکارها تنها به کانالی بسنده می‌کنند که در آن فالوورهای زیادی دارند! بسیاری از مخاطبان هدف شما در بیرون از آن و در شبکه‌های اجتماعی دیگری فعالیت می‌کنند که باید به آن‌ها هم اهمیت زیادی بدهید! شما به مشارکت فعالانه در شبکه های اجتماعی نیز نیاز دارید. یک اکانت توییتر ایجاد کنید و در بحث‌های گروهی با هشتگ های مرتبط با خود، مشارکت کنید. آیا مخاطبان شما در فیسبوک برای پست های شما کامنت درج می‌کنند؟ اگر پاسخ مثبت است، به سولات آن‌ها پاسخ دهید و با دنبال‌کنندگان صفحه خود صحبت کنید. هیچ چیز به اندازه‌ی رسانه های اجتماعی نمی‌تواند مطلبی را پخش و مردم را به سرعت به سایت شما بازگرداند. از شبکه های اجتماعی به عنوان راهی برای تعامل با طرفدارانتان استفاده کنید.

آپلود محتوای سایت به همراه لینک در سایت‌های جمع‌آوری لینک‌های مختلف

ابتدا لازم به ذکر است که با استفاده از این سایت‌ها، نمی‌توانید از تولید شدن لینک های اسپم جلوگیری کنید و ممکن است روزانه با چندین لینک اسپم مواجه شوید! البته نباید تصور نکنید که استفاده از این سایت‌ها ترافیک شما را به طرز چشمگیری ارتقا می دهد؛ زیرا قرار نیست کاربران به چنین سایت‌هایی سر بزنند یا به لینک‌های موجود در آن توجه کنند.. مخاطبین شبکه‌های اجتماعی از لینک های اسپم بیزارند و به دنبال لینک های تایید شده  هستند. استفاده از این سایت ها نیز سبب می شود لینک های تولیدی برای مخاطبان قابل اطمینان باشد. همچنین این لینک‌ها مفید بودن مطالب شما را به مخاطبانتان یادآوری می‌کند. در نهایت توصیه می‌کنیم که یک سایت مرتبط با حوزه کاری کسب‌وکارتان پیدا کنید، مطالبتان را برای آن‌هاارسال کنید و در صورت انتشار در آن سایت، سس ببینید که چطور افزایش ترافیک سایت بیشتری را به صورت مستقیم از مخاطبان به سایت شما ایجاد می کند.

از ویدیوها در سایت خود استفاده کنید!

محتوای متنی بسیار خوب است اما ویدیو به منزله‌ی یک دارائی با ارزش است که می‌تواند در جذب مخاطب و تعامل بیشتر با آن‌ها به شما کمک کند. در واقع کاربران به خوبی محتوای متنی را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند اما به مرور زمان کاربران از محتوای صوتی و ویدیویی استفاده بیشتر می‌کنند و کمتر حوصله خواندن متن را دارند! همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که نگه‌داری اطلاعاتی ناشی از ابزارهای دیداری هم چون ویدیوها در ذهن کاربران، به طرز چشم‌گیری بالاتر از داده‌های دیگر نظیر پادکست یا متن است. این به این معنی است که بازاریابی ویدیویی یک راه فوق العاده تاثیرگذار برای جذب و نگهداری مخاطبان و همچنین به افزایش ترافیک سایت شما تا حد بسیار زیادی کمک می‌کند.

به بررسی رقیبان خود بپردازید!

اگر تا به حال از سایت‌های مختلف نظیر ahref برای بررسی رقبا استفاده نکرده اید، باید بدانید که از یک مزیت بزرگ بی‌بهره هستید. این نرم افزارها مطالب را از سایت ها و محتواهای خاصی جمع آوری می کنند و در مدت زمان کوتاهی اطلاعاتی در مورد اینکه چه موضوعات و مطالبی بیشتر خوانده می شود و مهم تر از همه اینکه چه مطالبی بیشتر در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد. بررسی کنید مردم بیشتر چه موضوعاتی را می‌خوانند (و یا در مورد آنها صحبت می کنند)، و سعی کنید مطالبی تولید کنید که ارزشمند باشد و سبب افزایش بازدید رایگان در وب سایتتان شود.

برای کاربران خود وبینار برگزار کنید!

مردم عاشق یادگیری هستند و وبینارها یک راه فوق العاده برای انتقال دانش شما، به مخاطبان مشتاقی است که منتظر شما هستند. ترکیب یک کمپین تبلیغات اجتماعی موثر با وبینارها، یک راه فوق العاده برای افزایش ترافیک سایت شماست. هر هفته یا در زمان های نزدیک به برگزاری وبینارها ایمیلی با مضمون “آخرین فرصت برای ثبت نام” برای یادآوری به مخاطبان بفرستید. حتما متن پرزنت ها را در یک آرشیو برای بازدیدهای بعدی نگهداری کنید و وبینارتان را به صورت گسترده ای در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. اگر از نحوه ی برگزاری وبینارها اطلاعی ندارید، از طریق این لینک برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

در کسب درآمد از کسب‌وکارهای اینترنتییک محصول شما را به درآمد پایدار نمی رساند!

دوستان زیادی هستند که فکر می کنند با راه‌اندازی یک سایت و درج چند کتاب پی دی اف رایگان و معرفی یک محصول در داخل آن می توانند درآمد بسیار خوبی از طریق فروش محصول داشته باشند. باید توجه کنید که طراحی محصول اصلا مهم نیست مهم بازاریابی اینترنتی برای فروش محصول، برند سازی، جذب اعتماد کاربران و آشنایی با اصول تبدیل کاربران به مشتری در کسب‌وکار اینرتنتی و کسب درآمد از اینترنت بسیار مهم است. نکته دیگری که در بخش طراحی محصول وجود دارد این است که اغلب افرادی که تازه وارد دنیای کسب و کار اینترنتی می‌شوند طراحی محصول را بدون نیاز سنجی و علاقه کاربران انجام می دهند همیشه مخاطبان یک سایت یا کسب و کار اینترنتی نیازها و علاقه هایی دارند که باید انها را شناسایی کنید و بر پایه شناخت از مشتری محصول طراحی کنید.

اگر تمایل دارید با فروش محصولات بصورت اینترنتی درآمد پایدار و خوبی داشته باشید به یک محصول اکتفا نکنید و تنوع محصولات خود را گسترش دهید. بعضی ها ادعا می کنند که شما می‌توانید بدون حضور در اینترنت درآمد پایدار و همیشگی داشته باشید این واقعیت ندارد و هیچ کسب و کار اینترنتی موفقی را نمی توانید پیدا کنید که بدون تلاش و پشتکار موفق شده باشد کسب و کارهای اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم واقعا به صبر و حوصله و زمان نیاز دارد و این خودتان هستید که میزان موفقیت خودتان در اینترنت را مشخص می کنید. بدون حضور در اینترنت و فعالیت اصولی و هدفمند نمی توانید درآمد قابل توجهی داشته باشید. یکی از اصول اساسی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت مدیریت درست کسب و کارتان است! امروزه کسب درآمداز اینترنت با شبکه های اجتماعی غیر ممکن نیست و افراد زیادی هستند که با استفاده از روش های رایگانی که وجود دارد درآمدهای بسیار خوبی از شبکه های اجتماعی به دست آورده اند مثلا با استفاده از اینستاگرام و تلگرام اما واقعیت ان است که کسب درامد از شبکه های اجتماعی همچون انیستاگرام و تلگرام همیشگی نیست و فاکتورهای مختلفی روی این شبکه ها تاثیر گذار هستند.همانطور که می دانید به دلیل برخی از سیاست های کشور استفاده از تلگرام برای کاربران ایرانی فقط با پراکسی امام پذیر است و دسترسی مستقیم به این پیام رسان مثل سابق نیست همین فیلتر شدن تلگرام کسب و کارهای زیادی را به کام نابودی کشاند کسب و کارهایی که شاید ماهانه بالای چندین میلیون تومان درآمد داشتند.

در این مقاله به بررسی کسب‌وکار آنلاین و بخش‌های مختلف آن پرداختیم تا اگر قصد درآمدزایی از طریق اینترنت را داشتید، بتوانید جنبه‌های مختلف آن را ببینید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *