اینستاگرام به عنوان شبکه‌ اجتماعی تصاویر به یکی از ابزارهای مهم برای فعالان حوزه بازاریابی آنلاین تبدیل شده است که با استفاده از آن می‌توانند محصولات خود را به سایت کاربران معرفی کنند اما سوال اصلی این است که راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین در بستر اینستاگرام به تنهایی درست است یا باید آن را در سایت نیز توسعه بخشید؟در مطلب قبل به بررسی کمبودهای موجود در اینستاگرام برای کسب‌وکارهای آنلاین پرداختیم در این مطلب راه اندازی سایت برای شروع کار را بررسی می‌کنیم.

استفاده از سایت برای راه‌اندازی کسب‌وکار به‌جای اینستاگرام

در سال‌های اخیر سیستم‌های فروشگاه‌ساز و سایت‌ساز زیادی وارد میدان شده‌اند و به کاربران اجازه می‌دهند تا در کمترین زمان ممکن یک سایت یا فروشگاه آنلاین بسیار کامل و حرفه‌ای راه‌اندازی کنند. هرچند استفاده از کسب‌وکارهای اینستاگرامی بازدهی زودتری دارد و دسترسی کاربران راحت‌تر است، اما مزیت‌های داشتن یک سایت سبب می‌شود تا مدیران کسب‌وکارها به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار دیربازده اما پایدار باشند! هرچند که اکثرا مدیران قدرت شبکه‌های اجتماعی را به خوبی درک کرده‌اند و در کنار راه‌اندازی سایت، در شبکه‌های اجتماعی مختلف به خصوص اینستاگرام و تلگرام در حال فعالیت هستند. در واقع سایت‌ها مکان بسیار مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌وکار هستند و ابزارهایی نظیر شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به عنوان یک ابزار بازاریابی بسیار مفید و سودمند واقع شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزیت‌های مختلف و متعدد داشتن یک سایت بپردازیم تا با استفاده از آن بتوانید کسب‌وکار پرسود خود را راه‌اندازی کنید.

مزیت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار بر پایه وب‌سایت

سیستم‌های مدیریت محتوا و فروشگاه زیادی برای راه‌اندازی کسب‌وکار وجود دارند که تفاوت‌های زیادی بین آنها است اما جالب است بدانید اکثر این سیستم‌های امکاناتی مشابه و کامل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین در هنگام انتخاب یک سایت‌ساز یا فروشگاه‌ساز ممکن است انتخاب‌های زیادی پیش‌روی شما باشند اما تمامی آنها می‌توانند نیازهای اولیه شما را رفع کنند! با این حال شما وظیفه دارید تا تمامی نیازهای خود را بر روی کاغذ لیست کنید و سپس به کمک یک متخصص یا مشاور اقدام به انتخاب یک سیستم مناسب خود کنید. برخی از سیستم‌های مدیریتی ممکن است امکانات زیادی داشته باشند اما شما به آنها نیاز نداشته باشید؛ در اینصورت این امکانات تنها باعث سنگین شدن سایت شما می‌کنند و برای شما مفید نخواهند بود! بنابراین یک سیستم مدیریتی مناسب سیستمی است که بتوانید نیازهای شما را رفع کنید و توسعه آن آسان باشد.

وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکار

سیستم مدیریت محتوا وردپرس یک سیستم سایت‌ساز است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید انواع سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی را راه‌اندازی کنید! سیستم وردپرس یک سیستم راه‌اندازی وبلاگ بوده اما امروزه به لطف افزونه‌ها و توسعه‌دهندگان بسیار این سیستم توانسته به یکی از بهترین سیستم‌های سایت‌ساز در دنیا تبدیل شود. اگر به دنبال راه‌اندازی سایت شرکتی یا فروشگاه آنلاین هستید یا می‌خواهید آموزش‌هایی را به صورت رایگان یا پولی در اختیار کاربران قرار دهید، وردپرس بهترین انتخاب است و به راحتی می‌توانید انواع سایت‌ها را به کمک آن راه‌اندازی کنید و توسعه دهید. در ادامه به برخی از مزیت‌های داشتن یک سایت نسبت به داشتن یک کسب‌وکار اینستاگرامی که اکثر سیستم‌های مدیریتی نظیر وردپرس دارا هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قابلیت جستجو در میان مطالب سایت

هر کسب‌وکاری محصول یا مطالبی را برای ارائه به کاربران دارد و اگر تعداد این محصولات زیاد باشد، قطعا کاربران نمی‌توانند تمامی آنها را مشاهده کنند! از طرف دیگر بسیاری از کاربران تنها به دنبال یک مطلب یا محصول خاص هستند که با یک جستجوی ساده به راحتی بدست می‌آید. سیستم‌های مدیریتی به شما کمک می‌کنند تا یک جستجوگر داخلی در سایت خود قرار دهید و آنچه را که کاربران به دنبال آن هستند، در اختیار آنها قرار دهید. اینستاگرام چنین قابلیتی را ندارد و کاربران برای رسیدن به مطالب دلخواه خود باید در میان صدها یا هزاران مطلب آن را پیدا کنند.

در این مقاله به بررسی راه‌اندازی کسب‌وکار در بستر سایت و اینترنت پرداختیم و با استفاده از آن می‌توانید تصمیم بهتری برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود بگیرید. در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع می‌پردازیم و نکات دیگری را در این زمینه در اختیار شما کاربران محترم قرار خواهیم داد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *