در مطلب قبل به نکاتی که در خرید میزبانی سایت باید به آنها دقت کنید اشاره کردیم در این مطلب نیز مشخصات یک هاست و سرور خوب برای کسب وکارهای اینترنتی را بررسی می‌کنیم.

برای خرید هاست مشخصات زیر را در نظر بگیرید:

  • تعداد addon domain: تعداد ادان دامین به معنای تعداد دامنه قابل میزبانی بر روی هاست است. به عنوان نمونه اگر یک سرویس امکان ادان دو دامنه را داشته باشد، شما می توانید سه سایت را به صورت مجزا در سرویس هاست میزبانی کنید. معمولاً هاستینگ‌ها برای آن که به سرور فشار وارد نشود، این مورد را بسیار محدود می‌کنند. بنابراین در هنگام خرید هاست باید توجه داشته باشید که تعداد ادان دامین چندتا است! اگر می‌خواهید بیش از یک سایت را بر روی سرویس خود میزبانی کنید، نیاز به ادان دامین دارید که این موضوع هم مهم می‌شود. بنابراین پیش از خرید هاست حتماً این مسئله را پیگیری کنید تا دچار مشکل نشوید. این مزیت بسیار مهم است چرا که با این کار می توانید تعداد بیشتری سایت را با پرداخت هزینه یک سرویس هاست میزبانی کنید و احتمالا بازدهی بیشتری را نیز شاهد خواهید بود. در واقع اگر ادان دامین یک سایت بیشتر از یکی باشد، به نفس کاربران است و به راحتی می‌توانید چندین سایت را تنها با تهیه یک هاست میزبانی کنید.
  • هر آنچه باید از درآمدزایی درکسب‌وکارهای اینترنتی بدانید – بخش سوم

  • بازه‌های بک‌آپ‌گیری: بک آپ گیری از اطلاعات سرویس بسیار اهمیت دارد و اگر این امکان در پنل هاست شما وجود داشته باشد، می توانید خود شما پیش از هر تغییر یا به صورت منظم بک آپ بگیرید تا در مواقع نیاز، به اطلاعات سایت را از دست ندهید. اطلاعات هر هاستی ممکن است بدلایل مختلفی از بین برود و چیزی که شما را کمک می‌کند، نسخه پشتیبانی یا بک‌آپ است. پیش از خرید هاست از هاستینگ بپرسید که هر چند وقت یک بار بک‌آپ تهیه می‌کنند؟ معمولاً هاستینگ‌ها به صورت هفتگی بک‌آپ می‌گیرند. اگر سایت شما زود به زود بروز می‌شود، حتماً از هاستینگی استفاده کنید که به صورت روزانه بک‌آپ می‌گیرد یا خودتان به صورت دستی، روزانه بک‌آپ بگیرید. زیرا اگر اطلاعات سایت شما پاک شود یا دچار مشکل شود، اطلاعات در دسترس شما همان آخرین بک‌آپ است. فرض کنید آخرین بک‌آپ مربوط به ۱ هفته پیش باشد و شما در مدت این یک هفته صد‌ها مطلب روی سایت فرستاده باشید. اگر بخواهید بکاپ یک هفته پیش را بازگردانید، تمام اطلاعات این یک هفته اخیر که پس از بکاپ‌گیری روی سایت رفته است از بین خواهد رفت! همینطور بسیاری از سرویس دهنده ها از اطلاعات کاربران سرور بک آپ تهیه می کنند که برای اطلاع از این سیستم باید از پشتیبانی آنلاین میزبان خود بپرسید. پس دقت کنید نیاز است که شما بر اساس نوع سایت و میزان بروزرسانی، هاست مناسبی را تهیه کنید تا زمانی که به هر دلیلی به بک آپ سایت نیاز داشتید به مشکل بر نخورید.
  • پرشین تولز ارائه دهنده میزبانی وب بر روی سرورهای قدرتمند لینوکس و ویندوز ، در ایران و خارج از ایران به همراه کنترل پنل های قدرتمند plesk و cPanel  که امکانات فراوانی برای مدیریت فایلها و دیتابیس فراهم می کنند.

قیمت‌های سرویس میزبانی

درست است که همیشه هزینه و قیمت هاست تعیین‌کننده کیفیت آن نیست، اما گاهی قیمت‌های پایین با وضعیت فعلی ارز جای تعجب دارد! چنین هاستینگ‌هایی احتمالاً خودشان مدیر سرور نیستند و تسلط زیادی روی مسائل هاست و سرویس‌های میزبانی ندارند! بنابراین پیشنهاد می‌کنم از هاستینگ‌هایی استفاده کنید که مدیر سرور هستند و قیمت‌های منطقی بر روی سرویس‌های خود می‌گذارند. در نهایت بهترین گزینه برای میزبانی سایت هاستی است که کمترین هزینه را برای بیشترین امکانات و بهترین کیفیت ارائه می کند. اگر چه شاید یافتن سرویس دهنده ای که به صورت همزمان تمام این فاکتورها را داشته باشد دور از ذهن به نظر برسد، اما می توان با کمی جستجو گزینه مناسبی را یافت. اول اینکه اصلا به سمت هاست های ارزان قیمت نروید. دوم اینکه پشتیبانی مهمترین چیزی است که شما باید مد نظرتان باشد. کیفیت هاست هم که جای خود را دارد. سرعت هاست خیلی مهم است. سعی کنید از پر سرعت بودن هاست خود مطمئن باشید. و آخرین یا شاید مهمترین مورد آپ تایم بودن سایت است. خیلی مهم است که سایت شما همیشه در دسترس مخاطبانتان باشد. اصلاً از قدیم گفته‌اند که هیچ ارزانی بی‌علت نیست! در هنگام تهیه هاست چیزهای مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. بنابراین اصلاً به دنبال هاست ارزان نروید؛ زیرا هیچ شرکت بزرگ و معتبری حاضر نیست به ازای خدمات خوبی که ارائه می‌دهد، هزینه کم از شما بگیرد. هزینه هاست باید معقول باشد! گاهی اوقات هم شرکت‌های هاستینگ به دلیل برند بودن هزینه‌های سنگینی می‌گیرند که باز هم پیشنهاد می‌کنم از چنین شرکت‌هایی هاست تهیه نکنید. برای خرید هاست می‌توانید از سرویس‌های باکیفیت پرشین‌تولز استفاده کنید و لذت یک میزبانی باکیفیت را بچشید.

پشتیبانی هاستینگ

برخی از هاستینگ‌ها کارشناسان و پشتیبان‌های قوی ندارند! ما هم پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه از هاستینگی که پشتیبانی ضعیفی دارد، استفاده نکنید! زیرا در آینده همکاری بین شما و آن هاستینگ مشکلاتی پیش خواهد آمد و اذیت می‌شوید. پشتیبانی هاستینگ باید در هر ساعتی از شبانه روز به شما کمک کند تا مشکلاتان رفع شود. بسیار دیده شده هاستینگ‌هایی که روزهای تعطیل یا ساعت غیرکاری پاسخ‌گوی کاربران نیستند و در همین چند ساعت سایت به شدت افت کرده است. از طرفی هاستینگ‌هایی وجود دارند که برای ساعات بامداد هم کارشناسان شیفت شب دارند و تنها در چند دقیقه مشکل شما را برطرف می‌کنند.

بهترین هاستینگ، هاستینگی است که در هر ساعتی از شبانه روز پاسخگوی مشکلات شما باشد و در کمتر از یک ساعت به تیکت‌های پشتیبانی پاسخ بدهد. برای مدیران سایت‌ها مهم‌ترین چیز سایتشان است و اگر هاستینگ خوبی نداشته باشید، ممکن است سایت شما در زمان بروز مشکل حتی تا چندین روز از دسترس کاربران خارج باشد. مثلاً حالا فرض کنید شما در یک حالت اضطراری هستید و هنگام کار با cPanel، یک پوشه مهم را پاک می‌کنید! آیا خوش‌آیند است که برای بازگردانی یک پوشه تا ساعت اداری فردا صبر کنید؟ قطعاً خیر! بنابراین مدت زمان پاسخ‌گویی هاستینگ به کاربران بسیار مهم است و هنگام تهیه هاست باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید.

امنیت سرورها و نوع فایروال امنیتی هاست‌ها

یکی از مسائل مهم دیگر در هنگام خرید هاست این است که که سایت شما روی سرورهای امن میزبانی شود! زیرا مشکلات امنیتی گاهی مشکلات و خسارات غیرقابل جبرانی را بر جای می‌گذراند و نیاز به هزینه‌های زیادی برای جبران آن خواهید داشت. به عنوان مثال اگر سایت شما روی سرورهای ناامن میزبانی شود، امکان نفوذ هکران به آن وجود دارد و اگر اطلاعات کاربران شما به سرقت برود، در قبال آن مسئول خواهید بود. پس حتما باید به کمک متخصصان حوزه هاستینگ بررسی کنید؛ شرکتی که قصد خرید هاست از آن را دارید، حتماً از فایروال‌های خوبی استفاده کرده و موارد امنیتی را تا حد زیادی رعایت کرده باشند.

  • پرشین تولز خدمات متنوعی در زمینه سرور اختصاصی و سرور مجازی با سخت افزاز های گوناگون ارائه می کند.تیم فنی پرشین تولز آماده ارایه خدمات پشتیبانی نرم افزاری و نگهداری سرور به صورت شبانه روزی است.

سرعت بارگذاری بالای سایت

یکی از مهم‌‌ترین تاثیراتی که هاست به صورت مستقیم بر روی سایت شما داشته باشد، بحث بارگذاری و مدت زمان لود شدن سایت است! بحث سرعت بارگذاری سایت تاثیر بسیار زیادی در نرخ تبدیل و حتی سئوی سایت دارد. اگر سرور هاستینگ شما قدرتمند باشد، جای نگرانی نیست اما اگر سروری که سایت شما بر روی آن میزبانی می‌شود، ضعیف بوده یا تعداد زیادی سایت بر روی آن قرار گرفته باشد، با مشکلات بارگذاری سایت مواجه خواهید شد. بنابراین پیشنهاد ما این است که حتما از هاستی که سرعت لود مناسبی داشته باشد، استفاده کنید. همچنین هاستینگ شما باید منابع مناسبی را در اختیار وب سایت شما قرار دهد تا زمان بارگذاری آن مناسب باشد. فرض کنید یک شرکت هاستینگ روی یک سرور ۵۰۰ سایت را میزبانی می‌کند و شرکت دیگری ۵۰ سایت را. قطعاً سرعت بارگذاری سایت در شرکت دوم بسیار بهتر از شرکت اول است. دلیل این موضوع هم این است که هنگام میزبانی چندین سایت بر روی یک سایت، منابع بین آن‌ها تقسیم می‌شود که مسلماً هر چقدر تعداد سایت‌های مورد میزبانی کمتر باشد، سرعت سایت شما هم بهتر خواهد بود.

پایداری یا آپ‌تایم هاست یا همان سرور

آپ تایم یا بالا بودن سایت در ۲۴ ساعت شبانه روز اهمیت بسیار زیادی دارد! بعضی مواقع شما در جریان نیستید اما هاست قطع می‌شود شاید این اتفاق مثلا ساعت ۳-۴ صبح می‌افتد؛ دقیقاً زمانی که شما از سایت بازدید نمی‌کنید و نمی‌فهمید که سایت Down بوده است. البته شاید کاربری هم در سایت شما نباشد ولی اگر ربات‌های گوگل با ارور‌ها و قطعی سایت یا همان سرور شما مواجه شوند، این مسئله را در رتبه‌بندی سایت‌ها لحاظ می‌کنند و به شما امتیاز منفی می‌دهند. مثلاً اگر در یک کلیدواژه رتبه سوم گوگل را دارید، ممکن است با مواجه شدن ربات‌های گوگل با Down بودن سایت شما، شما را به رتبه‌های پایین‌تر یا حتی صفحات دوم به بعد منتقل کنند که در این حالت ورودی شما از آن کلیدواژه به صفر می‌رسد! بنابراین از هاستی استفاده کنید که ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته پایدار و UP باشید.

کنترل پنل‌های سی‌پنل و دایرکت ادمین استفاده کنید!

کنترل پنل های زیادی مثل cpanel، directAdmin، Pelesk و… وجود دارد که قطعا بهترین این کنترل پنل‌ها که ابزار های لازم و البته کافی را در اختیار ما قرار می‌دهند، cPanel و دایرکت ادمین هستند. پیشنهاد می‌کنم از هاستینگ‌هایی استفاده کنید که سیستم مدیریت هاست‌هایشان cPanel یا دایرکت ادمین است. البته این نکته رو هم در نظر داشته باشید که اگر نیاز دارید سایتتان روی سرورهای ایران نگهداری شود، به علت تحریم‌ها نمی‌توانید از کنترل پنل cPanel استفاده کنید و بهترین حالت استفاده از DirectAdmin خواهد بود. البته بسیاری از شرکت‌های هاستینگ بر روی هاست ایران هم سی‌پنل نصب می‌کنند .

در این مقاله به بررسی کسب‌وکار آنلاین و بخش‌های مختلف آن پرداختیم تا اگر قصد درآمدزایی از طریق اینترنت را داشتید، بتوانید جنبه‌های مختلف آن را ببینید. در مقاله بعدی به بررسی بخش‌های مختلف دیگر کسب‌وکار آنلاین می‌پردازیم تا بتوانید کسب‌وکار خود را به موفق‌ترین شکل ممکن راه‌اندازی کنید و اشتباهات دیگران را تکرار نکنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *