بهترین راه‌کار برای افزایش درآمد مشاغل این است که در کنار کسب‌وکار سنتی خود اقدام به راه‌اندازی سایت و کسب‌وکار آنلاین خود در همان حوزه فعالیتی سنتی خود کنید. یکی از مشکلات و سوالاتی که کاربران مختلف با آن روبرو هستند این است که از چه روش‌هایی می‌توان کسب‌وکار آنلاین خود را بهبود بخشید و بیشتر دیده شد؟ در این مقاله قصد داریم به روش‌هایی بپردازیم که توسط آن قادر به دیده‌شدن توسط مشتریان و کاربران حوزه فعالیتی خود خواهید بود!

اهداف و ایده‌های جدید را برای کسب‌وکار خود پرورش دهید!

بازار رقابتی آنلاین امروز بسیار سنگین‌تر و سخت‌تر از گذشته است! در گذشته اگر شما محصولی برای ارائه داشتید، شاید دغدغه رقیبان کمتر دیده می‌شود و به محض عرضه محصول یا خدمات خود مشتریانی که به آن نیاز داشتند به راحتی آن محصول را بدون آنکه جستجویی در فضای آنلاین انجام دهند، از شما تهیه می‌کردند؛ خودتان را به جای کاربران امروزه قرار دهید! برای خرید یک محصول از فروشگاه‌های آنلاین شما ابتدا توضیحات آن سایت را می‌خوانید و سپس به دنبال آن محصول در سایت‌های دیگر می‌گردید! اگر در سایت رقیبان آن محصول باکیفیت بهتر یا قیمت مناسب‌تر وجود داشته باشد، کمی در خرید خود تردید می‌کنید و در نهایت ممکن است محصول یا آن خدمات را از سایت دیگری تهیه کنید. حقیقت این است که بسیاری از کسب‌وکارها هنگامی که وارد حوزه فعالیتی می‌شود تنها با یک هدف کوچک شروع به کار می‌کند اما در بازار رقابتی ممکن است آن هدف کافی نباشد.

در حوزه فعالیتی خود باید به دنبال اهداف و ایده‌های جدیدی باشید تا بتوانید مشتریان بیشتری را به سمت کسب‌وکار خود جذب کنید. اگر به این فکر هستید که محصولی را ارائه خواهید کرد و مشتریان به محض ارائه محصول، آن را از شما خریداری می‌کنند باید بگوییم که تفکر شما برای بازار رقابتی گذشته بوده است و امروزه با این تفکر شکست خود را باید در آینده‌ای نه چندان دور درنظر بگیرید. امروزه در اکثر حوزه‌های فعالیتی رقیبانی وجود دارند که کار را برای شما مشکل می‌کنند! با ارائه‌ی ایده‌های جدید می‌توانید بازار حوزه فعالیتی خود را بدست بگیرید و به راحتی بتوانید محصولات خود را عرضه کنید. در ادامه مثالی را در این حوزه برای شما خواهیم آورد تا بتوانید این مسئله را بهتر درک کنید.

یک تیم و کسب‌وکار آموزشی که در زمینه آموزش‌های طراحی سایت فعالیت می‌کند را در نظر بگیرید! بسیاری از محصولاتی که در این حوزه وجود دارند، اکثرا برای افرادی هستند که با سایت، طراحی سایت و سیستم‌های مدیریت محتوای آن آشنا هستند؛ به طور مثال اکثر دوره‌های آموزشی به دنبال آموزش کدنویسی به طراحان سایت و پیشرفت آنها در این زمینه ارائه می‌شوند که این مسئله باعث می‌شود تا یک مورد بسیار اساسی را فراموش کنند!

چنین گروه‌های آموزشی تنها به افرادی که در گذشته با طراحی سایت آشنا بوده‌اند و می‌خواهند دانش خود را افزایش دهند، آموزش می‌دهند! در دنیای آنلاین افراد زیادی هستند که حتی با طراحی سایت به صورت مقدماتی با سیستم‌های مدیریت محتوای آماده آشنا نیستند و این یک امتیاز مثبت برای کسب‌وکارهای آموزشی به شمار‌ می‌آید!

شما می‌توانید با آموزش‌های ساده‌ی طراحی سایت به افرادی که تازه می‌خواهند پا به عرصه فعالیت در این حوزه بگذارند، درآمد بسیار بالایی کسب کنید و این در حالی است که تنها با تهیه چند ساعت فیلم آموزشی می‌توانید این مورد را انجام دهید؛ در حالی که گروه‌های آموزشی که به دنبال آموزش کدنویسی یا برنامه‌نویسی هستند، باید ساعت‌های بسیار زیاد یا گاهی چندین ماه را زمان صرف کنند تا بتوانند مخاطبان خود را به حد قابل انتظار برسانند. بنابراین سعی کنید به دنبال ایده‌های جدید در کنار هدف اولیه‌ی کسب‌وکار خود باشید و ایده‌هایی را انتخاب کنید که کمتر در حوزه فعالیتی شما وجود دارند.

مهم‌ترین مسئله شناخت کاربران است تا بدانید محصولات خود را به چه قشری از جامعه می‌توان ارائه کرد. فعالان حوزه دیجیتال این موضوع را تحت عنوان شناخت کاربران هدف معرفی می‌کنند و می‌خواهند به شما آموزش دهند که چگونه می‌توان آن دسته از کاربرانی را که پتانسیل بالایی برای تهیه محصول یا سرویس‌های شما دارند، شناسایی کنید.

در قدم اول شما باید محصول خود را به خوبی به آنها معرفی کنید و به آنها بگویید محصول شما نسبت به محصولات رقیبان چه مزایایی دربر دارد تا نها ترغیب به تهیه محصول از شما شوند. در قدم بعدی باید سعی کنید به آنها مزایای ویژه‌ای را ارائه دهید که این مزایا در کسب‌وکار رقیبان شما وجود ندارند.

اهدافی فراتر از کسب‌ در‌آمد داشته باشید!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که کمتر در کسب‌وکارهای آنلاین به آن توجه می‌شود این است که کسب‌وکار شما باید هدف‌های بسیار مهم‌تری نسبت به کسب‌ درآمد داشته باشد! درست است که شما برای ادامه کسب‌وکار خود نیازمند هزینه‌ها و درآمدهایی هستید که باید از طریق کاربران شما فراهم شود، اما هدف‌های دیگری وجود دارند که درآمدزایی شما وابسته به آنها است. کسب‌وکارها می‌توانند هدف‌های مختلفی داشته باشند که از جمله آنها می‌توان به ارتقای سطح دانش جامعه، راحتی مخاطبان و… هستند.

اگر به دنبال افزایش سطح دانش جامعه باشید، قطعا به دنبال افزایش کیفیت خدمات و محصولات خود هستید که این مسئله سبب می‌شود تا کاربران بیشتری به شما روی آورند و با اینکار به افزایش درآمد خود نیز کمک زیادی خواهید کرد. همچنین استارت‌آپ‌هایی نظیر اسنپ اگرچه درآمدهای بسیار بالایی دارند، اما هدف اصلی آنها ارائه خدماتی به کاربران است که بتواند راحتی آنها را دربر داشته باشد؛ این استارت‌آپ به کاربران کمک کرده است تا بتوانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی بسیار زیادی کنند و در کمترین زمان ممکن به سرویس‌های حمل‌ونقل مطئمن دسترسی داشته باشند.

در هنگام معرفی محصولات خود باید سعی کنید از مزایای محصول خود برای ارتقا سطح زندگی و درآمد کاربران سخن بگویید تا آنها ترغیب به خرید محصولات شما بشوند! فرض کنید یک محصول آموزشی برای کاربران فراهم کرده‌اید که این محصول کمک زیادی به کاربران می‌کند؛ اما اگر در صفحه تبلیغات خود تنها از مواردی نظیر قابلیت کسب‌ درآمد آنها از تخصصی که قرار است فرا بگیرند یاد کنید، این موضوع ممکن است مادی‌گرایی مجموعه شما را نشان دهد و احساس خوبی را در کاربر ایجاد نکند! اما اگر بجای این موضوع به اهمیت افزایش دانش، اهمیت یادگیری یا تخصص، اهمیت این مسئله که می‌توانند به جای هزینه‌های سنگین خودشان این امر را انجام دهند بپردازید، انها نیز حس بهتری به شما پیدا می‌کنند و محصولات شم را راحت‌تر تهیه می‌کنند.

به طور مثال سرویس‌های باربری که اخیرا در کشور ظاهر شده‌اند، به کاربران کمک می‌کنند تا بتوانند در زمانی بسیار کم و هزینه‌ی مناسب امور خود را انجام دهند. در معرفی چنین استارت‌آپ‌هایی می‌توانید به بررسی تاثیر چنین فعالیت‌هایی بر روی آلودگی هوا بپردازید و در کاربران حس مثبتی القا کنید. همچنین به کاربران خود اهمیت زمان آنها را بازگو کنید تا آنها به جای تحویل دادن محصول موردنظر به کاربران بتوانند از سرویس‌ها و خدمات شما استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب آنها، جلب اعتماد آنها نسبت به بسته‌های خود برای تحویل است! این یک امر طبیعی است که آنها نسبت به محصول خود حساس باشند و بخواهند آن محصول در زمانی مناسب و بدون مشکل به گیرنده آن برسد! بنابراین شما باید سعی کنید اعتماد آنها را در این زمینه جلب کنید تا با اینکار تعداد مخاطبان و در نهایت درآمد خود را به طور چشم‌گیری افزایش دهید.

با رقیبان خود تا جای ممکن همکاری داشته باشید!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که از دیدگاه بسیاری از افراد اشتباه است، این است که شاید همکاری با رقیبان تنها به اعتبار شما صدمه وارد کند اما در واقع اینگونه نیست! اگر به کسب‌وکارهای بزرگ نگاهی بیندازید متوجه همکاری آنها خواهید شد. از مهم‌ترین همکاری‌های صورت گرفته در صنایع سخت‌افزاری و موبایلی می‌توانید به سیستم‌عامل اندروید و همکاری گوگل با بسیاری از برندهای تجاری مطرح اشاره کرد! درصد بسیار بالایی از تولید‌کنندگان موبایل با گوگل که توسعه‌دهنده اصلی اندروید است همکاری می‌کنند و از این سیستم‌عامل برای تولیدهای خود استفاده می‌کنند.

این موضوع نه تنها به گوگل و سایر برندهای تجاری لطمه‌ای نزده است بلکه باعث افزایش فروش و درآمد شده است. شما نیز سعی کنید به همراه رقیبان خود محصولاتی را ارائه کنید و با اینکار به طرفین کمک کنید تا درآمد و البته اعتبار بالایی کسب کنند. افزایش اعتبار طرفین همکاری از مهم‌ترین مواردی است که سبب افزایش همکاری میان کسب‌وکارهای مختلف می‌شود و می‌توانید به کاربران نیز سرویس‌های باکیفیت‌تری را ارائه کنید.

کسب‌وکارهای آنلاین نسبت به کسب‌وکارهای قدیمی اهمیت بسیار بیشتری دارند و تا مدتی دیگر ممکن است کسب‌وکارهای سنتی دیگر وجود نداشته باشند؛ این موضوع به این معنی است که کاربران ترجیح می‌دهند در منزل شخصی‌ خود و از پشت سیستم‌های کامپیوتر محصولات خود را انتخاب کنند و سفارش دهند. این یک هشدار برای کسب‌وکارهای سنتی است که هرچه سریع‌تر کسب‌وکار خود را در دنیای آنلاین نیز گسترش و توسعه دهند و بتوانند در میدان‌های آنلاین رقابتی نیز سرویس‌ها و محصولاتی برای ارائه داشته باشند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *