احتمالا برای همه‌ی ما پیش آمده که از استوری در اینستاگرام عکس بگیریم، حالا اینستاگرام ویژگی‌ای اضافه کرده که وقتی از استوری کسی عکسی گرفته شود به صاحب اکانت خبر داده می‌شود. در حال حاضر شما می‌توانید از استوری‌های عمومی به راحتی عکس بگیرید و تنها زمانی که از یک پیام خصوصی در دایرکت عکس بگیرید اعلان فرستاده می‌‌شود.

اعلان استوری در اینستاگرام چگونه کار می‌کند

وقتی کسی از استوری اینستاگرام عکس بگیرد ممکن است طی یک اعلان به کاربر اطلاع داده شود. اینستاگرام با اضافه کردن یک بخش جدید در استوری، افردای که از استوری عکس گرفته‌اند را با یک دایره کوچک همراه اسمشان به صورت فهرست نمایش می‌دهد.

چرا از استوری اینستاگرام عکس بگیریم؟

در حقیقت ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که نیاز باشد از استوری کسی عکس گرفت. شاید کالایی که می‌خواهید خریداری کنید، تصویری زیبا و یا عکسی از اعضای خانواده را بخواهید ذخیره نگه دارید. یا بخواهید از یک استوری عکس بگیرید و در گروه دوستان اشتراک‌گذاری کرده و راجب آن صحبت کنید. با وجود تمام دلایل ، شاید خیلی خوشایند نباشد که اینستاگرام فعالیت شما را گزارش دهد. خوشبختانه چند روش وجود دارد که می‌توانید این ویژگی را دور بزنید.

۱- از حالت هواپیما استفاده کنید

این یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای عکس انداختن است که اسنپ‌ چت آن را مسدود کرده اما در اینستاگرام هنوز کار می‌کند:

  •  برنامه اینستاگرام را باز کنید و صبر کنید تا استوری کاملا لود شود.
  •  حالت هواپیما را روشن کنید تا داده‌های تلفن همراه، Wi-Fi، بلوتوث تمام دستگاه‌های بی سیم قطع شود. در سیستم عامل iOS این کار را از مرکز کنترل و در سیتم عامل اندروید از اعلان رویداد و یا تنظیمات برنامه انجام دهید.
  •  به برنامه اینستاگرام برگردید و استوری مورد نظر را باز کنید و عکس بگیرید.
  • برای مدتی منتظر بمانید و سپس حالت هواپیما را غیرفعال کنید.
  •  برای این که کار را به خوبی انجام داده باشید سریعا برنامه را ترک کنید.

۲- از نسخه وبسایت اینستاگرام استفاده کنید

Instagram.com

سال‌ها اینستاگرام از ارائه خدمات بر روی وب‌سایت خودداری می‌کرد تا اینکه کم کم ویژگی‌هایش را به نسخه وبسایت اضافه کرد و حالا به غیر از بخش دایرکت تمامی بخش‌ها در دسترس بوده و حتی می‌توانید استوری‌ها را هم لود کنید. نسخه وبسایت اینستاگرام در واقع یک جایگزین عالی برای برنامه است که می‌توانید چندین پست را یک جا باز کنید. نسخه وبسایت اینستاگرام چه در موبایل باشد چه در دسکتاپ، عکس گرفتن از استوری را اعلان نمی‌دهد. به Instagram.com بروید و وارد شوید و استوری را باز کنید. اگر با سیستم این کا را می‌کنید در بالا سمت راست نمایش خواهد یافت. بعد از باز کردن استوری مثل همیشه از صفحه عکس بگیرید و نگران چیزی نباشید.

۳- از افزونه Chrome IG Story بر روی مرورگرتان استفاده کنید

IG Story

Chrome IG Story یک افزونه کروم است که ویژگی‌های مشاهده استوری اینستاگرام را به کامپیوتر شما اضافه می‌کند. بعد از این که این افزونه را نصب کردید یک بخش جدید با عنوان Chrome IG Story را بالای فید خود خواهید دید. به صورت پیش فرض افزونه حالت حریم شخصی را فعال می‌کند و به همین دلیل کاربر متوجه نمی‌شود شما استوری او را دیده‌اید. بر روی پروفایل کاربر کلیک راست کنید تا آیکون دانلود نمایان شود. بلافاصله تمام استوری‌های موجود به علاوه ویدیوها در یک فایل زیپ دانلود می‌شود. همچنین می‌توانید در حین مشاهده راست کلیک کرده و عکس را ذخیره کنید.

۴- از Story Saver for Instagram در اندروید استفاده کنید

Story Saver for Instagram

وقتی شما وارد برنامه می‌شوید استوری سیور فهرستی از استوری‌های اینستاگرامتان را به شما نشان می‌دهد. برای نمونه روی یک کاربری تپ کنید، حالا استوری‌های او به صورت آلبومی برای شما نمایش داده خوهد شد. روی یکی از عکس‌ها ضربه بزنید تا گزینه‌های Repost، Save و Share به نمایش در بیاید. بر روی ذخیره تپ کنید تا عکس یا ویدیو به گالری شما منتقل شود.

۵- از Repost در iOS استفاده کنید

Repost

در iOS چندین برنامه وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق دوربین استوری‌های کاربران را ذخیره کنید. یکی از بهترین برنامه در این دسته نرم‌افزار Repost است. هنگامی که با حساب کاربری اینستاگرام وارد سیستم می‌شوید، یک رابط کاربری مشابه برنامه اینستاگرام را مشاهده خواهید کرد. برای دیدن تمام استوری‌ها روی منوی بالا ضربه بزنید و گزینه ذخیره را انتخاب کنید. عکس یا ویدئو در گالری دوربین شما ذخیره خواهد شد.

 

Join the Conversation

3 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *