«جیمز سندرز»، مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه گوگل، می‌گوید اکنون «گوگل پلی» بزرگترین پلتفرم میزبان و ارائه کننده اپلیکیشن‌ّها محسوب می‌شود. وی ‌در همین راستا می‌افزاید، نرخ رشد دانلود اپلیکیشن از پلتفرم مذکور هر روز رو به افزایش است و تنها در سال گذشته ۸۲ میلیارد دانلود از آن صورت پذیرفته.

به گزارش AndroidHeadlines عدد یاد شده بسیار بزرگ به حساب می‌آید و به یقین می‌توان ارتباط مستقیمی را بین آن و تعداد تلفن‌ّهای هوشمند اندرویدی پیدا کرد که تا به حال به فروش رسیده‌اند. ضمناً می‌بایست به این نکته اشاره کنیم که گوگل پلی در زمان حاضر از ۲.۷ میلیون اپلیکیشن میزبانی به عمل می‌آورد و این در حالیست که «اپ استور»، ۲.۲ میلیون اپ را در اختیار کاربران پلتفرم خود گذاشته است.

موبایل‌های اندرویدی این روزها با قیمت‌هایی بسیار مناسب به بازار عرضه می‌شوند و تنها با پرداخت هزینه‌ای ۷۰ دلاری می‌توان دستگاهی را تحت این سیستم‌عامل خرید، ضمناً در خود گوگل پلی نیز ۷۸ درصد برنامه‌ّها یا رایگان هستند و یا به پرداخت‌های کوچک درون برنامه‌ای اتکا کرده‌اند. در سوی دیگر آیفون و آیپد با قیمتی به مراتب بیشتر به دست علاقه‌مندان خود می‌رسند و تعداد اپ‌های رایگان برای آنها نیز کمتر است -۶۹ درصد اپ‌های اپ استور رایگان هستند-. با یک قیاس ساده میان داده‌های ارائه شده، می‌توان به راحتی دید که گوگل چگونه توانسته از فروشگاه‌ اپلیکیشن رقیب خود پیشی بگیرد.

البته ناگفته نماند با وجود این جدال سخت، هنوز هم سهم عمده‌ی بازار تنها به همین دو فروشگاه تعلق دارد و گوگل پلی در کنار اپ استور ۹۹.۶ درصد کاربران اسمارت فون‌ها و دیگر ابزارهای مشابه را جذب خود کرده‌اند.

آقای سندرز در صحبت‌های خود می‌افزاید، از جمله دیگر دلایل موفقیت آنها، توجه بیش از حد به توسعه‌دهندگان است. گوگل همواره تلاش کرده ابزارهای تحلیلی متعددی را برای توسعه‌دهندگان مهیا سازد و ضمناً فضای راحت و بی‌دغدغه را برای انتشار محصول فراهم آورد.

شیوه‌های مختلف پرداخت که برای ۱۳۵ کشور گوناگون در نظر گرفته شده‌اند و امکان بهره‌برداری از اپ‌ها در ابزارهایی جدید مانند کروم‌بوک‌ها نیز راه را برای اهالی مانتین ویو هموارتر ساخته‌ تا رشدی سریع‌تر را تجربه نمایند.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می‌کنید گوگل پلی تا چه زمان می‌تواند به پیشتازی خود ادامه دهد و آیا روزی رقیبی پیدا می‌شود که از آن جلو بزند؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *