گیگابایت از کوچک‌ترین کارت‌های گرافیک GeForce GTX 1080 رونمایی کرده است. طول این کارت‌های گرافیک کوچک ۱۶.۹ سانتی‌متر بوده و برای رایانه‌های مینی ITX طراحی شده‌اند.

رونمایی از این کارت گرافیک جدید در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این در جریان CES 2017، شرکت زوتاک از نسخه‌ی کوچکی از همین کارت گرافیک رونمایی کرد که طول آن به ۲۱.۱ سانتی‌متر می‌رسید و ادعا می‌شد کوچک‌ترین کارت گرافیک ۱۰۸۰ دنیاست.

نسخه‌ی رونمایی شده از کارت گرافیک GTX 1080 شرکت گیگابایت به این ترتیب چیزی حدود ۲۰ درصد کوچک‌تر از رقیب پیشین خود است. گفتنی است مدل‌های استاندارد این کارت گرافیک، طولی برابر با ۲۶.۷ سانتی‌متر دارند.

حافظه‌ی این کارت گرافیک کوچک را حافظه‌ی ۸ گیگابایتی GDDR5X با باس ۲۵۶ تشکیل می‌دهد که در دو حالت معمولی و اورکلاک در اختیار کاربر خواهد بود. فرکانس هسته‌ی این کارت در حالت عادی بین ۱۶۰۷ تا ۱۷۳۳ مگاهرتز و در حالت اورکلاک، ۱۶۳۲ مگاهرتز است و تا ۱۷۷۱ مگاهرتز نیز می‌رسد.

کارت‌های گرافیک GeForce GTX 1080 بسیار کوچک گیگابایت به یک سیستم خنک‌کننده‌ متشکل از سه لوله‌ی انتقال حرارت و یک فن ۹ سانتی‌متری مجهز‌اند

فن مذکور، با استفاده از خطوط سه‌بعدی که در سایر کارت‌های گرافیک شرکت گیگابایت هم وجود دارد، نسبت به فن‌های استاندارد، ۲۳ درصد جریان هوای بیشتر و صدای کمتری تولید می‌کند. از طرف دیگر در حالتی که بار محاسباتی زیادی روی کارت گرافیک وجود نداشته باشد فن یاد شده به طور خودکار خاموش می‌شود که همین امر صدای آن را به حداقل ممکن خواهد رساند.

منبع: ArsTechnica

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *