استوری اکنون یکی از قابلیت‌های بسیار محبوب اینستاگرام به حساب می‌آید و شما می‌توانید با آن فیلم‌ها، عکس‌ها و پیغام‌هایی را که مدنظرتان است با دیگران به اشتراک بگذارید و البته تمامی این موارد تنها ۲۴ ساعت در دسترس سایرین خواهند بود و پس از آن حذف خواهند شد.

اما چطور می‌توانیم استوری‌هایی متفاوت و جذاب‌تر بگیریم و از این طریق توجه بقیه کاربران را بیش از پیش جلب نماییم؟ در ادامه‌ی مطلب به معرفی اپ‌هایی خواهیم پرداخت که می‌توانند اینکار را به شکلی ساده و آسان برای شما انجام دهند؛ با ما همراه باشید.

۱. Hype Type

«هایپ تایپ» یک اپلیکیشن ویژه‌ی پلتفرم  سیستم عامل iOS به حساب می‌آید که کار اصلیش ساختن متون متحرک است و می‌توانید با آن پیام‌های خود را به شکلی بسیار زیباتر با دیگران به اشتراک بگذارید.

در این اپلیکیشن کافی است یک تصویر یا ویدیویی که قبلاً گرفته‌اید را وارد کنید، یا با خود آن یکی از این موارد را به ثبت برسانید. سپس پیغام خود را تایپ کرده و شیوه‌ای که می‌خواهید این نوشته متحرک‌سازی شود را برگزینید. ضمناً این امکان را هم دارید که اندازه، جای قرار‌گیری و رنگ متن را نیز انتخاب کنید. میلیون‌ها ترک موسیقی نیز در دسترس‌تان قرار گرفته تا در صورت تمایل از آنها به عنوان آهنگ پس‌زمینه استفاده کنید.

وقتی کارتان به اتمام رسید می‌توانید آنچه ساخته‌اید را در Camera Roll خود ذخیره کرده و بعد روی اینستاگرام آپلودش نمایید.

گفتنی است «هایپ تایپ» به صورت رایگان در دسترس کاربران iOS قرار گرفته. اما برای حذف واترمارکی که روی خروجی‌های این اپ درج می‌گردد و دسترسی به انیمیشن‌ها بیشتر لازم است ۱.۹۹ دلار بپردازید تا به نسخه‌ی کاملش دسترسی پیدا کنید. ضمناً اگر دنبال اپلیکیشن مشابه‌ای در سیستم عامل اندروید می‌گردید توصیه می‌نماییم Legend را نصب کنید.

دانلود: HypeType

دانلود: Legend

۲. Microsoft Hyperlapse

این اپلیکیشن رایگان اندرویدی ابزاری ساده و راحت برای ساختن ویدئوهای زمان‌گریز -یا همان «تایم لپس»- به حساب می‌آید که البته به غیر از استوری اینستاگرام می‌توانید آنها را در سرویس‌های مختلف و گوناگونی به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید با این اپلیکیشن یک ویدئوی تایم لپس حداکثر ۲۰ دقیقه‌ای ضبط کنید یا اینکه به کمک آن سرعت ویدئویی که قبلاً تهیه کرده‌اید را از ۱x به حداکثر ۳۲x برسانید. ضمناً به یاد داشته باشید اگر با خود اپلیکیشن اقدام به تهیه ویدیو می‌کنید و قصد دارید آن را به عنوان یک استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید حتماً دستگاه را در حین ضبط ویدیو در حالت پرتره قرار دهید.

چنانچه دنبال اپلیکیشن مشابهی برای پلتفرم iOS می‌گردید باید بگوئیم خود اینستاگرام ابزاری با عنوان Hyperlapse را برای کاربران این سیستم‌عامل تدارک دیده است. این اپلیکیشن ویدئوهایی روان و قابل قبول می‌گیرد و سرعت آنها را تا ۱۲x افزایش می‌دهد.

دانلود: Microsoft Hyperlapse

دانلود: Hyperlapse

۳. PicPlayPost

اگر می‌خواهید یکی از استورهای اینستاگرام‌تان شامل بیش از یک عکس یا ویدئو باشد باید از PicPlayPost استفاده کنید. اپ مورد بحث برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید ارائه شده است و با آن می‌توانید کلاژ‌هایی بسیار زیبا از تصاویر یا ویدئوهای خود بسازید و با سایرین به اشتراک بگذارید.

برای به اشتراک‌گذاری در استوری اینستاگرام باید در این اپلیکیشن یک پروژه جدید با نسبت تصویر ۹ به ۱۶ باز کنید، چیدمان مورد نظر خود را برگزینید و سپس تصاویر و ویدئوها را در چیدمان انتخابی جای داده و از آنها یک کلاژ جالب بسازید.

اپلیکیشینی که از آن سخن گفتیم رایگان است اما برای حذف واترمارک از خروجی‌های آن لازم است ۴.۹۹ دلار بپردازید، ضمن اینکه با پرداخت این مبلغ به قابلیت‌های اضافی دیگری نیز دسترسی پیدا خواهید کرد.

دانلود: PicPlayPost برای اندروید

دانلود: PicPlayPost برای iOS

۴. Canva

Canva یک ابزار گرافیک قدرتمندِ رایگان برای پلتفرم iOS‌ محسوب می‌شود، که با آن می‌توانید لوگو، کاور کتاب‌های الکترونیکی، پوستر و… ساخته و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

برای ساختن یک استوری اینستاگرام به کمک این اپلیکیشن لازم است یک پروژه‌ی جدید با ابعاد ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل در آن باز کنید. بعد قادر هستید عکس‌های خود را به این پروژه جدید وارد نمایید یا اینکه یک تصویر را از کتابخانه‌ی بسیار عظیم خود Canva خریداری کنید.

انجام ویرایش‌های ساده به سرعت توسط ابزار مورد بحث امکان‌پذیر است. مواردی مانند تنظیم روشنایی، کنتراست، افزودن افکت‌های قدیمی و فیلترها، برش زدن، چرخاندن و تار کردن تصویر از جمله امکانات پایه به حساب می‌آیند. ضمناً قادر هستید عناصر مختلف طراحی مانند اشکال هندسی، خطوط و فلش‌ها را نیز به پروژه خود وارد کنید. پیاده‌سازی متون به شکل ساده یا با قالب‌های از پیش تعریف شده هم امکان پذیر است.

از یاد نبرید می‌توانید هر یک از طراحی‌های خود را ذخیره کرده و بعداً از آنها به عنوان قالب‌هایی از پیش آماده استفاده کنید. تنها نکته‌ی منفی که در مورد Canva‌ وجود دارد به عدم پشتیبانی آن از ویدئوها باز می‌گردد و نمی‌توان از امکانات وسیع و جالب آن روی این دست از فایل‌ها بهره گرفت.

دانلود: Canva

۵. InShot

یکی از اصلی‌ترین مشکلات کاربران در گذاشتن استوری روی اینستاگرام این است که تصاویر و ویدئوهای آنها به صورت خودکار و بر اساس نسبت تصویر مدنظر این اپ برش می‌خورند. باید بگوئیم خوشبختانه برای این مسئله یک راه‌حل وجود دارد و آنهم اپلیکیشن InShot است. اپ مذکور به صورت رایگان برای iOS و اندروید ارائه شده و به کاربر اجازه می‌دهد نسبت تصویر ویدئوها و تصاویرش را پیش از به اشتراک‌گذاری در استوری اینستاگرام تنظیم کند.

InShot در اصل یک ویدئوی جدید با نسبت ۹ به ۱۶ از ویدئوی اصلی که به آن وارد کرده‌اید می‌سازد، شما نیز قادر هستید نسبت تصویر اصلی ویدئو را حفظ کرده یا آن را به هر شکل دیگری که می‌خواهید تنظیم کنید. فضای خالی که در اطراف ویدیو برای نمایش کامل آن در استوری باقی می‌ماند هم با یک رنگ ثابت، گرادینت، یا تصویری مات شده پر می‌گردد.

بعد هم قادر هستید پیش از به اشتراک‌گذاری ویدیو به آن متون، ایموجی‌های متحرک، استیکرها، فیلترها، موسیقی و… بیافزائید.

دانلود: InShot برای اندروید

دانلود: InShot برای iOS

۶. Adobe Spark Post

Adobe Spark Post یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کمپانی سرشناس ادوبی محسوب می‌شود که در اصل ترکیبی از قابلیت‌های Hype Type و Canva است. شما می‌توانید از این اپلیکیشن برای طراحی تراکت، پست‌های مختص شبکه‌های اجتماعی، کلاژها و… بهره بگیرید. ضمناً امکان افزودن متون متحرک به تصاویر و به اشتراک‌گذاری مستقیم آنها در شبکه‌های اجتماعی نیز دیگر ویژگی‌های Adobe Spark Post‌ است.

در درون اپلیکیشن تصویری که می‌خواهید روی آن کار کنید را انتخاب نمایید و سپس قالب Instagram Story را برگزینید. یک متن را وارد کرده و بعد از مسیر Effect > Animation شیوه‌ی متحرک‌سازی مدنظرتان را نیز اضافه نمایید.

می‌توانید به عقب بازگردید و هر یک از تنظیماتی که انجام داده‌اید را اصلاح کنید، در نهایت وقتی به نتیجه‌ی مطلوب رسیدید از آن خروجی بگیرید تا حاصل کار در Camera Roll ذخیره شود؛ ویدئویی چهار ثانیه‌ای که می‌توانید آن را بسیار سریع در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

دانلود: Adobe Spark Post

منبع: MUO

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *