استیم کار خود را به عنوان یک برنامه‌ی نسبتا آزاردهنده و مکملی برای Half-Life2 شروع کرد اما اکنون دیگر یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارها برای گیمرهای اهل PC است. استیم قدرت و ویژگی‌های زیادی دارد و بنابراین به احتمال زیاد حتی طرفداران آن هم برخی از قابلیت‌هایش را نمی‌دانند. در این مطلب به توضیح ۷ مورد از این قابلیت‌ها می‌پردازیم.

قیمت‌های متفاوت در مکان‌های متفاوت

استیم اجازه‌ی تعیین قیمت بسته به محل را به سازندگان می‌دهد. برای مثال بازی Dishonored در آمریکا ۶۰ دلار و در استرالیا ۸۰ دلار است و بنابراین کاربران می‌توانند به دوستانی که در دیگر کشورها دارند خرید بازی‌ها را بسپارند تا به این ترتیب در پولشان صرف‌جویی شود.

استفاده از VPN نیز راه دیگری برای استفاده از این مورد است که البته این کار خلاف قوانین استیم بوده و می‌تواند مشکلات جدی به بار بیاورد.

فروش آیتم به پول استیم والت

بازار استیم در حال حاضر مراحل بتا را سپری کرده و تعداد محدودی بازی از جمله Team Fortress 2 و Dota 2 را پشتیبانی می‌کند. کاربران در این بازار توانایی خرید و فروش آیتم‌ها از یک دیگر را دارند و برای مثال Team Fortress 2 بازها می‌توانند آیتم‌هایی که به دست می‌آورند را برای چند سنت فروخته و به تدریج پول یک بازی را جمع کنند.

به طور کلی این سیستم را می‌توان مشابه سیستم پیاده شده در بازی Diablo 3 دانست که البته در استیم بر خلاف آن امکان دریافت پول به صورت واقعی نیست و کاربران تنها می‌توانند از پول کسب شده در خود فروشگاه استیم استفاده کنند.

قدرت بالای Steam Overlay

همانطور که می‌دانید فشردن شیفت و تب Overlay استیم را نمایان می‌کند. این صفحه به شما امکان چت، باز کردن مرورگر و دیگر کارها را می‌دهد. این قابلیت برای مثال هنگامی که به دنبال یک آموزش برای بازی هستید به کار می‌خورد و نیازی نیست که از بازی بیرون بروید. ضمنا امکان مشاهده‌ی آموزش‌های نوشته شده برای بازی هم در این صفحه وجود دارد .

امکان دانلود از سرورهای مختلف

استیم سرورهای بسیار متنوعی در سراسر دنیا دارد و خودش به صورت خودکار برای هر کسی بهترین سرور را انتخاب می‌کند. اما گاها این سرورها شلوغ و آهسته می‌شوند که در این حالت کاربران می‌توانند به صورت دستی سرور مورد نظر خود را در تنظیمات استیم انتخاب کنند.

استیم نرم‌افزار هم می‌فروشد

استیم به عنوان یک فروشگاه آنلاین در جهان مطرح شد‌؛ اما به تدریج نرم‌افزارهای متنوعی هم به آن اضافه شدند که اکثرا به عرصه‌ی بازی و بازی‌سازی ارتباط دارند.

مشاهده‌ی آمار سخت‌افزار کاربران

در صفحه‌ی اطلاعات سخت‌افزاری استیم، افراد می‌توانند نمودارهایی متنوع از سخت‌افزار و سیستم‌عامل کاربران استیم را مشاهده کنند که به خصوص برای سازندگان بازی مورد کاربردی‌ای است.

تسهیل نصب مود توسط Workshop استیم

از نقاط قوت بازی بر روی کامپیوتر، امکان نصب مودهای متنوع است. اما در بسیاری از موارد نصب این مودها کار آسانی نیست؛ اما بازی‌های موجود بر روی استیم که از سیستم Workshop پشتیبانی می‌کنند این کار را برای کاربران بسیار راحت کرده‌اند و آن‌ها می‌توانند با تنها چند کلیک مود مورد نظر خود را انتخاب کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *