پاورپوینت در آفیس ابزاری مشهور و قدرتمند برای ساخت اسلاید و ارائه‌ای با کیفیت است. اما نقطه ضعف این نرم‌افزار در عدم وجود قابلیت‌هایی است که کاربر را درگیر کند و بدین ترتیب امکان خسته‌کننده شدن نتیجه‌ی نهایی وجود دارد.

در این مطلب به معرفی ابزارهایی آنلاین و مناسب برای تهیه‌ی ارائه‌ای پویا و جذاب می‌پردازیم که می‌توانند نظر بیننده را جلب کنند.

Prezi

Prezi قالب‌هایی گوناگون و متناسب با نیازهای مختلف دارد و برای هر موضوعی مناسب است. از قابلیت‌های خاص این ابزار می‌توان به توانایی بررسی عکس‌العمل بینندگان و شناسایی بخش‌های جالب ارائه اشاره کرد. همچنین شما در Prezi می‌توانید از موبایل خود به عنوان یک کنترل استفاده کرده و ارائه‌ی خود را پیش ببرید. خروجی نهایی نیز بسته به خواسته‌ی شما می‌تواند به صورت عمومی قابل مشاهده باشد و یا فقط خودتان آن را بتوانید ببینید.

Prezi

Prezi محدودیتی ندارد و شما حتی می‌توانید نتیجه را دانلود کرده و به صورت آفلاین استفاده کنید. همچنین امکانات آپلود ویدیو، قرار دادن نکاتی برای ارائه‌دهنده، تبدیل خروجی به PDF و منابع آموزشی برای سایت نیز وجود دارد.

Prezi

قیمت: امکانات پایه رایگان، ۵ تا ۹ دلار در ماه برای امکانات پیشرفته

Visme

به کمک این سایت شما می‌توانید ارائه‌ها و اینفوگرافیک‌هایی جذاب بسازید و مطالبی شاید خسته‌کننده را به صورتی جذاب به مخاطب خود ارائه دهید. همچنین قابلیت قرار دادن مستقیم ارائه در سایت و یا شبکه‌های اجتماعی نیز وجود دارد. در این وب‌سایت شما به بیش از ۱۰۰ فونت و میلیون‌ها تصویر رایگان نیز دسترسی دارید.

Visme

در Visme نیز قابلیت آپلود عکس و فیلم وجود دارد و محدودیتی در تعداد پروژه‌ها ندارید. نتیجه‌ی نهایی نیز بسته به نظر شما می‌تواند عمومی، خصوصی و یا دارای پسورد باشد. همچنین این نتیجه را می‌توان هم به صورت آنلاین و هم آفلاین مشاهده کرد.

Visme

قیمت: امکانات پایه رایگان، ۱۰ تا ۶۰ دلار در ماه برای امکانات پیشرفته

Emaze

Emaze ابزاری بی‌نظیر برای اصلاح اسلایدهای پاورپوینت است و به وسیله‌ی آن شما می‌توانید کاربران را نیز در ارائه‌ی خود دخیل کنید. این ابزار هم قالب‌های فراوانی داشته و امکان آپلود در آن وجود دارد. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به اضافه کردن نظرات کاربران به صورت زنده و از شبکه‌های مجازی اشاره کرد. در حین ارائه شما می‌توانید در مطالب زوم کرده و نظر کاربر را بیش از پیش جلب خود کنید.

Emaze

این سایت از فضای ابری استفاده می‌کند و به همین دلیل از هر جایی قابل دسترسی است. اسلایدها دوبعدی و سه‌بعدی بوده و در هر دستگاه و به هر زبانی قابل مشاهده هستند. امکان دانلود به صورت فایل PDF و مشاهده‌ی آنلاین مطالب نیز وجود دارد.

Emaze

قیمت: امکانات پایه رایگان، ۱۲.۵ تا ۳۹ دلار در ماه برای امکانات پیشرفته

Canva

Canva

Canva تعداد بسیار زیادی قالب دارد و به‌واسطه‌ی فونت‌ها و تصاویر فراوان، برای هر موضوعی قابل استفاده است. Canva بیش از ۱۲۰ فونت متفاوت دارد و امکان اصلاح ارائه از طریق افکت‌ها از هرجایی فراهم شده‌است. پس از پایان کار شما می‌توانید پروژه‌ی خود را بر روی شبکه‌های مجازی اشتراک‌گذاری کنید و یا از “Presentation Mode” سایت به صورت مستقیم استفاده کنید.

Canva

قیمت: امکانات پایه رایگان، ۱۲.۹۵ دلار در ماه برای امکانات پیشرفته

Piktochart

Piktochart ابزاری برای ساخت اینفوگرام است که می‌تواند به صورت اسلاید نیز ارائه شود. این سایت بیش از ۶۰۰ قالب دارد که به همراه فونت‌ها و رنگ‌های گوناگون آن برای ساختن ارائه‌ای بی‌همتا بسیار مناسب است. امکان استفاده از نمودار و نقشه نیز وجود داشته و حتی آیکون‌هایی متناسب با هر موضوعی نیز موجود است.

Piktochart

این سایت تعداد زیادی تصویر داشته و قابلیت آپلود کردن عکس و ویدیو نیز در آن وجود دارد. Piktochart از گوگل شیت و SurveyMonkey نیز پشتیبانی می‌کند و نتیجه‌ی نهایی آن نیز در فرمت‌های PDF، JPG و PNG قابل مشاهده است.

Piktochart

قیمت: امکانات پایه رایگان، ۱۵ تا ۲۹ دلار در ماه برای امکانات پیشرفته

Genial.ly

این سایت به شما امکان اضافه کردن انیمیشن‌های مختلف را می‌دهد و از سایت‌هایی مثل یوتیوب، اسپاتیفای، آمازون و Google Maps نیز پشتیبانی می‌کند. از امکانات نسخه‌ی حرفه‌ای Genial.ly نیز می‌توان به قالب‌های پیشرفته‌ی آن اشاره کرد که کمک شایانی به کاربر می‌کنند.

Genial.ly

مانند دیگر موارد ذکر شده این سایت نیز از قابلیت آپلود عکس و ویدیو پشتیبانی می‌کند. همچنین خروجی نهایی را می‌توان از طریق ایمیل، شبکه‌های مجازی نظیر WhatsApp و یا حتی به صورت مستقیم به اشتراک گذاشت. دیگر قابلیت مهم این ابزار نیز توانایی آنالیز نظر و عملکرد کاربران است.

Genial.ly

قیمت: امکانات پایه رایگان، ۱۱.۵۲ تا ۱۱۵.۸۲ دلار در ماه برای امکانات پیشرفته

Haiku Deck

Haiku Deck ابزاری ساده و رایگان است و علی‌رغم ظاهر قدیمی خود، امکانات زیادی مانند قالب‌ها و فونت‌های بسیار و حتی افکت‌های فراوان دارد. تعداد عکس‌های موجود در سایت از ۴۰ میلیون نیز رد می‌کند و بنابراین برای هر موضوعی تصاویر مناسب در آن موجود است.

Haiku Deck

این سایت از فضای ابری استفاده می‌کند و بنابراین بر روی هر دستگاهی قابل استفاده است. امکان ذخیره به صورت PDF‌ و یا PPTX وجود دارد و با عضویت در نسخه‌ی ویژه‌ی آن، به همه‌ی امکانات از جمله قابلیت پشتیبانی از یک معلم و چندین دانش‌آموز دسترسی پیدا می‌کنید.

قیمت: امکانات پایه رایگان، ۱۹.۹۹ تا ۶۰ دلار در ماه برای امکانات پیشرفته

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *