اندروید یعنی زیبایی و کاربرد فراوان در کنار مشکلاتی همگانی! در این مطلب به ۱۰ موردی که تمام کاربران سیستم عامل اندروید تجربه کرده‌اند خواهیم پرداخت، به تجاربی همگانی که هر کاربر اندرویدی آن را تجربه کرده است.

شارژ کردن گوشی با هر کابلی

یکی از ویژگی‌های مثبت اندروید نسبت به سیستم عامل iOS، قابلیت قرض گرفتن و استفاده‌ی آسان از کابل دیگر کاربران با هر مدل گوشی‌ای است.

البته توصیه می‌کنیم که حتی‌الامکان از کابل شرکت سازنده‌ی گوشی خودتان استفاده کنید.

عدم وجود قاب مناسب برای گوشی

علی‌رغم حضور پرقدرت اندروید در بازار، قاب‌های زیبا و مناسب کمی برای گوشی‌های کم‌تر مطرح این سیستم‌عامل وجود دارند و بنابراین اگر گوشی‌ای غیر از گوشی سامسونگ را دارید، به احتمال بالا تا کنون با مشکلاتی در زمینه‌ی یافتن قاب مناسب روبرو شده‌اید.

اندازه‌ی گوشی

تا قبل از iPhone 6 Plus گوشی‌های تحت اندروید اکثرا اندازه‌ای بزرگ‌تر(به نسبت آیفون) داشتند که همیشه منجر به نظراتی از کاربران آیفون می‌شد.

مشکل در گفتگوهای گروهی

اپل به خوبی SMS را در iMessage کم‌رنگ کرده‌است. اما اگر کاربر گوشی‌ای غیر از آیفون وارد این گفتگوهای گروهی شود، اوضاع کمی تغییر می‌کند و این کاربر به صورت یک مستطیل سبز(!) خطاب می‌شود. دوستان آیفون‌دار شما می‌توانند به راحتی با هم صحبت کنند و شما در عوض تک تک پیغام‌ها را به صورت جداگانه از هر کاربر دریافت می‌کنید. بدتر از این موضوع، این است که وجود یک کاربر سبز، دیگر کاربران چت گروهی را نیز سبزرنگ کرده و به این ترتیب همه‌چیز را به هم می‌ریزد.

این مشکل کاملا تقصیر اپل است، اما به هر حال این کاربران اندروید هستند که در این حالت مزمت می‌شوند.

خرید گوشی پرچم‌دار بدون حضور در صف‌های طولانی

علاقه‌مندان به iOS برای خرید موبایل تنها می‌توانند آیفون بخرند، اما برای اندروید این گونه نیست و شرکت‌های زیاد و مدل‌های زیادتری برای این سیستم‌عامل وجود دارند که هر کدام طرفداران خاص خود را جلب کرده‌اند؛ بنابراین برای خرید یک پرچم‌دار جدید نیازی نیست که در صف‌های بسیار طولانی وقت خود را هدر دهید!

شهروند درجه‌دو بودن

محبوبیت بالای آیفون باعث شده‌است که بعضی اوقات به کاربران اندروید همانند شهروندان درجه‌دو نگاه شود!

از مثال‌های واضح این مسئله، می‌توان به عرضه‌ی زودتر اپلیکیشن‌ها برای آیفون اشاره کرد که در تضاد با تعداد بالاتر اپلیکیشن‌ها و کاربران اندروید است. البته امروزه این مسئله کم‌تر به چشم می‌آید، اما به هر حال همچنان هم در بازار دیده می‌شود.

مثالی عجیب‌تر اینستاگرام است. هنگامی که اینستاگرام(همانند بسیاری اپلیکیشن‌های دیگر) از انحصار آیفون خارج شد و برای اندروید نیز عرضه شد، کاربران آیفون به شدت اعتراض کردند و عده‌ی زیادی از آن‌ها اندروید را مخصوص فقرا خطاب کردند!

صبر برای بهترین گوشی و لو رفتن یک گوشی حتی بهتر

جستجو برای گوشی مناسب پایانی ندارد! به محض یافتن یک گوشی مناسب، گوشی جدیدی معرفی می‌شود که رنگ و لعاب را از انتخاب قبلی کاربر می‌گیرد. می‌توان گفت که تنها راه‌حل برای این مسئله، انتخاب یک گوشی و صرفا لذت بردن از آن است!

جستجوی صوتی کارآمد و نقشه‌های بهتر

Siri را می‌توان یک اسباب‌بازی جالب دانست که اکثر کاربران آیفون از آن فقط برای جلب توجه استفاده می‌کنند. اما اندروید اینگونه نیست و به کمک دستیار گوگل هر کاری امکان‌پذیر است.

همچنین از اشتباهات بزرگ اپل می‌توان به حذف گوگل‌مپ و جایگزینی آن توسط اپل‌مپ اشاره کرد که در زمان عرضه، مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشت. در حال حاضر گوگل‌مپ مجددا برای کاربران آیفون در دسترس است، اما کیفیت آن به هیچ‌وجه همانند نسخه‌ی موجود در گوشی‌های اندروید نیست.

چشم‌انتظار آپدیت بودن

کاربران گوشی‌هایی غیر از گوشی گوگل نکسوس باید مدت مدیدی را منتظر آپدیت‌ها بمانند. در سال‌های اخیر این مدت کاهش یافته‌است، اما همچنان هم چیزی حدود چندین ماه کاربران را چشم‌انتظار نگه می‌دارد.

آیفون جدید

از مشکلات عجیب کاربران اندروید، سوال نامربوطی است که در اوایل خرید گوشی همه می‌پرسند: “آیفون جدید رو خریدی؟!”

به نظر می‌آید که کسی به گوشی حتی نگاه هم نمی‌کند و در اولین فرصت، از شما درباره‌ی آیفون جدیدتان می‌پرسند!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *