همانطور که می‌دانید پلی‌استور گوگل نقشی کلیدی در انتشار نرم‌افزارهای اندرویدی دارد و آن را می‌توان به منزله‌ی قلب اندروید دانست.علی‌رغم آپدیت‌های متعدد، این برنامه کماکان کمبودهایی دارد که به وسیله‌ی دیگر اپلیکیشن‌ها قابل جبران است.

Purchased Apps

دسترسی آسان به تمامی برنامه‌ها کار آسانی نیست و این مورد هنگام خرید گوشی جدید یا ریست کامل گوشی قبلی بهتر بیشتر نمایان می‌شود . Library گوگل لیست تمامی برنامه‌هایی که قبلا نصب کرده‌اید اما بر روی دستگاه کنونی شما وجود ندارند را در خود دارد. اما مشکل اصلی این بخش، عدم وجود لیستی مخصوص جهت برنامه‌های پولی است.

Purchased Apps

اپلیکیشن Purchased Apps این مشکل را حل می‌کند و لیست تمام خریدهای شما را نمایش می‌دهد و بدین ترتیب می‌توانید به آسانی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. از دیگر ویژگی‌های این برنامه، قابلیت نمایش نتایج بر اساس معیارهایی نظیر نوع خرید یا وضعیت نصب است و به این ترتیب کار شما در نصب یا آپدیت آن‌ها بسیار آسان می‌شود.

AppSales : اطلاع‌یابی از تخفیف‌ها

بسیاری از سازنده‌ها نرم‌افزارهای خود را برای مدت محدود با قیمت ارزان‌تر ارائه می‌کنند؛ اما گوگل‌پلی توانایی نمایش سریع و آسان لیست این برنامه‌ها را ندارد. نرم‌افزار AppSales لیستی از این برنامه‌ها تهیه کرده و به کاربر قابلیت فیلتر کردن نتایج بر اساس معیارهای متفاوت مثل طبقه‌بندی برنامه و یا میزان تخفیف را می‌دهد.

AppSales

در صورت خریداری نسخه‌ی پولی این برنامه، امکان دریافت نوتیفیکشن نیز به کاربر اضافه می‌شود و می‌توانید به راحتی از تخفیف‌های اعمال شده بر روی لیست محصولات مورد نظر خود آگاه شوید.

App Watcher : مشاهده‌ی توضیحات آپدیت بدون نیاز به دانلود آن

گوگل‌پلی قابلیت اضافه کردن برنامه‌ها به لیست اپلیکیشن‌های مورد علاقه را دارد؛ اما این برنامه امکان مشاهده و آگاهی از تغییرات و ویژگی‌های جدید نرم‌افزارها را در خود ندارد و برای این کار باید ابتدا برنامه را نصب کرده و سپس تغییرات آن را از گوگل‌پلی بخوانید.

App Watcher

اپلیکیشن App Watcher مشاهده‌ی توضیحات هر آپدیت برنامه‌ها را ممکن می‌کند و کافیست برای استفاده از آن از What’s New? در بخش توضیحات اپلیکیشن‌ها استفاده کنید تا لیستی کامل از تغییرات را ببینید. برای اضافه کردن یک اپلیکیشن به این برنامه، باید وارد صفحه‌ی آن شده و پس از انتخاب Share، گزینه‌ی Add to App Watcher را بزنید.

ضمنا این برنامه قابلیت افزودن خودکار اپلیکیشن‌های لیست شما در گوگل‌پلی را هم در خود دارد و کار را بسیار آسان می‌کند.

Beta TestingCatalog : اپلیکیشن‌های بتا

Beta TestingCatalog

گوگل‌پلی از نرم‌افزارهایی که هنوز در حال طی مراحل ساخت هستند هم پشتیبانی کرده و به کاربران امکان تجربه‌ی نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌ها را می‌دهد. Beta TestingCatalog این قابلیت را پیشرفت می‌دهد و به وسیله‌ی آن می‌توانید لیستی از این دسته نرم‌افزارها را مشاهده کرده و هر کدام که مطابق سلیقه‌تان بود را نصب کنید. برای دسترسی به این لیست کافیست وارد برنامه شده و Catalog را انتخاب کنید.

Error Codes & Fixes : حل مشکلات گوگل‌پلی

درصورتی که در حین گشت‌وگذار در پلی‌استور، به مشکلی برخوردید بهتر است این برنامه را نصب کنید. همانطور که از اسم آن مشخص است، این اپلیکیشن به کاربران توضیحاتی از هر خطا را ارائه کرده و راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن آن هم بیان می‌کند.

Error Codes & Fixes

لازم به ذکر است که کاربران قابلیت انتخاب ارورها به صورت مجزا و یا خواندن لیست آن‌ها را دارند و می‌توانند به آسانی خطای مورد نظر را پیدا کنند. نقطه ضعف این اپلیکیشن را می‌توان حضور دائمی تبلیغات دانست که البته در مقایسه با کاربرد بالای آن قابل چشم‌پوشی است.

App Backup & Restore: بک‌آپ گیری آسان و کلی

گاهی اوقات آپدیت‌های جدید مشکلاتی در روند اجرای اپلیکیشن ایجاد می‌کنند و ممکن است کاربر به نسخه‌ی قبلی نیاز پیدا کند.

App Backup & Restore

کار این اپلیکیشن تهیه‌ی بک‌آپ از نرم‌افزارهای مد نظر کاربر است و در آن می‌توان این بک‌آپ‌ها را به صورت کامل مدیریت کرد. همچنین در تنظیمات آن می‌توانید در بخش Auto Backup یک سیستم بک‌آپ‌گیری خودکار را برنامه‌ریزی کرده و دیگر نگران فراموش شدن این موضوع نباشید. برای استفاده از بک‌آپ هم کافیست که Restore را انتخاب کرده و نسخه‌ی قبلی برنامه را نصب و استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *