آخرین نسخه‌ی ساعت‌های اپل، یعنی سری ۴ قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. این ابزار علاوه بر نمایش نوتیفیکیشن‌ها، توانایی تماس گرفتن، درخواست کمک و یا انجام یک EKG و بررسی عملکرد قلبی شما را دارد.

علاوه بر مزایای مربوط به سلامت، این وسیله همچنان یک ساعت هوشمند است و بنابراین برای بهترین استفاده نیازمند اپلیکیشن‌هایی مخصوص است که یادگیری آن‌ها کمک بسیاری به استفاده از این وسیله می‌کند.

توصیه‌های اولیه

  • ساعت خود را آپدیت کنید: پس از روشن کردن ساعت و اتصال آن به گوشی آیفون خود، بهتر است سریعا آن را آپدیت کنید تا از بهترین ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید. در ادامه خواهید خواند که بسیاری از قابلیت‌های کلیدی و جالب این ساعت‌ها تنها در نسخه‌های جدیدتر قابل دست‌یابیند. ضمنا حتما آیفون خود را نیز همیشه آپدیت کنید چرا که ویژگی‌هایی مثل تست ECG، نیازمند ورژن iOS جدیدتر هستند.
  • آیکون‌ها و نرم‌افزارها: در نگاه اول ممکن است صفحه‌ی ساعت و تمامی آیکون‌های آن شما را گیج کنند. با مطالعه در اینترنت می‌توانید معنا و عملکرد همه‌ی آیکون‌های موجود بر روی ساعت خود را دریابید و از آن به بهینه‌ترین شکل استفاده کنید.

  • نوتیفیکیشن‌ها: این مورد مشخصا اصلی‌ترین و مهم‌ترین قابلیت ساعت‌های هوشمند اپل است و بهتر است به خوبی با آن‌ها آشنا شوید. در صورت استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام، نوتیفیکیشن‌ها و ویبره‌های ساعت زیاد می‌شوند و بنابراین بهتر است با جستجو در تنظیمات ساعت، به خوبی آن‌ها را مدیریت کرده از آزار و اذیت‌های ناشی از این مورد جلوگیری کنید.
  • ضدآب بودن: مدل‌های جدیدتر ساعت اپل ضدآب هستند و می‌توانید با آن‌ها به شنا هم بپردازید. اما بهتر است قبل از این کار(به خصوص هنگام شنا در دریا) توضیحات و نکات مربوطه را مطالعه کنید.
  • بهترین هدست واقعیت مجازی برای گوشی‎های هوشمند

سلامتی

  • ورزش: WatchOS 5 به بعد ورزش‌های متفاوت نظیر یوگا را به صورت خودکار شناسایی کرده و همچنین توانایی ذخیره‌ی آهنگ‌های مخصوص ورزش از سرویس‌های استریمینگ مورد علاقه شما را دارد.
  • سلامت قلب: ساعت اپل به صورت مداوم سلامت قلب شما را زیر نظر داشته و علاوه بر آن دارای اپلیکیشن‌هایی مخصوص جهت چک‌آپ مواردی نظیر ضربان قلب است.

  • ECG: اپل‌واچ سری ۴ و مجهز به WatchOS 5.1.2 و بالاتر در کنار آیفون iOS 12.1.1 و بالاتر توانایی انجام تست ECG دارند. پس از آپدیت کردن ساعت و موبایل، انجام این تست و استفاده از اپلیکیشن آن کاری بسیار آسان است.

دیگر قابلیت‌ها

  • تشخیص سقوط: این ابزار توانایی تشخیص مواقع سقوط را دارد و در صورتی که تا چند ثانیه از جای خود تکان نخورید، به صورت خودکار به مراجع مربوطه زنگ زده و درخواست کمک می‌کند. پیشنهاد ما استفاده‌ی همیشگی از این قابلیت است؛ هرچند امیدواریم هیچ‌وقت به آن نیازی پیدا نکنید.
  • راه‌حل‌هایی برای رفع ۸ مشکل عمده‌ی Apple AirPods

  • کارآگاه گجت شوید!: برای این کار باید با اپلیکیشن Walkie-Talkie آشنا شوید. کافیست این نرم‌افزار را باز کرده و سپس ساعت را جلوی دهن خود گرفته و پس از فشردن دکمه‌ی آن، شروع به صحبت کنید. دقت داشته باشید که مخاطبین تایید شده توانایی صحبت در هر لحظه‌ای را دارند و بنابراین برای جلوگیری از شرمساری احتمالی، بهتر است در مواقع خاص اکانت خود در این برنامه را از دسترس خارج کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *