اچ‌پی به تازگی دست به عرضه‌ی دوربینی ۲ در ۱ با عنوان «اِسپِراکت» زده است. اگر به خاطر داشته باشید سال پیش کمپانی یاد شده پرینتری جمع و جور با همین نام را رونمایی کرد و حالا ظاهراً‌ آنها به همین پرینتر یک دوربین نیز اضافه کرده‌اند تا دیگر کاربران مجبور نباشند ابتدا با موبایل عکس گرفته و سپس به کمک چاپگر مذکور تصاویرشان را پرینت نمایید.

ضمناً‌ شرکت اچ‌پی، اپلیکیشن اسپراکت را نیز به روز رسانی نموده و قابلیت‌های جدیدی در حوزه‌ی واقعیت افزوده به آن اضافه کرده است، همچنین این برند بنا دارد نسخه‌ای بزرگتر از پرینتری که در بالا از آن سخن گفتیم را هم در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش TheVerge دوربین اسپراکت از نظر عملکرد تا حد زیادی مشابه محصولی دیگر با عنوان «پولاروید اسنپ» است و برای چاپ فوری عکس‌ها به کاغذهای «زینک» نیاز دارد؛ این یعنی دیگر نیازی به جوهر برای پرینت تصاویر نخواهد بود. ضمناً عکس‌هایی که با این دوربین می‌گیرید علاوه بر چاپ آنی و فوری در کارت حافظه‌ی SD آنهم ذخیره می‌شوند.

البته در قیاس با «پولاروید اسنپ» محصول اچ‌پی یک برتری خاص دارد؛ کاربران می‌توانند موبایل خود را از طریق بلوتوث به دوربین تازه رونمایی شده اسپراکت متصل کرده، سپس عکس‌های گرفته و ذخیره شده روی آن را مشاهده و ویرایش نموده و عاقبت پس از ویرایش نهایی دستور پرینت را صادر کنند. همچنین اضافه کردن نوشته‌ها، فیلترها و پس‌زمینه‌های گوناگون به تصاویر نیز امکان‌پذیر است.

همانطور که گفتیم اپلیکیشن اسپراکت هم به روز رسانی شده و به آن قابلیت‌هایی در حوزه‌ی واقعیت افزوده اضافه گشته است. در همین راستا کاربران می‌توانند با اپلیکیشن مذکور تصاویر و ویدئوهایی دیجیتالی را به عکس‌هایی که پرینت می‌کنند بیافزایند، سپس هر زمان که با دوربین موبایل خود و از طریق اپلیکیشن مورد بحث به تصاویر چاپ شده نگاه کنند و آنها را اسکن نمایند، قادر خواهند بود این عکس‌ها و ویدئوهای الحاقی دیجیتالی را دیده و جزئیات بیشتری را به خاطر آورند.

دوربین ۲ در ۱ اسپراکت با قیمت ۱۶۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد و اچ‌پی امید دارد این محصول در میان نوجوانان به محبوبیت برسد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *