ویندور ۱۰ با داشتن تعداد زیادی ترفند و ویژگی جدید در مدیریت وظیفه، یکی از بهترین نسخه‌های عرضه شده ویندوز تا به کنون است. اما با این همه هنوز بخش‌هایی از آن مانند جستجو، در این سیستم عامل خیلی خوب کار نمی‌کند. با این که برخی راهنمایی و ترفند در این زمینه عرضه شده اما باز هم به خوبی سیستم عامل مک یا سیستم عامل لینوکس نشده است. در همین راستا ویندوز ۱۰ سعی بر آن کرده تا این شکاف را از بین ببرد اما هنوز به قدر کافی موفق نبوده، پس اگر می‌خواهید فایل و یا پوشه‌ای را در سراسر سیستم‌تان جستجو کنید بهتر است از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید.

۱- Everything

 

Everything

Everything یکی از سریع‌ترین ابزارهای شناخته شده جستجوی سیستم عامل ویندوز است که می‌توانید از آن استفاده کنید. روش کار هم بسیار ساده است: اول برنامه را دانلود و نصب کنید، سپس چیزی برای جستجو به آن بدهید تا در کمتر از ۱ دقیقه تمامی فایل‌های سیستم را برای شما فهرست کند. هر چیزی که می‌خواهید را در قسمت جستجو تایپ کنید تا در لحظه فایل‌های مربوطه جستجو شده و در دسترس شما قرار گیرد. مهمتر از همه این که، برنامه بسیار کم حجم بوده و تنها ۵ مگابایت از رام و ۱ مگابایت از فضا را اشغال خواهد نمود. Everything بهترین ابزار برای سیستم‌های قدیی و قدیمی محسوب می‌شود.

۲- Lookeen

Lookeen

Lookeen برنامه‌ای شبیه به Everything با امکاناتی بهتر است و می‌تواند هر فایلی را در کم‌ترین زمان ممکن جستجو کند. در کادر جستجو شما تمامی فایل‌های موجود را در مشاهده خواهید کرد و حتی می‌توانید عبارت مورد جستجو را ویرایش هم کنید. همچنین این برنامه قابلیت جستجو در دستگاه‌های خارجی مثل هارد اکسترنال را داشته و با گزینه‌های فیلتر به شما امکان جستجوی محدودتری در بین فایل‌ها می‌دهد. اگر در سایت Lookeen بگردید، به سختی بتوانید نسخه رایگان پیدا کنید. این برنامه نسخه آزمایشی ۱۴ روزه در اختیار شما قرار خواهد داد و بعد از آن مجبورید برای استفاده دائمی به مشترکین آن بپیوندید.

۳- Listary

Listary

از تمامی نرم‌افزارهای موجود در این لیست، Listary احتمالا منحصر به فردترین مورد ما باشد. این برنامه طراحی بسیار مینیمالیستی و جذابی داشته و تا زمانی که نیاز داشته باشید به جستجو ادامه می‌دهد. استفاده از آن هم بسیار ساده است، عبارت مد نظرتان را تایپ کنید تا جستجو آغاز شود. به محض این که شروع کنید به تایپ جستجو آغاز می‌شود و تا زمانی که کاملا با نوشته شما مطابقت پیدا کند ادامه می‌یابد. Listary همچنین می‌تواند دستوراتی مانند Open Folder وCopy Folder Path  را اجرا کند، و شما حتی می‌توانید با استفاده از تایپ اسم پوشه در Listary، خیلی سریع به داخل آن هدایت شوید. بهترین ویژگی‌ها و امکانات این برنامه در نسخه Listary Pro گنجانده شده که ۲۰ دلار قیمت دارد. با این همه در نسخه رایگان هم امکانات و ویژگی‌های زیادی خواهید داشت.

۴- AstroGrep

AstroGrep

AstroGrep یکی از ابزارهای جستجوی خیلی عالی است که فایل‌ها را مطابق با عبارت نوشته شده جستجو می‌کند و امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید مشخص کنید که در چه نوع فایل‌هایی جستجو صورت گیرد و بعد نتیجه آن را در خود AstroGrep ببینید. حتی می‌توانید نتیجه را ذخیره کرده و یا از آن پرینت بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه فایل‌هایی مثل PDF، MP3، ZIP، RAR و موارد دیگر را جستجو کنید. AstroGrep تقریبا از سال ۲۰۰۶ فعالیتش را آغاز کرده و تا کنون به صورت منظم آپدیت دریافت کرده است.

۵- SearchMyFiles

SearchMyFiles

شاید در نگاه اول SearchMyFiles شما را به خود جذب نکند، اما عجله نکنید زیرا این برنامه انعطاف و ویژگی‌های بسیار خوبی دارد. با استفاده از فیلترها و قابلیت علامت‌نویسی می‌توانید حتی سوالات را نیز جستجو کنید. شما می‌توانید با استفاده از فیلترها مثلا فایل‌های ایجاد شده در ۱۵ دقیقه گذشته، بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ بیت و حاوی کلمه خطا را جستجو کنید. این برنامه سبک و قابل حمل بر روی USB است و نیازی به نصب ندارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *