شرکت اپل ماه گذشته چند تغییر عمده در محصولات سری آیفون خود اعمال کرده است که ممکن است هنوز در مورد یکی از آنها چیزی نشنیده باشید.

همان‌گونه که می‌دانید، این شرکت طی مراسمی باشکوه، به معرفی iPhone 8 و iPhone X پرداخت که پاییز جاری به بازار راه می‌یابند. اما شرکت یاد شده در محصولات سری آیفون ۷ خود نیز تغییراتی به وجود آورده است.

به گزارش Mashable، علاقمندان آیفون ۷ از این پس قادر نخواهند بود این محصول را با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی از اپل خریداری کنند. آیفون ۷ با ۲۵۶ گیگابایت حافظه، پیش از این پر ظرفیت‌ترین نسخه‌ی آیفون ۷ به شمار می‌رفت که اکنون با حذف آن، خریداران یا باید به آیفون هفت ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی رضایت دهند، یا به سراغ آیفون هشت ۲۵۶ گیگابایتی بروند.

بنا بر گزارش‌ها، اپل فروش نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ را در تاریخ ۱۲ سپتامبر متوقف کرده است؛ یعنی همان تاریخی که آیفون ۸ در آن معرفی شد. یکی از نمایندگان خدمات مشتریان شرکت اپل نیز در پاسخ به رسانه‌ها تایید کرده است این شرکت دیگر به صورت مستقیم به فروش آیفون هفت ۲۵۶ گیگابایتی نمی‌پردازد. این در حالی است که سخنگوی اپل تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده.

این اقدام شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما نمونه‌ی بارز عملکرد شرکت اپل در معرفی به‌روزرسانی‌های گران‌قیمتی است که عرضه‌شان به جای نوآوری و ارائه‌ی برتری‌های ذاتی در محصولات جدید، با حذف برتری‌های محصولات فعلی همراه می‌شود.

به عبارت دیگر، حتی اگر با وجود ویژگی‌های ساده‌ای مثل شارژ وایرلس و پردازنده‌ای قوی‌تر، هنوز انگیزه‌ی چندانی برای خرید آیفون ۸ وجود نداشته باشد، اپل با تبدیل کردن آیفون ۸ به تنها آیفون ۲۵۶ گیگابایتی این انگیزه را به وجود می‌آورد (یا حداقل در این جهت تلاش می‌کند). طبیعی است بهره‌مندی دستگاه از حافظه‌ی بیشتر، به معنای انعطاف‌پذیری بیشتر در دانلود اپلیکیشن، گرفتن عکس و ویدیو‌های با کیفیت، ذخیره‌ی موسیقی، فیلم و از این قبیل خواهد بود.

خرید آیفون هفت ۲۵۶ گیگابایتی به صورت مستقیم از اپل امکانپذیر نیست، اما ممکن است هنوز بتوان این محصول را از ارائه‌دهندگان خدمات موبایل یا بازار پیدا کرد. برای نمونه، Verizon آیفون هفت ۲۵۶ گیگابایتی را به قیمت ۷۴۹.۹۹ دلار و آیفون هشت ۲۵۶ گیگابایتی را با قیمت ۸۴۹.۹۹ دلار ارائه می‌دهد.

در بسیاری از گزارش‌ها به این موضوع اشاره شده که شرکت اپل در سودآور کردن آیفون ۸ دچار مشکل است. بازخور‌هایی که از جانب ارائه‌دهندگان خدمات موبایل به گوش می‌رسد حاکی از آن است که استقبال مشتریان از آیفون ۷ بیشتر از آیفون ۸ است. مقایسه‌ی تعداد جستجو‌های انجام شده روی گوگل نیز از پیشی گرفتن جستجوی آیفون ۷ نسبت به ۸ خبر می‌دهد.

 

 

گفتنی است آیفون ۸ تنها محصول جدید اپل نیست که در پاییز جاری به بازار عرضه می‌شود. آیفون X نیز با ظرفیت حداکثر همان ۲۵۶ گیگابایت، به زودی راهی بازار خواهد شد. با تمام این اوصاف می‌توان گفت در کل، سری محصولات آیفون شرکت اپل با پیچیدگی‌هایی همراه شده است که کاربران را در برابر تصمیم‌های چالش‌برانگیزی قرار می‌دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *