اگر به دنبال برندسازی شخصی در شبکه‌های اجتماعی هستید، لازم است بدانید که بهترین شبکه اجتماعی برای برندسازی شخصی اینستاگرام است. در مجموعه مقالات برندسازی شخصی در اینستاگرام به بررسی مفهوم این موضوع، اهمیت آن و نکاتی برای برندسازی شخصی می‌پردازیم. پس اگر قسمت‌های قبلی این مقاله را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتماً ابتدا آن را بخوانید و سپس به سراغ این مقاله بیایید.

در حالی که اگر این مسیر را هر مدیر و صاحب کسب و کاری در حال حاضر به درستی انجام دهد؛ مطمئنا می‌تواند در بازار هدف انتظار سهم بیشتری را داشته باشد. پس دلیل اصلی برندینگ در اینستاگرام، در حقیقت به دلیل رقابت شدیدی است که باید به آن اهمیت دهید. اما هدف از همه این‌ها برقراری ارتباط با انسان هست. یعنی اگر شما بتوانید روابط خوبی را با مشتریانتان برقرار کنید. به همان اندازه موفقیت‌تان تضمین خواهد شد.

چند نکته بسیار مهم برای برندسازی شخصی در اینستاگرام:

  • مطالعه علمی و کسب اطلاعات از تبلیغات که خودش چندین مرحله است.
  • آن رسانه و مدیا را در چه بازه زمانی باید اجرا کرد. (یعنی نقطه اوج حضور در زمان و مکان دیجیتالی و فیزیکی)
  • بحث استفاده از کمپین تبلیغاتی یعنی استفاده همزمان از چندین رسانه اهمیت پیدا کرده است.
  • هر کدام از مدیاها باید بر اساس ایده‌پردازی که انجام می‌شود، محتوای متناسب خودشان را باید داشته باشند.
  • نوع Call to action و اقدام مشتریان بالقوه در برندینگ متفاوت با فروش محصول و خدمت است.
  • تا چه اندازه مخاطب با درون محتوایی تبلیغات ارتباط می‌گیرد. هدف کمپین تبلیغاتی را درک می‌کند.
  • حتما پایگاه اصلی خودتان را در تلاطم رویدادهای مختلف به صورت مستقل از هر ابزاری، تحت مرکزیت سایت و اپلیکیشن قرار دهید.
  • صداقت در گفتار و عمل خیلی جدی بگیرید.
  • سبک خاص ارتباطی با مخاطبان که با آن عبارت قلاب به ذهن مشتری بزنید.
  • تا آنجا که ممکن است به مشتری کمک کنید سریعتر به نتیجه برسد.
  • رشد صفحه اینستاگرام – بخش اول

آیا بعد از برندسازی مرحله‌ دیگری هم باید طی کنیم؟

اما بعد از برندسازی که کسب و کارها باید انجام دهند. خلق ارزش افزدوه و پذیرش مسئولیت اجتماعی است که باید مورد توجه مدیران کسب و کارها قرار گیرد. بنابراین پایه اصلی ماندگاری در ذهن مخاطب باید اشاعه باور و ارزشی باشد که می‌تواند خیلی از افراد را همیشه پیرو شما نماید. بنابراین در مارکتینگ و برندینگ خیلی موضوع برجسته و متمایزی است. اما نوع دیگری که برخی از برند‌ها پا را فراتر از آن گذاشتند، در کنار جلب رضایت مشتریان، مشعوف ساختن مخاطبان را در دستور کار خود قرار دادند.

چگونه در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

همان طور که می‌دانید اینستاگرام بر پایه عکس و ویدیو یعنی دید بصری ارائه شد. تصویر برند شما در شبکه‌­های اجتماعی در حال حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کاربران تعاملی این شبکه‌ها بیشتر تمایل به عمل دارند.

4 مرحله برای برندسازی شخصی در اینستاگرام:

  • تصویر و دید بصری همراه با سبک پایدار ایجاد کنید؛ به عبارت ساده‌تر قالب شخصی خود را طراحی کنید تا کاربران شما را با همان قالب بشناسند.
  • رنگ سازمانی خودتان را از همان قدم اول تعیین و همیشه از آن در پستهای خود استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از فیلترهای اینستاگرام حتما در پستهای بعدی هم از مشابه آن استفاده کنید.

هویت بصری برند در اینستاگرام باید توسط مخاطبان‌تان سریع قابل شناسایی باشد. حتما پیج برندهای مطرح دنیا را دنبال کنید، ببیند که چگونه برای متمایز دیده شدن پست‌های خود را ماهرانه منتشر می‌کنند. درس گرفتن از برندهای بزرگ را همیشه مد نظر داشته باشید. Nike با اسلوگان مختص خودش “فقط انجامش بده یا Just Do It همیشه در تمامی پست‌ها به دنبال تصویرسازی مشخص از برند خودش است. از این رو همیشه با به نمایش گذاشتن قهرمانان ورزشی سعی در تبیین همین هویت بصری برند خودش در اینستاگرام هست. یعنی مخاطبان تنها با دیدن هر پست کاملا متوجه نایک میشوند. پس ما هم برای برنسازی با اینستاگرام نیاز به ساخت هویت مختص برند خود هستیم در هر مقیاسی که کسب و کارمان باشد. ببینید چگونه بدون تاکید بر لوگوی خودش، قهرمانان ورزشی را خیلی حرفه‌ای معرفی می‌کند.

ایجاد محتوای هدفمند همراه با خلاقیت می‌تواند بیش از پیش محصولات شما را به تاپ‌ترین‌های بازار کار خودتان تبدیل نماید. البته در شروع برندسازی در اینستاگرام برای هویت بصری برند تولید محتوا نیاز به زمان بیشتر خواهد داشت. اما به مرور زمان شما می‌توانید به راحتی از دانش قبلی و تجربیات خود در اشتراک‌گذاری پست‌های متفاوت در اینستاگرام بهره ببرید. یعنی با تعیین و شناخت استراتژی تولید محتوای خود و تلفیق آن با خلاقیت پستهای شما هم متفاوت دیده خواهد شد. بحث تولید محتوا توسط مخاطب به صورت پست، کامنت و لایک هم موضوعی است که باید در برداشت آن‌ها از هویت بصری برند را به شما بر‌می‌گرداند. با برگزاری کمپین‌های اینستاگرامی می‌توانید شعار خودتان را به سر زبان‌ها بیاندازید. از مشتریان خود بخواهید که در مورد برندتان صحبت کنند. شما با ترکیب تصاویر و پست‌های ارسالی مشتریان و تلفیق آن‌ها با مواردی که بیان شد، پست‌های خلاقانه‌ای را به نمایش بگذارید.

استفاده از دانش متخصصان کمک زیادی به رشد شما می‌کند!

در حال حاضر افراد ماهر و فعالی در این زمینه فعالیت می‌کنند که نشان از اهمیت برندسازی در اینستاگرام دارد. اگر به اندازه کافی در شروع، نمی‌توانید همانند برندهای مطرح عمل کنید، از مشاوره و خدمات متخصصین استفاده نمایید. چون عکاسی و تصویرسازی برای برند خیلی مهم است که شما باید به آن بیشتر توجه نمایید. میزان رقابت در یک حوزه و استقبال مخاطبان در حال حاضر نشان از اهمیت برندینگ اینستاگرام دارد. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *