اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی مقاله تنظیم استراتژی سئو را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا مخاطبان خود را از طریق موتورهای جستجو جذب کنید.

استراتژی سئو برای فروشگاه‌های اینترنتی

بهتر است این نوع وب سایت خود را از دیگر وب سایت‌ها جدا کنید. برای سایت‌های فروشگاهی یک استراتژی جدا مطرح کردیم زیرا راه‌های توسعه این‌گونه سایت‌ها از سایر سایت‌ها متفاوت بوده و نخواهید توانست با روش‌های ساده موفق شوید.

نکات مثبت استراتژی سئو فروشگاه اینترنتی

نکته اول) با توجه به تعداد زیاد صفحات در این سایت‌ها، نحوه نوشتن توضیحات متای سئو شده در کنار محتوای خوب در این نوع استراتژی بسیار حائز اهمیت است.

نکته دوم) با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، شما صفحاتی از فیلترها که در کارکرد و جذب مشتری ناتوان بوده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

نکته سوم) لینک کردن محصولات مرتبط با یکدیگر بسیار مهم است. زیرا شما باید تعداد زیادی از محصولات را به وب‌سایت خود اضافه کنید و با در نظر گرفتن مجموعه‌ها و زیرمجموعه‌ها این کارها سخت‌تر خواهد بود.

نکته چهارم) ارسال نظرات برای محصولات نقش کلیدی در فروشگاه‌های اینترنتی دارد. اعتماد به فروشنده و مشاهده بازخورد مشتریان در رابطه با محصول ازجمله مزایای این ویژگی است.

نکته پنجم) بعد از بهینه سازی داخلی، ساخت لینک خارجی بسیار مهم است. تخصص متخصص سئو بهبود جایگاه کلمات و صفحاتی است که از آن به‌عنوان جایگاه خوب یاد نمی‌شود.

نکات منفی استراتژی فروشگاه اینترنتی

نکته اول) تعداد زیاد صفحات می‌تواند یکی از نکات منفی آن باشد زیرا شما مجبورید برای تعداد زیادی از صفحات، برای خرید لینک هزینه کنید.

نکته دوم) از مشکلات داخلی که برای این سایت وجود دارد می‌توان به مواردی مانند پاک شدن صفحه قبلی هنگام آپدیت یک محصول که بروز خطای ۴۰۴ خواهد شد و نیز محتوای تکراری اشاره کرد. زیرا برخی محصولات در یک ویژگی جزئی باهم تفاوت دارند. این‌ها تنها استراتژی نیستند بلکه ویژگی لازم برای کار کردن با یک سایت فروشگاهی است. فراموش نکنید برای آن که در امر سئوی فروشگاه اینترنتی موفق شوید، لازم است با نحوه سئوی محتوای محصولات نیز آشنایی داشته باشید.

سئو فروشگاه‌های اینترنتی اصول مخصوص به خود را دارد که حتما باید رعایت شوند. چالش های سئو سایت در تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد است. محصولات و مباحثی که در فروشگاه های اینترنتی وجود دارند، اکثرا مشابه هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا رقابت افزایش پیدا کند.در نتیجه صاحبان و کسانی که برای فروشگاه‌های آنلاین کار می کنند، باید از بهترین استراتژی های آموزش سئو استفاده کنند. استفاده از دامنه سطح بالا، چگونگی ایجاد متون با کیفیت برای فروش محصولات و چگونگی بهینه سازی صفحات محصولات و دسته بندی آن ها از مواردی هستند که یک سئوکار باید برای فروشگاه اینترنتی در نظر داشته باشد و به خوبی روی آن ها کار کند.

برخی موارد حائز اهمیت در مورد استراتژی سئوی فروشگاه عبارتند از:

  • مورد اول) بررسی درستی یا نادرستی انتخاب نام تولیدکننده محصول به عنوان کلمه کلیدی!

آیا شما قصد فروش محصولات ساخته شده توسط خودتان را دارید مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما اگر شما قصد معرفی محصول رقیب خود را دارید یا قصد جذب مشتریان بیشتری برای وبسایت خود دارید این روش مناسبی برای این کار نیست در نهایت اگر شما با تولید کننده محصول موردنظر توافقنامه‌ای دارید می توانید بدون هیچ مشکلی از نام او در روند کسب و کار خود و فروش محصولات تان استفاده کنید. البته در بعضی از موارد شما باید مراقب تبلیغات کلیکی گوگل باشید مثل گوگل ‏ادوردز چرا که برخی از تولید کنندگان برای جلوگیری از نمایش وبسایت های شخص دیگری در بالای برند آن ها در نتایج جستجو گوگل تبلیغاتی را که از نام تجاری آن‌ها استفاده می کنند مسدود می کنند با این حال اگر شما بتوانید به صورت طبیعی رنک سایت خود را افزایش دهید این امر در جدول نشان دهنده این است که مشکلی در زمینه سئو ندارید و عملکرد مناسبی از خود نشان داده اید!

گوگل تنها در صورتی این موضوع را منطقی و درست می داند که برای کاربران سایت شما کاربردی و مفید باشد. اینکه شما باید از متن و محتوایی طولانی یا کوتاه استفاده کنید، بستگی به بستر وب سایت شما دارد. صفحه اصلی وب سایت در واقع برای نام تجاری شرکت باید سازمان دهی شوند. این صفحات باید به خوبی و به واضح ترین شکل ممکن، توضیحات مناسبی در مورد کسب و کار و فروشگاه اینترنتی مورد نظر ارائه کنند.  برای انجام این کار بهتر است که در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی خود به صفحاتی لینک بزنید که در محقق کردن نکته قبلی، کمک زیادی به شما بکنند. برای بهتر روشن شدن این قضیه، بهتر است که به صفحه اصلی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی معتبر و دارای سابقه درخشان بیاندازید. در این حالت، احتمال بسیار کمی وجود دارد که شما با محتوایی بسیار طولانی و غیر مرتبط با برند مورد نظر مواجه شوید. بیشتر سایت های تجاری محصولات بسیار زیادی برای فروش دارند. از آنجایی که هر یک از این محصولات نیاز به صفحه ای مجزا دارند، مسلما سایت فروشگاهی تعداد بسیاری از صفحات را خواهد داشت. همین طور گاهی هر تغییر جزیی در همان مسیر آدرس دهی خودش را می‌طلبد که باز هم می تواند به کل تعداد صفحات سایت تجاری شما افزوده شود. ابتدا بهتر است صفحاتی را که حذف یا عدم ایندکس آنها تاثیری روی سایت ندارند را حذف کنید.

در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *