مایکروسافت آفیس مجموعه‌ای از برنامه‌های مفید وکاربردی هست که تمام کاربران کامپیوتر حتما به صورت روزانه حداقل با یکی از برنامه‌های آن کار می کنند. برای ایجاد صفحات گسترده‌ی قدرتمند با نمودار و جداول حتما از اکسل استفاده کردید  ومی‌دانید بعضی اوقات زمانی که می‌خواهید صفحات خود را به سطح دیگری منتقل کنید جدای از متن‌ها و تم‌های فانتزی، نیاز به افزونه‌هایی دارید که در این راه شما را یاری دهند: برای چاپ، ارائه و یا برای یک نمایش بهتر از صفحات گسترده و آنچه که در آنها وجود دارد.پیش از این ترفند‌هایی را برای کار با اکسل ۲۰۱۶ به شما آموزش دادیم و حالا بعضی از افزونه‌های جذاب اکسل را که می‌توانند برای شما کاربردی باشد معرفی می کنیم.

 Excel Colorizer

Excel Colorizer

افزونه Excel Colorizer یک راه حل عالی برای اضافه کردن رنگ به داده‌های صفحات گسترده است.
شما می‌توانید یک سبک یکنواخت، افقی، عمودی یا ماتریس را با چهار رنگ مختلف انتخاب کنید. سپس می‌توانید رنگ را به صورت صاف، خطی و یا تراکم رنگ را به RGB یا HSV تنظیم کنید. همچنین می‌توانید یک الگوی مشبک و یا مواج انتخاب کنید. بنابراین طرح خودتان را ایجاد کنید و در نهایت روی Colorize ضربه زده و کار را تمام کنید.

 Radial Bar Chart

Radial Bar Chart

در حالی که مایکروسافت اکسل بسیاری از گزینه‌های خوب نمودار را ارائه می‌دهد، Radial Bar Chart به شما چیز بیشتری می‌دهد. خانه‌هایی که حاوی اطلاعات‌تان هست را انتخاب کرده و آن را آنطور که می‌خواهید تنظیم کنید. شما می‌توانید برچسب‌ها، اعداد، و یک عنوان را انتخاب کنید. روی Save کلیک کنید تا جدول شما خودکار ایجاد شود. خانه‌ها را حرکت دهید و اندازه‌ها را آنطور میخواهید تنظیم کنید و برای نمایش اطلاعات خانه‌ها ماوس را بر روی سطح حرکت دهید. افزونه سریع و ساده است و به شما امکان انتخاب سبک دیگری برای داده‌ها انتخاب می‌دهد.

 HierView

HierView

HierView یک افزونه برای نمایش نمودار سازمانی است. داده‌های شما باید یک شناسه ردیف با اطلاعات موجود در ستون‌ها باشد. سپس اطلاعات خود را با فیلتر کردن، تازه کردن خودکار، نام ستون‌ها و داده‌ها در هر گره پیکربندی کنید.

هنگامی که نمودار شما کامل می‌شود، می‌توانید با بزرگنمایی یا کوچکنمایی، حرکت در چهار جهت نمودار، آنچه می‌خواهید را طرح بریزید. همچنین می‌توانید کل نمودار را حرکت داده و یا در صورت لزوم اندازه را تغییر دهید. تنظیمات را آنطور که می‌خواهید تنظیم کنید و یا از help کمک بگیرید.

 Bubbles

Bubbles

بنظرتان اطلاعات شما در bubble بهتر است؟ با استفاده از این افزونه و امکانات آن قادر خواهید بود اطلاعاتتان را به شیوه‌ی منحصر بفردی به نمایش در بیاورید. کافیست افزونه را باز کرده و جدول داده‌های خود را انتخاب کنید. وقتی نمودار را ایجاد کردید می‌توانید حباب‌ها را در اطراف حرکت دهید. حباب‌ها دارای تنظیماتی هستند که می‌توانید برای حالت پایه و یا اطلاعات مفصل، طیف رنگی، عنوان و نمایش ستون تنظیم کنید. همچنین می‌توانید از میانبرهای صفحه‌کلید نشان داده شده در پایین نمودار برای چیزهایی مانند پنهان کردن یا نمایش اطلاعات بیشتر یا درشت کردن حباب‌ها استفاده کنید.

 Bing Maps

Bing Maps

اگر نیاز به اضافه کردن یک نقشه در شیت خود دارید، می‌توانید از افزونه‌ی Bing Maps استفاده کنید. اطلاعات شما می‌تواند شامل،  آدرس‌ها، شهرها، استان‌ها ، کدهای پستی یا کشورها و طول و عرض جغرافیایی باشد. کافیست افزونه را باز کرده و خانه‌ی حاوی اطلاعات را انتخاب کرده و بر روی گزینه‌ی Location در نقشه کلیک کنید.

ابزار Bing Maps برای نمایش عددی مربوط به مکان‌ها بسیار ایده‌آل است. بنابراین اگر در کار خرید و فروش هستید می‌توانید از این افزونه استفاده کنید.

مایکروسافت اعلام کرده در نسخه جدید آفیس امکانات ویژه‌ای را برای تمام برنامه های کاربردی خود در نظر گرفته و آفیس ۲۰۱۹ را در اواسط سال جدید به بازار عرضه می کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *