یکی از بدترین اتفاق‌های ممکن، دزدیده شدن گوشی افراد است و بنابراین داشتن نرم‌افزاری جهت مراقبت از آن در صورت چنین اتفاقی، بسیار کاربردی و مفید است. این برنامه‎ها در موارد مهمی به شما یاری می‎کنند، از جمله قفل کردن گوشی، نشان دادن محل دستگاه و حتی گرفتن عکس مخفیانه از دوربین جلوی گوشی و ارسال آن به شما. در واقع با نصب چنین برنامه‎ای، تا حد زیادی این امکان را خواهید داشت تا به گوشی خود دوباره دست پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی ۵ مورد از این دسته اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم.

Find My Device

این برنامه به صورت پیش‌فرض توسط گوگل بر روی همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی نصب شده‌است و به شما اجازه‌ی قفل یا پاک کردن گوشی و اطلاعات آن از راه دور را می‌دهد. ضمنا شما می‌توانید محل گوشی خود را ردیابی کرده و آن را پیدا کنید.

برای اطمینان از روشن بودن این ویژگی، مسیر زیر را دنبال کنید:
Settings>Google>Security>Fin My Device
کاربران از طریق اپلیکیشن موبایل و نیز اپلیکیشن تحت وب Find My Device به این برنامه دسترسی دارند و می‌توانند گوشی خود را ردیابی و کنترل کنند.

Cerberus

این برنامه معروف‌ترین اپلیکیشن این دسته محسوب می‌شود و قابلیت‌های عالی آن شامل کنترل گوشی از طریق اینترنت، پیامک و نوتیفیکیشن‌‌های خودکار است.

Cerberus قابلیت ردیابی، قفل، پاک کردن، گذاشتن آلارم و بسیاری موارد دیگر را دارد. همچنین این اپلیکیشن به صورت مخفیانه به تهیه و آپلود عکس از افراد استفاده کننده از گوشی پرداخته و بدین‌ترتیب دستگیری آن‌ها را بسیار آسان می‌کند.

Cerberus

ضمنا قابلیت قرار دادن عملیات خودکار مثل قفل کردن موبایل هنگام تعویض سیم‌کارت را دارد. Cerberus برای ۷ روز رایگان بوده و پس از آن سالیانه ۵ دلار هزینه دارد.

Anti-Theft Alarm

هدف اصلی این برنامه جلوگیری از دزدیده شدن گوشی است و قابلیت خاصی برای حفاظت از گوشی پس از وقوع حادثه را ندارد. این اپلیکیشن در شرایط خاص نظیر کنده شدن سیم شارژر گوشی و یا جابه‌جا شدن آن صدایی بسیار بلند تولید کرده و بدین‌ترتیب شما را از در خطر بودن گوشیتان آگاه می‌کند.

Anti-Theft Alarm

پخش این صدا مغایرتی با سایلنت بودن دستگاه نداشته و تا لحظه‌ی درآوردن باتری، سیم‌کارت و یا وارد کردن رمز قطع نمی‌شود.

Avast Mobile Security

Avast قابلیت‌های زیادی دارد که تنها یک مورد آن حفاظت در برابر دزدی است. این اپلیکیشن علاوه بر قابلیت دیگر موارد ذکر شده، چند ویژگی نوین و مخصوص هم دارد.

یکی از این ویژگی‌ها، امکان شنیدن صدای محیط است؛ به این ترتیب که با فعال کردن آن گوشی شما خودبه‌خود به شماره‌ی دیگرتان زنگ زده و صدای محیط را بدون روشن شدن صفحه برای شما پخش می‌کند.

Avast Mobile Security

دومین ویژگی حائز اهمیت، نوتیفیکیشن کم بودن شارژ باتری است. سود اصلی این کار، باخبر کردن شما از احتمال در حال استفاده بودن گوشیتان است. این برنامه رایگان است و البته برخی ویژگی‌های ضد دزدی آن نیازمند پرداخت پول می‌باشند.

Applock

این نرم‌افزار نیز ساختار ساده‌ای دارد و امکان رمزگذاری بر روی هر اپلیکیشنی را به شما می‌دهد. Applock به درد برگرداندن گوشی دزدیده شده نمی‌خورد اما از لو نرفتن اطلاعات گوشی شما اطمینان حاصل می‌کند.

Applock

ضمنا این برنامه می‌تواند تصاویر و ویدیوها را مخفی کرده و تماس‌ها را محدود کند. درنتیجه دزد قابلیت مشاهده‌ی اطلاعات شخصی شما را نخواهد داشت. Applock رایگان بوده و توسط تبلیغات درون‌برنامه‌ای پشتیبانی مالی می‌شود.

 

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *