گم کردن گوشی یکی از پیش‌آمدهای دلهره‌آور زمان ماست. مخاطبین، اطلاعات شخصی، عکس‌های خصوصی و یا حتی اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری، همه در گوشی کوچک ما ذخیره شده‌اند. خوشبختانه این روزها برای هرچیزی یک اپلیکیشین وجود دارد و برای گم‌کردن خود دستگاه هم برنامه‌هایی یافت می‌شود که هنگام از دست رفتن به کمک شما بیایند.

۱- Family Locator

Family Locator

Family Locator توسط Life360 عرضه شده و پرداخت درون برنامه‌ای دارد. این برنامه دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که نام برنامه معرف آن است. توسط این برنامه، می‌توانید با دوستان و خانواده‌ی خود موقعیت مکانی را به اشتراک گذاشته و مسیر جایی که هستند را از طریق تلفن هوشمند موقعیت‌یابی کنید. همانطور که قابل تصور است این به بهبود شرایط گوشی‌های هوشمند کمک خواهد کرد بنابراین اگر گم شوند می‌توان موقعیت و فردی که آن را پیدا کرده یا به سرقت برده را مسیریابی کرد. قسمت خوب اینست که شما می‌توانید کسی که تلفن را پیدا کرده کنترل کنید و قسمت بد آنجاست که این فقط یک یابنده‌ی افراد است و نه دستگاه. بنابراین برخی از گزینه‌های خوب مثل قفل دستگاه و یا پاک کردن آن را ندارد اما نمی‌توان کارآیی خوب آن را نادیده گرفت، مخصوصا برای والدین!

۲- Find My Device

Find My Device

یک برنامه‌ی مجانی و بومی شرکت گوگل که برای کاربران اندروید عرضه شده و تمام کارهای اساسی و مهم را انجام می‌دهد. Find My Device قادر است گوشی شما را تا یک فاصله مشخص مکان‌یابی کند. همچنین می‌توانید با این برنامه یک فاصله میدانی تعیین کنید تا گوشی شما را پاک کند. و می‌تواند یک پیام بفرستد و به هر کسی که آن را می‌بیند نشان دهد شما به دنبال آن هستید. این یک برنامه‌ی فوق‌العاده برای یافتن گوشی است. در بدترین حالت ممکن اگر نتوانستید به گوشی برسید می‌توانید حافظه‌ی آن را خالی از اطلاعات کنید. این دو قابلیت بزرگ و مفید برای یک نرم‌افزارِ گوشی‌یاب است.

۳- Cerberus anti theft

Cerberus anti theft

Cerberus anti theft یکی از نام‌های آشنا برای کابران، در بین نرم‌افزارهای گوشی‌یاب است. این برنامه مجموعه‌ای از قابلیت‌های متنوع از جمله، قفل کردن و تنظیم مجدد گوشی، صدای زنگ هشدار، نمایش پیام روی صفحه برای سارق یا یابنده و حتی دسترسی به دوربین جلو و گرفتن تصویر سارق را به کاربران خود عرضه می‌کند. همچنین می‌توان آیکون برنامه را از فهرست برنامه‌های گوشی پنهان کرد تا سارق متوجه آن نشود. حتی می‌توانید از راه دور دستگاه را کنترل کرده و میکروفن را برای ضبط صدا روشن کنید.

۴- Prey Anti Theft

Prey Anti Theft

این برنامه مدتی‌ست محبوبیت بالایی پیدا کرده و هدف اصلی آن پیدا کردن گوشی در صورت گم شدن است. بهرحال می‌شود گفت ورژن ساده‌تری از Cerberus است که چند ویژگی اساسی نظیر پیدا کردن تلفن، قفل کردن دستگاه و تنظیم صدای زنگ هشدار را در خود جای داده. می‌توانید عکس‌هایی از محل‌های احتمالی گوشی دریافت کرده و یا اطلاعات شبکه را در محل گوشی بررسی کنید تا ببینید ممکن است گوشی کجا باشد. شاید در نگاه اول امکانات آن کافی به نظر نرسد، اما کاربران بسیاری که از این برنامه استفاده می‌کنند، از ان راضی بوده‌اند، پس بهتر است به آن اعتماد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *