دانستن یک یا دو زبان خارجی یکی از واجبات دنیای مدرن به حساب می‌آید . با توجه به این که در بسیاری از رشته‌ها، برنامه‌های مختلف، جایگزین کلاس‌های خصوصی شده‌اند، در این زمینه نیز، اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و هر زبانی که مد نظر دارید را یاد بگیرید.

متاسفانه بر خلاف باور عموم و تعداد بی‌شمار برنامه‌های زبان آموزی، بهترین برنامه‌های موجود در بازار پولی هستند و تنها یکی دو برنامه‌ی رایگان خوب وجود دارد.

Duolingo

این نرم افزار نسبت به بابلز و سایر اپلیکیشن ها برتری هایی دارد. از جمله اینکه بسیاری از امکانات آن رایگان است. ضمن اینکه یادگیری زبان در این نرم افزار با جنبه سرگرمی و بازی همراه است که برای بسیاری بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی است. همچنین کلمات و موضوعات پایه ای زبان در این نرم افزار نسبتا مناسب توضیح داده شده اند. همچنین می توانید روند پیشرفت خود را نیز دنبال کنید. ساختار جملات و کلمات پرتکرار به خوبی توضیح داده شده اند اما این اپلیکیشن محیط فارسی ندارد.

Memrise

این نرم افزار طبق گفته خود کمپانی با تاکید بر یادگیری 3 مهارت ساخته شده است: یادگیری واژگان و عبارات، فهم جملات انگلیسی زبان ها موقع مکالمه و چت کردن با دیگران. بیش از 1 میلیون و 300 هزار نفر به آن رای بالای 4.7 داده اند که نشان از محبوبیت بالای آن بین کاربران دارد. کاملا رایگان است و هم برای اندروید و هم برای آیفون به تقویت زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه، و آلمانی کمک زیادی می کند. جالب است بدانید همه دروس توسط نیتیو ها (کسی که زبان مادری شان انگلیسی ست) طراحی شده و دروس کوتاه و کاملا قابل فهم در هر سطحی از یادگیری هستند.

DROPS Visual

این اپلیکیشن جدید که احتمالا در بقیه وبسایت های فارسی اسمش را هم ندیده اید جزو اپلیکیشن های نوآور در زمینه زبان انگلیسی است که ضروری ترین واژگان را در قالب جملات و عبارات کاملا روزمره آموزش می دهد. برنامه کاملا تصویر محور است و به همین دلیل کلمات را (به دلیل اینکه حافظه بصری انسان تا ده برابر حافظه نوشتاری قوی است) راحت تر یاد می گیرید. فوق العاده هم پر طرفدار است. این اپلیکیشن علاوه بر 48 زبان دیگر از زبان شیرین فارسی هم پشتیبانی می کند! حتما توصیه میکنیم برای یادگیری واژگان این برنامه را نصب کنید.

Hello English

که یکی از بالاترین امتیازات را در گوگل استور و اپ استور بدست آورده است. اپلیکیشن فوق العاده ای برای تقویت شنیداری و گفتاری زبان انگلیسی می باشد. این برنامه نیازی به اینترنت ندارد. این اپلیکیشن قابلیت بازی و چت با دوستان در قالب پازل کلمات، ۱۰ هزار واژه کاربردی، ۴۷۵ جلسه درسی تعاملی در همه زمینه های ۴ گانه زبان را دارد. تا دو ماه پیش هم زبان فارسی را اضافه نکرده است اما در برنامه شان افزودن زبان فارسی تا ابتدای سال 2022 بود.

EF Hello

این اپلیکیشن از حدود ۲۱ هزار رای کاربران، امتیاز حدود ۴٫۹ را کسب کرده است! این برنامه توسط یک موسسه کوچک آموزش زبان تدوین شده است ولی فوق العاده کامل و آموزنده می باشد. این برنامه با بقیه اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی فرق می کند و با کمک هوش مصنوعی، می توانید از طریق چت کردن با سیستم، صحبت و مکالمه، زبان را به صورت کاملا رایگان یاد بگیرید. ترجمه فارسی ندارد ولی جملات و کلمات بسیار ساده و قابل درک می باشند. شامل ارزیابی و امتیاز دهی هوشمند زبان آموز، دستیار هوشمند برای تمرین با شما، تمرین های تلفظ و مکالمه و یک دیکشنری.

Hi Native

برخلاف برنامه های قبلی Hinative به عنوان یک انجمن پرسش و پاسخ کار می کند. هر زبان آموز می تواند به صورت رایگان ثبت نام کند و از انجمن در مورد تلفظ، واژگان سوال بپرسد حتی درخواست ترجمه ی فوری بدهید. همچنین می توانید از مردم بخواهید متنهایی را که نوشتید تصحیح کنند و اصطلاحات مبهم را توضیح دهند. این یک برنامه ای عالی برای دانشجویانی است که می خواهند امتحانات بین المللی را بگذرانند و پاسخی سریع پیدا کنند.

Babbel

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel که توسط کارشناس‌های آموزش زبان طراحی شده است، میلیون‌ها کاربر درسراسر جهان دارد. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای مکالمه است که با درس‌های تعاملی، مهارت مکالمه را در کاربران به‌خوبی تقویت می‌کند. درس‌های این برنامه به‌صورت تعاملی طراحی شدند و کاربران برای یادگیری زبان فقط به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان درطول روز نیاز دارند. همچنین، درس‌ها در این اپلیکیشن براساس موضوع‌های تفکیک شده برای موقعیت‌های متفاوت طبقه‌بندی شده‌اند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *