پلتفرم تصویر محوری مانند اینستاگرام بهترین گزینه برای به اشتراک گذاشتن عکس محصولات‌تان است. چنین محتوایی آگاهی مشتریان از محصولات‌تان را بالا می‌برد. هشتگ‌های مخصوص برند و هشتگ‌هایی که به نام محصول اشاره دارد را به کپشن پست اضافه کنید. همچنین قابلیت جدید محصولات و خدمات‌تان را در معرض دید فالوورهایتان قرار دهید. گفتگو درباره موضوعات مربوط به فرهنگ سازمانی یک چهره انسانی به کسب‌وکار شما می‌دهد. همچنین این کار باعث می‌شود یک فرهنگ در بین سایر کسب‌وکارها اشاعه یابد. با مطرح کردن فرهنگ سازمان‌تان نیروهای مستعد و با انگیزه را جذب کسب‌وکارتان خواهید کرد. در این حالت شرکت شما فقط یک اسم نیست بلکه هویت و شخصیت می‌یابد و باعث اعتماد فالوورها نیز می‌شود.

برندسازی در تعامل صفحه تاثیرگذار است!

۷۱% برندها در اینستاگرام حضور دارند. فعالیت کسب‌وکارها در اینستاگرام به آگاهی از برند کمک می‌کند اما صرفا هر نوع فعالیتی کافی نیست. حضور در اینستاگرام باید به گونه‌ای باشد که یک تصویر مسنجم از شما در ذهن مخاطب شکل بسازد. در ادامه به نکاتی در این زمینه اشاره می‌کنیم:  انتخاب یک لحن واحد و مشخص در محتوا کمک می‌کند تا هویت یکپارچه‌ای از برندتان به نمایش گذاشته شود. یک لحن یکپارچه برای برند اعتبار و فالوورهایی وفادار به همراه می‌آورد. بر اساس شناختی که از مخاطب به دست آورده‌اید لحن برند خود را مشخص کنید. برای مثال تصمیم بگیرید لحن برندتان در اینستاگرام دوستانه، شوخ، انگیزشی یا … باشد.  بعد از اینکه لحن برندتان را مشخص کردید، باید برای جلوه‌ بصری و احساسی که می‌خواهید به مخاطب القا کنید تصمیم بگیرید. این بخش مشابه با انتخاب لحن است اما بر عناصر تصویری تاکید می‌شود. استفاده از عکس‌های رئال، تصویر سازی، عکاسی استدیویی و سبک‌های منحصر‌به‌فرد دیگر از جمله رویکردهای متفاوتی است که کسب‌وکارها می‌توانند در صفحه اینستاگرام خود استفاده کنند. نمای بصری شما باید با هویتی که می‌خواهید از برندتان بسازید همخوانی داشته باشد. چند قانون کلی برای محتوای بصری‌تان در نظر بگیرید و در یک چارچوب مشخص محتوا تولید کنید. با ایجاد یک تصویر یکپارچه در ذهن مخاطبان‌تان ماندگارتر خواهید شد. مرحله بعدی توسعه محتوا و رساندن پیام کسب‌وکار در اینستاگرام  است. ذائقه واقعی مخاطب را کشف کنید تا محتوای شما احساسات آن‌ها را برانگیزد و کارتان بیش از پیش به اشتراک گذاشته شود. با تولید محتواهای مختلف سلیقه مخاطبان‌تان را بیازمایید، دقت کنید کدام دسته از محتواها توجه و واکنش بیشتری از سوی فالوورها کسب می‌کنند. ضمن خلق محتوایی الهام‌بخش و سرگرم‌کننده پیام برندتان را به کاربران منتقل کنید. اینستاگرام یک جامعه مبتنی بر فعالیت و تعامل است. بنابراین ارتباط کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها با یکدیگر اهمیت زیادی دارد. تلاش کنید یک رابطه صمیمانه و خلاقانه با اینفلوئنسرها و سایر حساب‌های کاربری معتبر بسازید. یکی از راه‌هایی که باعث تثبیت هویت شما در اینستاگرام می‌شود ارتباطات‌تان است. همکاری با اینفلوئنسرها همچنین منجر به بیشتر دیده شدن‌تان می‌شود.

با تکنیک داستان سرایی کارمندان خود را معرفی کنید این کار باعث ایجاد اعتماد می‌شود. از میزان تاثیرگذاری آن‌ها بر فرآیندکارهای سازمان‌تان سخن بگویید. در واقع از طریق کارمندان‌تان سازمان را معرفی کنید. با سخن گفتن از افراد تیم، شرکت شما دیگر یک هویت ناشناخته و مجهول نیست بلکه مجموعه‌ای از افراد دارای هویت است. با چنین محتوایی تعامل با مشتریان نیز بهتر و کارآمدتر خواهد بود. تداوم و انسجام کلید موفقیت در شبکه‌های اجتماعی است. با فعالیت منظم و یکپارچه در ذهن مخاطب نقش پررنگ‌تری خواهید داشت. زمانی که قصد خرید تلفن همراه داشتید را به خاطر آورید. برای انتخاب از بین برندهای مختلف و مدل‌های متنوع، چگونه موبایل مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید؟ اغلب افراد قبل از هر کاری با جستجو در اینترنت نظر افراد دیگر و تجربه‌‌شان از خرید محصول را جویا می‌شوند. معمولا شما محصولی که توسط مصرف‌کنندگان دیگر توصیه نشده است را نمی‌خرید و به توصیه و نظرات کاربران بیشتر از تبلیغات مستقیم برندها اعتماد می‌کنید. در واقع این قدرت بدون رقیب UGC یا همان محتوای تولید شده توسط کاربر است.  تصور کنید قصد خرید یک کالا مانند تلفن همراه را دارید. از بین برندها، با مدل‌های متنوع چگونه تلفن همراه مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید؟ اغلب افراد با جستجو در اینترنت و بررسی نظر سایر کاربران گزینه مناسب را انتخاب و خریداری می‌کنند. افراد معمولا به توصیه هم‌نوعان خود بیشتر اعتماد می‌کنند تا به تبلیغاتی که به صورت مستقیم توسط برندها صورت می‌گیرد.

استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران برای کسب‌وکارتان

محتواهایی اعم از عکس، توئیت، ویدیو، بلاگ‌پست، نقد و بررسی محصول و … که توسط مشتریان تولید می‌شود UGC نام دارد. کسب‌وکارها به تولید کنندگان چنین محتواهایی پول نمی‌پردازند، بلکه مشتریان با میل و رضایت بدون دریافت وجه، محتوا را در رسانه‌ی آنلاین به عنوان مثال حساب کاربری‌شان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. در واقع مشتریان شما به رایگان برای کسب‌وکار شما تبلیغ می‌کنند.

محتوای تولید شده توسط کاربران تاثیر چشمگیری بر تصمیم خرید سایر کاربران دارد. بعضی از صاحبان کسب‌وکار و بازاریاب‌ها به قدرت UGC هنوز ایمان نیاورده‌اند. اما موقعیتی که چند سطر بالاتر از آن صحبت کردیم گواه این واقعیت است. زمان‌هایی را به خاطر بیاوریدکه قصد خرید محصول یا استفاده از خدمتی را داشته‌اید، تقریبا در همه موارد نظر افرادی که از آن محصول یا خدمت استفاده کرده‌اند را جویا شده‌اید. بر اساس یک نظرسنجی توسط Stackla صورت گرفته، ۶۰% کاربران اذعان کرده‌اند به واسطه توصیه دوستان یا اعضای خانواده‌شان از یک برند خرید کرده‌اند. معمولا در اینستاگرام کاربران حداقل ۱۵۰ فالوور دارند. زمانی که مشتری شما در شبکه اجتماعی خود محتوایی برای شما تولید می‌کند، فالوورهای او با برندتان آشنا می‌شوند. آشنایی افراد بیشتر با نام شما آگاهی از برند را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند مشتری جدید برای‌تان در پی داشته باشد. بنابراین یکی از راه‌هایی که با کمترین هزینه فروش‌تان افزایش می‎یابد ترغیب مشتریان فعلی به تولید محتوا برای کسب‌وکارتان است.در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *