برنامه‌ی پیش فرض macOS برای نمایش عکس‌ها، بیشتر از یک برنامه ساده‌ است. مثلا آیا می‌دانستید که این برنامه قادر است تا فرمت‌های مختلف تصویری را تبدیل کند؟ این برنامه می‌تواند فرمت‌های PNG، JPEG، TIFF و یا حتی PDF را به یکدیگر تبدیل کند.

قبل از این که کار را آغاز کنیم، بد نیست به این هم اشاره کنیم که برنامه Preview یا همان برنامه‌ی پیش فرض macOS برای نمایش عکس‌ها، قادر است فرمت HEIC که اپل به تازگی از آن استفاده می‌کند را نیز باز کرده و تبدیل کند. پس اگر از گوشی آیفون یا آیپد جدید خود برای عکس گرفتن استفاده کرده‌اید، می‌توانید به صورت تکی یا دسته‌ای، آن‌ها را به فرمت‌های معمول همچون JPEG تبدیل کرده و برای دوستانتان بفرستید.

چطور فرمت‌های مختلف تصویری را در مک به فرمتی دیگر تبدیل کنیم

ابتدا باید مکان عکس خود را در Finder مشخص کنید. شما می‌توانید یک یا چند عکس را به صورت همزمان انتخاب نمایید. به راحتی با دبل کلیک این فایل در Preview باز می‌شود. اگر به هر دلیلی برنامه‌ی پیش فرض شما برای باز کردن عکس‌ها Preview نبود، روی عکس انتخاب شده کلیک راست کنید و از مسیر Open With گزینه‌ی Preview را انتخاب نمایید.

بعد از باز شدن عکس در Preview، به نوار منو بروید و از File گزینه‌ی Export را بزنید.

اگر می‌خواهید چند عکس را همزمان انجام دهید، ابتدا Command+A را بزنید تا همه‌ی عکس‌ها انتخاب شوند، سپس همه را در یک پنجره‌ی Preview باز کنید. در پنجره‌ی بعدی که برایتان نمایش داده می‌شود، باید پوشه‌ی مورد نظر برای ذخیره عکس‌ها را انتخاب کنید. جلوی Export As می‌توانید نام عکس را نیز تغییر دهید. بعد از این کار جلوی Format منوی کرکره‌ای را باز کرده و فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مثلا ما در مثال زیر گزینه‌ی JPEG را انتخاب کرده‌ایم.

بر اساس فرمتی که انتخاب می‌کنید، چند گزینه برای انتخاب در زیر فرمت به شما داده می‌شود. مثلا اگر JPEG یا HEIC را انتخاب کرده باشید، می‌توانید کیفیت عکس خروجی را تغییر دهید. برای PDF امکان گذاشتن رمز خواهید داشت و در موقع انتخاب TIFF شما می‌توانید در میان شکل فشرده‌سازی‌های مختلف که در نهایت به کیفیت‌های متفاوت منجر می‌شود، یکی را انتخاب کنید.

بعد از اتمام کار و انتخاب تمام گزینه‌های مد نظر ، دکمه Save را بزنید تا عکس‌ها در پوشه‌ای که انتخاب کرده بودید، ذخیره شوند.

حالا تمامی عکس‌های شما آماده هستند. در نظر داشته باشید که همیشه امکان انجام این کار بر روی هر سیستم عاملی، از طریق ابزارهای آنلاین وجود دارد. در سیستم عامل مک شما می‌توانید از طریق ابزارهای آنلاینی مثل آنلاین کانورت، فرمت‌های مختلف تصویری را به یکدیگر تبدیل کنید. سایت‌های این چنینی انتخاب‌های بسیار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند، مثل این سایت که شما می‌توانید فرمت‌های GIF، SVG یا حتی WebP را نیز به یکدیگر تبدیل کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *