اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی در سال ۲۰۲۰ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

زمانی را نیز اختصاص دهید که پروفایل نویسنده و پستهای دیگر را بررسی کنید. اگر محتوای بیشتری را ببینید که می پسندند و همچنین به محتوای شما مرتبط باشد علاوه بر لایک کردن، دنبال کردن پروفایل مربوط را نیز مد نظر قرار دهید. پس از همه این ها، مشخص می شود که نویسنده به محصولات و یا خدماتی که شما ارایه می دهید، علاقمند است، و آنها را به یک عضو اصلی از مخاطبین هدف شما تبدیل می کنید که در نهایت می تواند باعث دستیابی به روابط بلند مدت و معنادار در رسانه اجتماعی است. مهم نیست که کمپین های رسانه های اجتماعی شما چقدر خلاق هستند، اگر اشخاص نامناسب را هدف قرار دهید، نمی توانید انتظار داشته باشید که به موفقیت دست یابید. در واقع، نیاز دارید که کاوش کنید و تعیین کنید که افرادی که می خواهید به آنها دست یابید چه کسانی هستند.

برای انجام این کار، نیاز دارید که یک ارزش پیشنهادی برای محصولات و خدماتتان خلق کنید و آن را با مشخصه های جمعیت شناختی فالوورهای اینستاگرامتان مقایسه کنید. شما همچنین نیاز دارید علاقمندی های دنبال کنندگانتان را بررسی کنید و بهترینتان را جهت گنجاندن آنها در پست هایتان انجام دهید. همچنان مهم است که به کاربرانی که فکر می کنید ممکن است برای کسب و کارتان مناسب باشند، دست یابید. این همچنین می تواند بخصوص برای برندهای تازه کار ارزشمند باشد، زیرا به آنها امکان می دهد که ارتباطات معناداری را در ابتدا برقرار کرده و در نهایت مبنایی برای مشتریان وفادار را بسازد.

تبلیغات به افزایش فالوور واقعی کمک زیادی می‌کند!

چه قبول کنید و چه نکنید، تبلیغات همواره از بهترین روش‌ها برای افزایش فالوور در اینستاگرام است. مثلا تبلیغ شما از طرف یک اینفلوئنسر یا سلبریتی قطعا فالوورهای شما را تا چندین برابر افزایش می‌دهد. علاوه بر آن از راه‌های زیر هم می‌توانید تبلیغ شوید:

  • تبلیغ توسط بلاگرها
  • تبلیغ در پیج‌های بزرگ (با فالوورهای بالا)
  • تبلیغ در مجله‌های اینترنتی در اینستاگرام

البته قبل از اینکه برای این نوع تبلیغات هزینه زیادی صرف کنید، مطمئن شوید که آن فرد یا پیج، به کسب و کار شما مرتبط باشد. مثلا اگر تبلیغ فروشگاه محصولات آرایشی خود را به یک بلاگر حوزه کسب و کار بسپارید، نه تنها پولتان را دور ریخته‌اید، که حتی ممکن است روی فروشگاه‌تان تأثیر منفی هم داشته باشد. چون احتمالا عمده مخاطبان آن، آقایان هستند.  علاوه بر آن، در مورد پیجی که می‌خواهید به آن تبلیغ دهید، کامل تحقیق کنید و گول تعداد بالای فالوور آن را نخورید. از اعتبار پیج و شخص مطمئن شوید و واقعی بودن فالوورها را بررسی کنید. (این کار را از روی محاسبه نرخ تعامل یا engagement rate می‌توانید انجام دهید.)

پس قبل از صرف هزینه، این دو فاکتور را بررسی کنید:

  • ارتباط مخاطبان پیج با فعالیت شما
  • واقعی بودن و اعتبار پیج

شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۶۰۰ میلیون عضو امروز یکی از مرجع های تبلیغاتی بسیار پر بازده در اینترنت است که کسب و کار های مختلف برای افزایش فروش خود در سطح وب رو به این شبکه آورده اند. با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است فرصتی مناسب برای کلیه کسب و کارهاست تا با حضور در آن نسبت به افزایش فروش و مشتری خود اقدام کنند اما سوال مهم اینجا است که چطور باید در اینستاگرام حضور داشت؟

بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام

اینکه برای پیج شما کدام روش تبلیغاتی جواب می دهد بسته به موضوع فعالیت پیجتان دارد. اینکه موضوع محتوای پیج شما چیست روی مخاطبان و نحوه جذب آنها تاثیر گذار است. مثلا افرادی هستند که برای افزایش فالوور در پیج شخصی خود تلاش می کنند. این افراد یا محتوای طنز، یا اجتماعی، یا آموزشی و … ارائه می دهند. برای هر محتوایی باید تبلیغات مربوط به آن را بررسی کرد. برخی از پیج ها هم بیزینسی هستند. یعنی معرف یک کسب و کارند.

 بسیار مهم است که بهترین تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

افراد بسیاری برای شغل خود در اینستاگرام صفحه ای می سازند و با گذاشتن برخی پست ها و در اختیار قرار دادن برخی اطلاعات در خصوص کسب و کار خود، انتظار مشتری گرفتن و فروش را دارند؛ و چه بسا بعضی از آن ها موفق شوند فروش های جزیی هم از این طریق داشته باشند. اما برای فروش مستمر از طریق اینستاگرام باید چکار کرد؟ ما در اینجا می خواهیم در ابتدا اصول کلی را توضیح دهیم، اصولی که باید رعایت کنید تا پیجتان از نظر کاربران جذاب باشد.

اصول کلی صفحاتی با ارزش فالو بالا در اینستاگرام

ابتدا صفحه اختصاصی خود یا کسب و کارتان را بسازید. سپس برای عکس پروفایل خود یک لوگو یا آرم تجاری اختصاصی طراحی کنید. اگر پیج شما شخصی است بهترین عکس ممکن از خود را با لبخندی زیبا در بخش پروفایل قرار دهید. سعی کنید در username خود از کلماتی که مرتبط با موضوع پیجتان است استفاده کنید. مثلا اگر کار شما کاشت ناخن هست بعد از نام خود از کلمه nail استفاده کنید.  اگر کار یا خدمات شما در منطقه ای خاصی است می توانید با اضافه کردن نام شهر یا منطقه جذابیت بیشتری برای کاربران آن شهر یا منطقه در پیجتان ایجاد کنید. یک بیوگرافی خوب و جذاب بنویسید. چیزی که شما یا کسب و کارتان را به خوبی و بصورت خلاصه تعریف می کند. اگر پیجتان تجاری است ویژگی هایی را بنویسید که مردم بخاطر آن باید شما را انتخاب کنند. از لینک پروفایل برای کسب اطلاعات بیشتر مخاطبان استفاده کنید. سعی کنید آن را به وبلاگ یا وبسایتتان متصل سازید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *