با توجه به این که گوگل خود توسعه دهنده سیستم عامل تلویزیون اندروید است، برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که تلوزیون‌هایی که گوگل تولید می‌کند، چه تفاوت ویژه‌ای با تلوزیون‌های اندرویدی دارند؟ گوگل به اسم‌گذاری‌های پیچیده و گمراه کننده معروف است و خب قضیه تلویزیون‌ها تقریبا به همین ترتیب است. بگذارید برایتان تفاوت میان تلویزیون گوگل و تلوزیون‌های اندرویدی را به صورت کامل توضیح دهیم.

تفاوت میان تلوزیون گوگل و تلوزیون‌های اندرویدی در چیست؟

تلویزیون گوگل نیز یک تلویزیون اندرویدی است!

قبل از هر چیز باید این نکته را گوشزد کنیم که تلویزیون گوگل، بر مبنای سیستم عامل اندروید درست شده، همان طور که در تلوزیون‌های اندرویدی این اتفاق افتاده. ساده‌ترین راهی که می‌توان یک تلویزیون گوگل را شرح داد این است که بگوییم، این تلوزیون‌ها از پوسته‌ای متفاوت برای اندروید استفاده می‌کنند. با این حال تفاوت‌های مهمی بین تلویزیون گوگل و دیگر تلویزیون‌های اندرویدی وجود دارد.

در واقع وقتی به تلویزیون‌های سامسونگ که از سیستم عامل One UI بهره می‌برند، نگاه کنید، این تلویزیون‌ها نیز از پایه اندروید استفاده می‌کنند، اما تنظیمات و شکلی متفاوت دارند. با این حال در کنار این تفاوت‌ها، شباهت‌های آشکاری نیز بین تمامی این تلوزیون‌ها می‌بینید.

تفاوت مهم در صفحه خانگی

یکی از تفاوت‌های اصلی بین تلویزیون گوگل و دیگر تلوزیون‌های اندرویدی، صفحه خانگی این محصولات است. گوگل برای تلزیون‌های خود، صفحه خانگی را کاملا از نو طراحی کرده و این صفحه را بر اساس انتخاب‌های شما و جستجوهایی که می‌کنید، شخصی سازی می‌کند. فیلم‌ها و سریال‌هایی که در این صفحه نمایش داده می‌شوند، آن‌هایی خواهند بود که در سرویس‌های استریمی که اشتراکشان را خریداری کرده‌اید، دیده‌اید یا این که بر اساس آن‌ها، چیز جدیدی به شما پیشنهاد می‌شود.

همچنین در زمان راه‌اندازی دستگاه نیز، به جای منوی خود تلویزیون، مستقیا همه‌ی کارها در صفحه خانگی گوگل انجام می‌شود و همان جا نیز گوگل از شما سوال‌هایی را می‌پرسد که در نهایت به بهینه شدن صفحه خانگی برای شما کمک خواهد کرد.

این نکته یکی از تفاوت‌های اساسی بین تلوزیون‌هاست، چون در اکثر تلویزیونهای اندرویدی، صفحه خانگی چنین قابلیتی ندارد و یک سری ابزارهای از پیش تعیین شده در آن به نمایش در می‌آید.  همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های جالب در تلویزیون گوگل، گزینه‌ی Watchlist است. شما می‌توانید، در زیر هر کدام از ویدیوها، فیلم‌ها یا سریال‌های خود، با زدن روی آیکون Watchlist آن را به صفحه خانگی خود اضافه کنید. با توجه به این که امکان اضافه کردن اکانت گوگل خود به تلویزیون را دارید، با زدن Watchlist روی گوشی موبایل خود نیز، آن ویدیو به صفحه خانگی تلویزیون نیز اضافه خواهد شد.

همچنین بعد از معرفی تلویزیون گوگل، برنامه‌ی Google Play Movies & TV نیز به Google TV تغییر نام پیدا کرده و عملا شما می‌توانید از بخش زیادی از امکانات تلویزیون گوگل در موبایل یا تبلت خود نیز استفاده کنید.

آیا می‌توان نرم‌افزار تلویزیون‌های اندرویدی را به تلویزیون گوگل به روز کرد؟

با این که خیلی از شرکت‌ها با گوگل قرارداد امضا کرده تا تلویزیون‌های خود را با هسته اصلی نرم افزار تلویزیون گوگل ارائه کنند، اما هنوز هم تعداد زیادی از برندها از سیستم عامل اصلی تلویزیون اندروید استفاده می‌کنند. تلوزیون‌های بسیار خوبی که با سخت افزار عالی ارائه می‌شوند. اما آیا می‌توان نرم‌‌افزار آن‌ها را به تلویزیون گوگل تغییر داد؟ جواب این سوال خیلی سر راست نیست!

تلوزیون‌هایی همچون انویدیا شیلد یا شیائومی یا حتی سونی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، همگی به روزرسانی‌هایی دریافت کرده‌اند که یک جورایی صفحه خانگی را شبیه به صفحه خانگی گوگل خواهد کرد. شما در نهایت صاحب یک تلویزیون گوگل نخواهید شد اما در واقع تفاوتی هم ندارد، چون تجربه استفاده از این به روزرسانی، آن قدر شبیه به تلویزیون گوگل خواهد بود که اساسا تفاوت زیادی بینشان نمی‌شود، قائل شد.

پس اگر از سخت افزار و یا دیگر مشخصه‌های یک تلویزیون اندرویدی خوشتان آمده، اگر چنین به روزرسانی برای آن منتشر شده، حتما به سراغ خرید محصول مورد نظرتان بروید و خود را به تلویزیون گوگل محدود نکنید. در مجموع، نکته مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که تلویزیون گوگل در بطن خود، یک تلویزیون اندرویدی است و کیفیت نمایش تصویر نیز تا حد زیادی، اصلا ربطی به سیستم عامل ندارد و به مشخصه‌های سخت افزاری آن تلویزیون ارتباط دارد. پس عمده تمرکز خود را روی چنین مسائل مهمی بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *