اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی پربازدید را به عهده داشته باشید، احتمالا به این موضوع آشنایید که اکثر این شبکه‌ها همچون اینستاگرام یا یوتیوب، فایل صوتی هر ویدیویی که حق انتشار نداشته باشند، مسدود خواهند کرد. به همین خاطر کاربران عموما یا از موسیقی استفاده نمی‌کنند یا خیلی محتاطانه از بعضی موسیقی‌های معمول بهره می‌برند.

YouTube Audio Library

یوتیوب چندی پیش برای کاربران خود سیستمی راه‌اندازی کرد تا مجموعه‌ای از آهنگ‌ها و افکت‌های صوتی را در این آدرس مورد استفاده قرار دهند. اما ما در ادامه ۴ سایت به شما معرفی می‌کنیم، که فایل‌های موسیقی خوب و درخوری دارند، و از نظر حق انتشار نیز کاملا رایگان و قانونی هستند.

Thematic

Thematic

اگر در کار تولید محتوای ویدیویی هستید، باید حتما از Thematic استفاده کنید. آهنگ‌های این مجموعه از موزیسین‌ها و هنرمندهای نام آشنا بوده و همگی به صورت رایگان عرضه می‌شوند. برای استفاده از خدمات سایت باید عضو شوید، اما برای این عضویت نیاز به اطلاعات کارت اعتباری یا پرداخت مبلغ نخواهد بود. از قوانینی که در مورد این سایت وجود دارد، استفاده از این آهنگ‌ها تنها برای یوتیوب و اینستاگرام است.

WOWA

WOWA

تعداد موسیقی‌های موجود در WOWA هنوز خیلی زیاد نیست، اما چیزهایی که تا همینجا در آن آپلود شده واقعا عالی و در دسته‌بندی‌های متنوع قرار می‌گیرد. مهم‌تر اینکه استفاده از این موسیقی‌ها به طور کلی آزاد است و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی در هر گونه کاری از آن‌ها استفاده کنید. البته آهنگ‌های جدید دیر به دیر بر روی سایت اضافه می‌شوند اما در هر صورت کیفیت و نوع لایسنس آن‌ها، WOWA را در رتبه‌ی بالایی برای استفاده قرار می‌دهد.

Icons8 Fugue

Icons8 Fugue

این سایت در بین کسانی که از عکس‌ها و آیکون‌های رایگان برای پروژه‌های گرافیک استفاده می‌کنند، بسیار معروف است. خوشبختانه این سایت یک بخش موسیقی نیز در نظر گرفته که شما می‌توانید آهنگ‌های مختلف را به صورت mp3 و با کیفیت بالا دانلود کنید. البته اگر بخواهید آن‌ها را با کیفیت خیلی بیشتر و به صورت WAV بگیرید، باید مبلغی به عنوان عضویت پرداخت کنید. از جمله خوبی‌های این سرویس، جستجو و مرور موسیقی‌ها بر اساس پارامترهای متنوع از جمله ژانر، مود یا تم است که به شما در پیدا کردن موسیقی مناسب برای ویدیوتان کمک شایانی می‌کند.

TeknoAXE

TeknoAXE

برای ۹ سال است که موزیسین‌ها و یوتیوبرها موسیقی‌های کاملا رایگان تولید و بر روی TeknoAXE منتشر می‌کنند تا کاربران بتوانند بدون دغدغه حق انتشار، آن‌ها در ویدیوهای خود مورد استفاده قرار دهند. این سایت مجموعه‌ای بسیار بزرگ و متنوع از انواع آهنگ‌ها دارد که بخش زیادی از تولیدکنندگان ویدیو در یوتیوب از آن بهره می‌برند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *