اگر از طرفداران بخش آموزش پرشین‌تولز هستید، حتماً بخش‌های قبلی مجموعه مقالات فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۱۹ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این مباحث بپردازیم!

لیست کلمات کلیدی خود را تهیه کنید!

با اینکه کلمات کلیدی هنوز هم در قلب سئو هستند، اما دیگر اولین قدم برای روند پیشرفت مناسب نیستند. اولین قدم تهیه ی یک لیست از عناوینی است که می‌خواهید طی یک ماه پوشش دهید. برای شروع یک لیست از حدودا ١٠ واژه کوتاه و terms مرتبط با سرویس و یا محصول مورد نظرتان گردآوری کنید. با استفاده از ابزار رایگان (Google’s Keyword planner) میتوانید حجم جستجوی این واژه ها را شناسایی کنید و تغیراتی که برای کسب و کارتان مناسب است را بیابید.  شما می‌توانید از این کلمات کلیدی در عناوینتان استفاده کنید، اما پست‌های فردی بلاگ را به این کلمات کلیدی اختصاص ندهید.اگر شما شروع به بهینه‌سازی وبسایتتان برای جستجو کرده اید، باید گفت این کلمات کلیدی برای رتبه بندی در گوگل رقابتی هستند. در این قسمت خواهیم گفت که چگونه از عناوین استفاده کنید.  اگر مبنای مقیاستان حجم جستجو و رقابت باشد، باید تعداد کلمات کلیدی کوتاه را به ١٠ الی ١۵ محدود کنید و فقط آنهایی را نگه دارید که برایتان اهمیت دارند و مخاطبینتان دنبالشان هستند. سپس این لیست را به ترتیب اولویت بر اساس حجم جستجوی ماهانه و ارتباطش با کسب و کارتان رتبه بندی کنید.  برای مثال، اگر کسب و کار یک استخر، در تلاش برای رتبه بندی کلمه کلیدی “fiberglass pools” باشد- که ماهانه حدود ١١٠,٠٠٠ جستجو دارد- ، این کلمه کلیدی کوتاه نشانگر عنوانی است که آن کسب و کار میخواهد درموردش تولید محتوا کند.  سپس کسب و کار،  کلمات کلیدی بلندی که به این کلمه کلیدی کوتاه مرتبط است را تشخیص می‌دهد و حجم جستجوی ماهانه را مشخص میکند و به توضیح در مورد عنوان fiberglass pools (استخرهای فایبرگلاس) کمک می‌کند.

در این قسمت شما شروع به بهینه سازی صفحاتتان برای کلمات کلیدی مشخص  میکنید. برای هر صفحه مرکزی که شناسایی کردید، از ابزار کلمه کلیدی تان استفاده کنید تا ۵ الی ١٠ کلمه کلیدی طولانی که عمیقا به کلمه کلیدی عنوان اصلی مرتبط است شناسایی کنید.  برای مثال، اگرچه هنوز هم بسیار دشوار است که با عنوان محبوبی مانند سئو به خوبی در گوگل رتبه بندی شد، اما ما همچنان اغلب با همین عنوان تولید محتوا میکنیم. ما همچنین با ایجاد صفحاتی که همه بطور مشترک با کلمات کلیدی کاملا مشابه و SERP یکسان هدفگذاری میشوند ، خطر رقابت با محتوای خودمان را به جان میخریم.

بنابراین، ما برای تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، ایجاد استراتژی سئو(که در حال حاضر در حال خواندنش هستید) و دیگر موضوعات فرعی مربوط به SEO، تولید محتوا میکنیم. این موضوع به کسب و کار فرصت میدهد تا افرادی که علایق متفاوت دارند و در مورد محصولاتشان نگران هستند را به خود جذب کند و در نهایت نقاط ورودی بیشتری برای افرادی که تمایل به خرید دارند ایجاد میکند.     با استفاده از  زیرموضوع ها میتوانید برای وبلاگتان پست تهیه کنید و یا برای وب پیجتان ایده بگیرید و همچنین مفهوم مشخص راکه در مرحله اول در همه عناوین طولانی شناسایی کردید، توضیح دهید. برای شناسایی کلمات کلیدی طولانی لازم برای ساختن یک پست برای وبلاگ، این زیرموضوع ها را به keyword research tool خود متصل کنید. این زیرموضوع ها باهم یک خوشه تولید میکنند. بنابراین اگر ١٠ عنوان pillar داشته باشید، هرکدامشان باید بتوانند یک خوشه از پنج خوشه را ساپورت کنند . به این مدل سئو “خوشه عنوان” میگویند، و الگوریتم های موتورهای جستجوی مدرن برای اتصال جستجوگران به چیزی که به دنبالش میگردند، کاملاً به همین خوشه ها وابسته هستند. هرچه محتوایتان خاص تر باشد، نیاز مخاطبینتان هم خاص تر است و احتمال اینکه این ترافیک را به سرمایه و فروش تبدیل کنید بیشتر است. دقیقاً با همین روش گوگل میتواند وبسایت های ارزشمند را پیدا کند. صفحاتی که روی یک عنوان کلی دقیق تر میشوند به عنوان بهترین پاسخ برای درخواست جستجوگر در نتایج جستجو ظاهر میشوند و رتبه بندی بالاتری خواهند داشت.

یک عنوان بهینه و جذاب برای صفحات سایت خود در نظر بگیرید!

وقتی صحبت از وبسایت ها و و رتبه بندی در موتور جستجو میشود، تلاش برای رتبه بندی یک صفحه با یک مشت کلمه کلیدی غیر ممکن است. برای هر یک از ١٠ صفحه مرکزی که در مرحله اول در نظر گرفته بودید، با استفاده از کلمات کلیدی طولانی که برای خوشه ها در مرحله ی دوم در نظر گرفته بودید، یک وب پیج بسازید. برای مثال، یک صفحه مرکزی در سئو می‌تواند سئو را در بخش های مختصری که تحقیق کلمه کلیدی، بهینه سازی تصویر، استراتژی سئو و سایر زیرموضوع ها را معرفی میکند، توصیف کند. به صفحات مرکزی مثل یک محتوا نگاه کنید جایی که شما خوانندگان را از زیرموضوع هایی که در پست های بلاگتان توضیح میدهید، آگاه می‌کنید.  برای مشخص کردن تعداد صفحه مرکزی‌ای که باید بسازید، از لیست کلیدواژه‌هایتان استفاده کنید.در نهایت، تعداد موضوع هایی که برایشان صفحه مرکزی میسازید باید با تعداد محصول، پیشنهادات و مکان‌های مختلفی که کسب و کارتان دارد همخوانی داشته باشد. در اینصورت برای مشتری هایتان راحت تر خواهد بود که شما را بدون توجه به کلید واژه ای که جستجو میکنند، پیدا کنند. برای افزودن تجربه کاربری، همه ی وب پیج ها باید شامل محتوای مناسب برای مشتری یا مشتری‌های احتمالی، عکس و لینک صفحات بر روی سایت باشند

بخش وبلاگ را در سایت مربوط به کسب‌وکارتان فعال کنید!

بلاگ ساختن می‌تواند شیوه ى فوق العاده اى براى بالا آوردن واژه هاى کلیدیتان باشد و کلى کاربر برایتان جذب می‌کند. هرچه باشد، هر پست جدیدى که در بلاگتان می‌گذارید می‌تواند در واقع صفحه اى جدید باشد که بهبود رتبه‌ى سایتتان در موتورهاى جستجو کمک میکند. اگر هنوز هم براى کسب و کارتان یک بلگ ندارید، یکى بسازید. این دقیقا همانجاییست که روى هر موضوع زیرشاخه اى می‌توانید مانور دهید و واقعا در نتایج گوگل دیده شوید.  همینطور که پست‌هاى بلاگتان را می‌نویسید و خوشه‌هاى فضاهاى خالیتان را پر می‌کنید، باید حواستان به انجام ٣مورد دیگر هم باشد:  بیشتر از سه یا چهار بار از کلمه ى کلیدى مخصوص و طولانیتان در هر صفحه استفاده نکنید. گوگل واقعا مثل قبل به هماهنگى کلمات کلیدى اهمیتى نمی‌دهد.

در واقع، تعداد بالاى کلمه کلیدى ها میتواند یک کارت قرمز برایتان در همه ى موتورهاى جستجو باشد، چون فکر می‌کنند که دارید خودتان را با کلمات کلیدى “خفه میکنید”. این موضوع میتواند باعث جریمه شدن وبسایتتان و در نتیجه پایین آمدن درجه و بد شدن رتبه اش شود.  بعدش، به صفحه ى مرکزى که راجع به این موضوع از قبل ساخته اید رجوع کنید. میتوانید این کار را به شکل تگ در سیستم مدیریت محتوایتان (CMS)، یا در بدنه ى متن، به شکل anchor text انجام دهید.  هرموقع که یک پست در بلاگتان منتشر کردید، آن را به صفحه‌ى مرکزى اى که زیرموضوعتان را در بر دارد متصل کنید. قسمتى که صفحه ى مرکزیتان راجع به زیرموضوع مذکور صحبت می‌کند را بیابید و آدرس را در آن قسمت قرار دهید کنید. وقتى هم صفحه ى مرکزى و هم خوشه ها را بدین صورت به هم مربوط میکنید، درواقع به گوگل این پیام را می‌رسانید که بین کلمات کلیدى طولانى و موضوعات مجموعه ایتان نوعى رابطه هست و در واقع بدین صورت سعى بر بهتر کردن رتبه تان در همان موضوعات را دارید. البته هر چیزى هم که پست میکنید لازم نیست به یک خوشه از موضوعات مربوط شود.

همچنین به منظور کسب اعتبار براى وبسایت‌تان از طرف گوگل، نوشتن مباحث مماسى که مشتریانتان بهشان اهمیت می‌دهند، ارزشمند خواهد بود. این کار به گوگل نشان میدهد که وقتى به محتوایتان مى افزایید، باید درعوض به وبسایت شما اعتبار بیشترى بدهد. همراه با در نظر داشتن آن موضوع، دست کم هفته اى یک بار دلیلى براى بلاگ نویسیتان خلق کنید. یادتان نرود که شما اولاً براى مخاطبان خودتان بلاگ نویسى میکنید، نه موتورهاى جستجو. در مورد آنچه که مخاطبانتان و یا رهگذران وبسایتتان به آن علاقه دارند بنویسید، اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدى مرتبط با موضوع هرجا که مناسب بود استفاده می‌کنید، و مخاطبانتان آرام آرام شروع به دیدن و کلیک کردن خواهند کرد.  فراموش نکنید که هر موضوع، میزان اهمیتش با دیگرى متفاوت است و همینطور که خوشه‌هاى موضوعاتتان بیشتر میشود، باید اولویت هایتان را طبق احتیاجات شرکتتان بچینید. بنابراین از صفحات وبى که دوست دارید بسازید و رتبه بندى کنید یک لیست بسازید. سپس، برنامه‌اى تریتیب دهید که آن صفحات را بسازید.  لیست اولویت‌هایتان را طبق راهنمایى‌هاى پیجهایى که براى رسیدنتان به هدف هاى بیزینسى ساخته شده اند، به روز کنید. آخرین آپدیت هاى الگوریتم گوگل کافیین، مخصوصاً براى جستجوگرانى که به وقتشان اهمیت می‌دهند بسیار مهم است. با مورد توجه قرار دادن اهمیت این فاکتور، گوگل تاریخ آخرین آپدیت برخى صفحات را نشان خواهد داد. اهمیت به روزرسانى و تغییر محتوایى هم یکى از فاکتورهاى نشانگر تازگى اطلاعات یک صفحه است. کم کردن یا بیشتر کردن کل بخش یک محتوا بسیار مهم تر از جابجا کردن ترتیب چند کلمه یا تصحیح یک اشتباه تایپی است!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *