دوربین‌های دیجیتالی همیشه عکس‌ها را به خوبی و بهترین شکل ممکن ثبت نمی‌کنند و شما نیاز دارید که عکس را ویرایش کنید. اما همه‌ی ما در استفاده از ابزارهای پیشرفته‌ای همچون فتوشاپ تبحر نداریم و مهم‌ترین اینکه ممکن است سلیقه لازم در انجام کارهای گرافیکی نداشته باشیم.

اگر از پس این کار بر نمی‌آیید سایت‌هایی که این کار را به صورت خودکار برایتان انجام می‌دهند، می‌توانند به شما کمک کنند. مهم نیست یک عکاس حرفه‌ای هستید یا نه، به هرحال عکس شما نیاز به ویرایش خواهد داشت. تغییر در رنگ، بالانس نوری یا روتوش صورت کار وقت گیر و در بعضی موارد بسیار سخت خواهد بود. بنابراین در این مقاله به معرفی چند نرم‌افزار نسخه وب هوشمند می‌پردازیم که می‌توانند کمک شایانی در این امر به شما کنند.

۱-  Let’s Enhance نسخه وب: بالا بردن رزولوشن عکس بدون افت کیفیت

Let’s Enhance در کار خود بی نظیر است. اگر یک عکس بی‌کیفیت با وضوح پایین دارید از طریق Let’s Enhance می‌توانید کیفیت آن را بهبود ببخشید بدون آنکه پیکسلی و کدر شود. این وب‌سایت عکس شما را آنالیز کرده و شکل آنچه در تصویر است خارج می‌کند و سپس وضوح آن را بدون اثراتی نظیر نویز بالا می‌برد.

Let’s Enhance

شیوه کار این‌ست که پیکسل‌های مناسب را جهت صاف شدن تصویر به آن اضافه می‌کند بنابراین شما یک عکس دقیقا شبیه نسخه اصلی با کیفیت مناسب‌تر خواهید داشت. از آنجایی که منابع سرورهای مورد استفاده در این سایت محدود است، بعد از این که عکس خود را آپلود کردید به شما یک رمز خواهد داد و بعد از ۱ تا ۲ ساعت عکس ویرایش شده شما را تحویل می‌‌دهد.

۲- Fotor  نسخه وب: رایگان

Fotor بیشتر به عنوان یک برنامه دسکتاپ برای فیلترگذاری شبیه به فیلترهای اینستاگرام مشهور است اما قابلیت‌های بیشتر از این نیز در دل خود دارد. در حال حاضر به عنوان برنامه ویرایش تصویر، با ضربه زدن به یک دکمه تصاویر شما را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید عکس‌تان را به روش‌های مختلف مثل بارگذاری از هارد، Dropbox، فیسبوک و یا هر لینک دیگری روی سایت آپلود کنید.

Fotor

وقتی با تنها با یک ضربه تصویر را ویرایش کردید می‌توانید از طریق فشردن دکمه Compare قبل و بعد تغییرات را مشاهده کنید. Fotor ابزارهای دیگری هم برای ویرایش عکس شما دارد. در ابتدا با گزینه‌هایی نظیر بخش Basic و Fine-Tune تنظیمات نور و روشنایی را انجام دهید. بعد از انجام این کار می‌توانید ویژگی‌های دیگر را هم امتحان کنید اما در نهایت استفاده از روش یک کلیک به تنهایی کار خود را خوب به انجام می‌رساند.

۳-  Improve Photo نسخه وب: گزینه‌های پیشرفته چندگانه

همه این تقویت‌کننده‌ها و ویرایشگرهای عکس یک کلیکی، برای بهبود کیفیت تصویر از تنظیمات مشابه به هم استفاده می‌کنند. اما اختلاف و فرق آن‌ها در سطح تنظیماتی‌ است که مورد استفاده قرار می‌دهند. در اینجا بر خلاف دیگر وب‌سایت‌های آنلاین یک کلیکی به شما امکان انتخاب بین دو سطح از ویرایش را می‌دهد.

Improve Photo

به طور خلاصه اگر بخواهیم توضیح دهیم، برای نمونه یک عکس با روشنایی و ویرایش ۷۵ درصدی و عکس دیگر را با ۴۵ درصد به شما ارائه می‌دهد. حالا شما می‌توانید بین دو عکس مشابه هم آن را که نسبت به نسخه اصلی کیفیت بهتری دارد انتخاب کنید. این ویژگی مخصوصا برای چهره انسان با رنگ و لعاب دادن و حذف لکه‌ها مفید است. برای نمونه کک‌مک چیزی نیست که با قلمو بخواهید حذف کنید، آن‌ها جز شما هستند اما با ویرایشگرهای قوی همه آن‌ها حذف می‌شوند. بهبود عکس‌ها به صورت ویرایش متوسط و پیشرفته به شما امکان انتخاب عکس بهتر را می‌دهد.

۴-  Enhance Pho.to نسخه وب: انتخاب اعمال ویرایش

Pho.to’s Enhance  نیز مانند سایر ویرایشگرهای یک کلیکی تغییرات خودش را اعمال می‌کند اما یک تفاوت بزرگ آن با سایرین امکان شخصی‌سازی عکس‌هاست.

Enhance Pho.to

ویژگی‌های مورد اعمال در عکس‌ها از طریق سفارشی‌سازی شامل اصلاح نور، خنثی کردن، تنظیم رنگ، تنظیم اشباع، رفع کردن نویز و حذف قرمزی چشم است. قبل از اعمال یک کلیک می‌توانید هر کدام از این ویرایش‌ها را انتخاب یا حذف کنید. به طور پیش‌فرض، وب‌سایت بعد از آنالیز عکس بهترین ویرایش و فیلترها را پیشنهاد می‌دهد اما در ادامه شما می‌توانید آن‌ها را به میل خود انتخاب یا حذف کنید. در اینجا نیز امکان دیدن عکس قبل و بعد وجود دارد.

۵-  PinkMirror نسخه وب: یک کلیک زیبایی برای چهره

بر خلاف سایر برنامه‌های موجود در فهرست ما، تمرکز PinkMirror فقط روی صورت است. بنابراین اگر به دنبال ویرایش و بهبود سلفی هستید با استفاده از این وب‌سایت می‌توانید به عکس‌تان زیبایی ببخشید.

PinkMirror

وقتی عکس را بارگذاری می‌کنید ابتدا آن را بر اساس نقطه‌گذاری موجود در برنامه، بر جای درستش قرار دهید. سپس PinkMirror مجموعه‌ای از فیلترها را از قبیل صاف کردن پوست، سفید کردن دندان‌ها، کاهش قرمزی چشم و غیره اعمال می‌کند. شما قادرید به تنظیمات رفته و سطح اشباع هر کدام را به میل خودتان تغییر دهید و سپس قبل و بعد عکس را مشاهده کنید.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *