برخلاف تعداد زیاد شبیه‌سازهای بسیار خوبی که برای سیستم عامل اندروید منتشر می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای تست و حتی استفاده به عنوان یک دستگاه‌ اندرویدی بهره برد، دست برنامه‌نویسان برای آزمایش برنامه‌های خود بر روی گوشی آیفون و آیپد کمی بسته‌ست.

در این پست به معرفی چند شبیه‌ساز برای آزمایش برنامه‌های آیفون و آیپد در پلت‌فرم‌های مختلف معرفی خواهیم کرد.

Xcode 9 Simulator

Xcode 9 Simulator

سیستم عامل: Mac

واضح است که با توجه به اینکه iOS یکی از محصولات اپل است، یک شبیه‌ساز بسیار خوب و کامل برای Mac هم عرضه شود. Xcode 9 Simulator به صورت یک برنامه کاملا استاندارد تنها در سیستم عامل مک نصب می‌شود و برای دیگر پلت‌فرم‌ها عرضه نشده است.

در این برنامه شما می‌توانید دستگاه خود را با مدل مورد نظر و آخرین نسخه از سیستم عامل iOS انتخاب کنید.این کار مخصوصا برای تیم‌های کوچکی که مجبور به خرید تعداد زیادی از دستگاه‌های گرانقیمت هستند کمک می‌کند تا اپلیکیشن موبایل ساخته خود را بر روی مدل‌های مختلف محصولات اپل تست کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم Xcode 9 Simulator این است که می‌توانید برنامه را در چند مدل دستگاه که با هم ارتباط دارند امتحان کنید. برای مثال برنامه‌ای که نوشته‌اید را بر روی آیفون و ساعت هوشمند اپل اجرا کرده و عملکرد آن را هنگام ارتباط دو دستگاه برآورد کنید.

اگر چه هیچ شبیه‌سازی در نهایت به پای دستگاه اصلی نمی‌رسد، اما برای آزمایش برنامه‌های نوشته شده Xcode 9 Simulator یک ابزار عالی به شمار می‌رود، مخصوصا که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است.

Visual Studio With Xamarin Live

 

Visual Studio With Xamarin Live

سیستم عامل: Mac و Windows

مایکروسافت در چند سال اخیر کارهای زیادی کرده که نشان دهد Visual Studio بهترین گزینه برای برنامه‌نویسی است که می‌خواهند برنامه‌های چند پلتفمرمه بنویسند. در همین راستا در ماه مِی ۲۰۱۷ Xamarin Live را معرفی کرد که به کاربران این اجازه را می‌داد تا برنامه‌های نوشته شده برای iOS را روی آن آزمایش کنند.

اگر چه در نگاه اول متوجه می‌شوید که این محصول با برنامه‌ای که اپل تدارک دیده بسیار متفاوت است. نمی‌توانید بین پروفایل‌ها به سادگی سوییچ کنید و مشکلات دیگری نیز خواهید داشت، اما برای برنامه نویسان C# این ابزار بسیار حائز اهمیت است وقتی می‌توانند در یک محیط اپلیکیشنی را نوشته و همان‌جا آن را تست کنند.

Appetize.io

این ابزار تفاوتی اساسی با دو برنامه دیگر دارد آن هم تحت مرورگر بودنش است. کار هم به این گونه انجام می‌شود که شما با آپلود اپلیکیشن خود می‌توانید آن را بر روی دستگاه‌های مختلف به وسیله iframe امتحان کنید.

Appetize.io

با توجه به تحت مرورگر بودن این ابزار یکی از موهبت‌هایش ارسال لینک پیش‌نمایش برنامه برای دیگران است تا بتوان به راحتی نظرات دیگران را جویا شد. در نهایت اما با توجه به مشکلات و مصرف منابع بالا عملکرد Appetize.io عالی نیست و امکانات زیادی نیز در اختیارتان نخواهد گذاشت، اما در نهایت ممکن است در مواقع لزوم به کارتان بیاید.

پیشنهاد ما این است که از دیگر برنامه‌های موجود دوری کنید و تنها از بین این سه عنوان یکی را بر حسب پلت‌فرمی که در اختیار دارید، به کار ببندید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *